Het loepje

18-08-2010 12:45 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is laatste tijd veel over te vinden op het forum: het loepje. Waarmee je kan zien in welke topics iemand heeft gereageerd. Ik las niet over iemand die was herkend en de herkenner kon dankzij dat loepje de hele geschiedenis van jaren terug van die persoon terughalen. En iemand anders die om dat te voorkomen van nick gaat wisselen (maal 50).

Dus vroeg ik me zo af?

Wat is het doel eigenlijk van dat loepje? Ok, ik begrijp wat je er mee kan, namelijk iemands historie lezen, maar heeft dat nog een hoger doel? Zoals de knopjes tot doel hadden om meer bekendheid te krijgen van het forum en meer mensen te trekken. Maar van het loepje kan dat niet het doel zijn, dat zou nergens op slaan. Topics terugvinden kan een doel zijn, maar via steekwoorden en google gaat dat sneller. Of anders via een goeie zoekfunctie. Kortom, ik zie geen ander doel dan voer voor stalkers en ongezonde nieuwsgierigheid.

Iemand anders die meer weet? Verlicht me!
Oh ja, net als de knopjes, boeit het mij verder zelf niet zoveel. Ik ben niet zo nieuwgierig naar andere mensen en ik schrijf zelf eigenlijk alleen maar onzin. Maar naar dit soort dingen ben ik dan wel weer benieuwd.
Ik vind het loepje ideaal om onderwerpen terug te vinden waarin ik zelf gereageerd heb en te zien of er al een reactie na mij is. 'k Gebruik andermans loepjes eigenlijk nauwelijks.
Precies, het loepje is voor mij essentieel om mijn topics bij te houden. En het bevredigt een zekere nieuwsgierigheid als ik andermans loepje gebruik

Maar alleen jezelf kunnen loepen, lijkt mij een prima verandering.
Ik vind het loepje handig om mezelf wat beter te leren kennen.
Ja ik gebruik het heel vaak voor mijzelf. Anders vergeet ik echt waar ik allemaal heb lopen zwetsen!
quote:pantalaimon schreef op 18 augustus 2010 @ 12:54:

Precies, het loepje is voor mij essentieel om mijn topics bij te houden. En het bevredigt een zekere nieuwsgierigheid als ik andermans loepje gebruik

Maar alleen jezelf kunnen loepen, lijkt mij een prima verandering.

Maar dit kan ook via "mijn viva".

het nut van het loepje zie ik niet, wat mij betreft kan dit dus ook weg
Ik gebruik mijn eigen loepje heel veel. En ben ook nieuwsgierig, als iemand een topic opent die ik niet ken kijk ik soms ook even.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het loepje vind ik eigenlijk een van de beste dingen die het nieuwe forum heeft gebracht. Ik vind het wel prettig om te kunnen zien of iemand al vier keer dezelfde vraag heeft gesteld, of dat je je de moeite kan besparen om uitgebreid te reageren op een plan tot samenwonen terwijl iemand de week ervoor gepost heeft dat vriendlief haar de kamer door mept.

Ik kijk ook met regelmaat mijn eigen berichtgeschiedenis terug.

Ik zou het wel goed vinden als topics beperkt houdbaar blijven. Na een jaar niet reageren, gaat hij het archief in, ofzo.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
ik gebruik het voor mezelf, maar ook bij TO die ik ietwat bijzonder vind reageren. Vaak werkt het loepje heel verhelderend :-D
Ik gebruik ook altijd het loepje om topics te vinden waar ik gereageerd heb. Hartstikke handig.

Ik denk dat het voor veel forummers al scheelt als je niet meer verder kan klikken zodat je alle berichten van een forummer op een rijtje hebt staan. Want dan leest het wel heel makkelijk weg. Als je alleen kan zien in welke topics gereageerd is moet je alsnog op zoek om te vinden waar de reacties staan. Hoewel ik heb begrepen dat je via google met de juiste zoekterm ook heel ver komt?

