Welke Latex dekt EN is goedkoop?

18-08-2010 21:05 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik net goed gemutst de kamer van mijn dochter onder handen nemen, het brandweerrood kwam ons de neus uit, dekt die verf voor geen meter. Voor geen ene centimeter, leek net kalkwater!!! Nu ben ik boos en wil ik morgen een latex kopen die wel dekt. Liefst goedkoop, want zo'n opknap-actie kost al genoeg (kwastje hier, dekbedovertrekje daar etc.).
Waarschijnlijk is het goedkoper een keer goede te kopen en in een keer klaar te zijn. Van de goedkope beviel Gamma mij tnt het beste denk ik.
Heb je opgeschuurd en de boel in de grondverf gezet?

Of ben je zo over het brandweerrood heen gaan verven?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou, er zat al een soort plamuursel over het prachtige rood, aangezien dat weer glasvezelbehang was dat geverfd was. Maar dat behang heeft zo'n gruwelijk lelijk structuurtje, dus dat heb ik geprobeerd gladder te maken. Het was dus al wat witter
Over rood heen verven is ongeveer de moeilijkste kleur. Ook met goede verf moet je zeker wel 2 of 3 keer doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als je felle keuren op de muur hebt en je wilt de muur wit...

Eerst een laag grijze grondverf aanbrengen (gewone goedkope latex)

Daarna pas met wit aan de gang

Ga je gelijk met wit erover heen dan ga je van rood, naar iets minder rood, naar donker roze, licht roze en dan misschien wit

Tip die ik ooit kreeg van de verfboer...

En hij werkt!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Geweldige tip Summerdance, kan me er inderdaad wel iets bij voorstellen. Thanx
Idd een grijstint, hoeft niet echt grijs te zijn hoor (RAL 9010 volgens verfboer hier.) Jaren geleden onze knalrode muur 1 x met deze kleur gedaan en daarna wit, en met succes.

Anders dubbel dekkend wit van elk willekeurig huismerk, en herhalen tot de muur wit is.
Graag gedaan!

(ben ondertussen een heuse kleur op de muur verf wisselaar, met dank aan de grijze verf)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
De latex van de Action is pèrfect! Serieus!
Latex van praxis doet het ook heel goed, twee lagen en mijn rode muur was wit.
Voor felle kleuren was er toch zo´n speciale verf die je er eerst overheen moest doen...hoe heet dat nou ook alweer. Het is lijkt niks te doen (je ziet de kleur nog net zo goed) maar als je er dan overheen gaat zie je er niks meer van. Werkt ook voor vlekken die je in/op de muur hebt.

Maar hoe het heet???
Wij hebben latex gewoon van de verfboer gekocht, goedkoop en prima spul!
Primer?
quote:Silverswan schreef op 18 augustus 2010 @ 23:39:

Primer?Reactie op mij? Nee het is geen primer. Weet nog steeds niet hoe het wel heet
Ik zou serieus niet voor goedkoop gaan bij rood.

Gewoon een goede grondverf en een goede muurverf van bijv.

Sigma Coatings, Sikkens, Flexa (of Histor liever niet eigenlijk)
Heb er net grijs op gesmeerd en het lijkt perfect te werken. Neutraliseert het rood ofzo, heel vreemd.

Weten we dan ook weer.
quote:Missprincesa schreef op 18 augustus 2010 @ 21:50:

Voor felle kleuren was er toch zo´n speciale verf die je er eerst overheen moest doen...hoe heet dat nou ook alweer. Het is lijkt niks te doen (je ziet de kleur nog net zo goed) maar als je er dan overheen gaat zie je er niks meer van. Werkt ook voor vlekken die je in/op de muur hebt.

Maar hoe het heet???restoratieverf
Nou, misschien werkt die restoratieverf wel, maar die is vast reteduur. En die grijs, dektt als een tierelier. Hoef er nog maar 1 keer met wit overheen en klaro!

Eeuwige dank aan Summerdance die mij wijzer heeft gemaakt, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven