Het loepje
woensdag 18 augustus 2010 om 12:45
Er is laatste tijd veel over te vinden op het forum: het loepje. Waarmee je kan zien in welke topics iemand heeft gereageerd. Ik las niet over iemand die was herkend en de herkenner kon dankzij dat loepje de hele geschiedenis van jaren terug van die persoon terughalen. En iemand anders die om dat te voorkomen van nick gaat wisselen (maal 50).
Dus vroeg ik me zo af?
Wat is het doel eigenlijk van dat loepje? Ok, ik begrijp wat je er mee kan, namelijk iemands historie lezen, maar heeft dat nog een hoger doel? Zoals de knopjes tot doel hadden om meer bekendheid te krijgen van het forum en meer mensen te trekken. Maar van het loepje kan dat niet het doel zijn, dat zou nergens op slaan. Topics terugvinden kan een doel zijn, maar via steekwoorden en google gaat dat sneller. Of anders via een goeie zoekfunctie. Kortom, ik zie geen ander doel dan voer voor stalkers en ongezonde nieuwsgierigheid.
Iemand anders die meer weet? Verlicht me!
Dus vroeg ik me zo af?
Wat is het doel eigenlijk van dat loepje? Ok, ik begrijp wat je er mee kan, namelijk iemands historie lezen, maar heeft dat nog een hoger doel? Zoals de knopjes tot doel hadden om meer bekendheid te krijgen van het forum en meer mensen te trekken. Maar van het loepje kan dat niet het doel zijn, dat zou nergens op slaan. Topics terugvinden kan een doel zijn, maar via steekwoorden en google gaat dat sneller. Of anders via een goeie zoekfunctie. Kortom, ik zie geen ander doel dan voer voor stalkers en ongezonde nieuwsgierigheid.
Iemand anders die meer weet? Verlicht me!
woensdag 18 augustus 2010 om 15:30
woensdag 18 augustus 2010 om 16:00
quote:_helly_ schreef op 18 augustus 2010 @ 15:30:
Is het geen goed idee dat je de privacy van het loepje zelf kan instellen? Bijvoorbeeld:
1) Iedereen mag onder loepje kijken
2) Alleen mensen die ingelogd zijn mogen onder het loepje kijken
3)Alleen vrienden mogen onder het loepje kijken
4)Alleen ik mag onder jullie loepjes kijken.
Is het geen goed idee dat je de privacy van het loepje zelf kan instellen? Bijvoorbeeld:
1) Iedereen mag onder loepje kijken
2) Alleen mensen die ingelogd zijn mogen onder het loepje kijken
3)Alleen vrienden mogen onder het loepje kijken
4)Alleen ik mag onder jullie loepjes kijken.
woensdag 18 augustus 2010 om 17:38
quote:_helly_ schreef op 18 augustus 2010 @ 15:30:
Is het geen goed idee dat je de privacy van het loepje zelf kan instellen? Bijvoorbeeld:
1) Iedereen mag onder loepje kijken
2) Alleen mensen die ingelogd zijn mogen onder het loepje kijken
3)Alleen vrienden mogen onder het loepje kijken
4)Alleen ik mag onder jullie loepjes kijken. Goed idee, nr 2 is volgens mij nu al het geval
Is het geen goed idee dat je de privacy van het loepje zelf kan instellen? Bijvoorbeeld:
1) Iedereen mag onder loepje kijken
2) Alleen mensen die ingelogd zijn mogen onder het loepje kijken
3)Alleen vrienden mogen onder het loepje kijken
4)Alleen ik mag onder jullie loepjes kijken. Goed idee, nr 2 is volgens mij nu al het geval
donderdag 19 augustus 2010 om 00:22
Er is nog een leuke functie die Viva zou kunnen toevoegen......
namelijk dat je kunt zien WIE er op jouw loepje heeft geklikt!
Het aantal "knopjes" hier op 't forum is nog beperkt, ik zag dat er op de site van Autoweek inmiddels negen (9!) knopjes onder een artikel staan:
Mail
Nujij.nl
Twitter
Msn
Facebook
Hyves
LinkedIn
Digg.com
Delicious.com
't kan dus nog erger..........
namelijk dat je kunt zien WIE er op jouw loepje heeft geklikt!
Het aantal "knopjes" hier op 't forum is nog beperkt, ik zag dat er op de site van Autoweek inmiddels negen (9!) knopjes onder een artikel staan:
Nujij.nl
Msn
Hyves
Digg.com
Delicious.com
't kan dus nog erger..........