Ach, ik maak me er niet te druk om. Ik probeer een beetje op te passen wat ik schrijf. Als ik dan herkend wordt staat er volgens mij niet echt iets schokkends tussen mijn berichten.
Maak maar een poll!
quote:_Barbabella_ schreef op 18 augustus 2010 @ 12:55:

[...]

het nut van het loepje zie ik niet, wat mij betreft kan dit dus ook wegnee, daar staan maar 10 onderwerpen ofzo in en je kunt ook niet zien of er nog iemand gereageerd heeft na jou.
Dus eigenlijk zou het loepje probleemloos kunnen worden vervangen door een overzicht van je eigen berichtengeschiedenis in je profiel of zo?

Ik moet er persoonlijk niet aan denken, want het is al erg genoeg dat ik al die onzin heb opgeschreven, dat ga ik echt zelf niet lezen, maar of ik nou dat loepje niet gebruik of die berichtengeschiedenis niet, dat boeit me verder niet echt.
Bij Mijn Viva staan veel minder topics (10 of zo, ipv alle waar je ooit in gereageerd hebt) en met veel minder info. Geen goede vervanging voor het loepje.
quote:Wintermuts schreef op 18 augustus 2010 @ 12:57:

[...]

nee, daar staan maar 1-0 onderwerpen ofzo in en je kunt ook niet zien of er nog iemand gereageerd heeft na jou.dat is waar
quote:_Barbabella_ schreef op 18 augustus 2010 @ 12:55:

[...]

het nut van het loepje zie ik niet, wat mij betreft kan dit dus ook wegDat wist ik niet. Maar toen ik net keek zag ik alleen de laatste 10 topics staan terwijl ik bij het loepje ook veel verder terug kan kijken. Ik vind 10 topics niet zo veel eigenlijk. Of kan je dat aanpassen?
quote:kaetje schreef op 18 augustus 2010 @ 12:56:

Als je alleen kan zien in welke topics gereageerd is moet je alsnog op zoek om te vinden waar de reacties staan. Nee hoor, je kunt dan nog doorklikken en alleen de berichten van die forummer bekijken.
.
Zo'n functie is zo goed/prettig als de handen die er aan kunnen zitten. Op dit forum word je relatief makkelijk en niet gehinderd door enige nuance of deskundigheid gefileerd over zaken die zich drie, vier, vijf jaar geleden afspeelden op het forum of in je privéleven. Heel jammer soms om te zien dat forummers geen voet aan de grond kunnen krijgen met hun (nieuwe) verhaal omdat er iemand 'loepje' roept.
quote:pantalaimon schreef op 18 augustus 2010 @ 12:58:

[...]

Nee hoor, je kunt dan nog doorklikken en alleen de berichten van die forummer bekijken.

Ooooooh, dat wist ik dus nog niet.

En ik lees ook al dat mijn samenvatting niet opgaat
quote:pantalaimon schreef op 18 augustus 2010 @ 12:58:

[...]

Nee hoor, je kunt dan nog doorklikken en alleen de berichten van die forummer bekijken.Ja, dat bedoel ik. Als die functie verdwijnt dan zou het voor sommigen misschien al schelen. Maar nogmaals: het houdt mij niet tegen om gewoon door te forummen.
Ik sluit me van harte aan bij Twinkeling.
Ja, maar het kan soms ook nuttig zijn voor TO's als ze zogenaamd "gefileerd" worden. Mensen die drie weken terug nog door de kamer gemept werden en nu de trouwjurk uitzoeken... is het dan niet beter voor ze als ze wat lastige vragen krijgen?

Of overschat ik nu de opvoed/hulpverleningsfunctie van het forum?
Eens met Poezewoes: berichten moeten na een bepaalde tijd, zoals ongeveer een jaar, niet meer terug te vinden zijn. Verder is het inderdaad handig om te checken of het zin heeft om op het topic van bepaalde TO's te reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven