Drogerballen. Yay or nay?

maandag 16 augustus 2010 om 19:30
Hallo forummers!
Ik heb een condensdroger wegens gebrek aan ruimte/tuin om mijn was op te hangen. Ik las onlangs iets over drogerballen, 2 plastic(?) ballen met uitsteeksels die je in de droger gooit bij je was en die ervoor zorgen dat je droger minder energie kost (25% geloof ik) en dat de was droger, minder gekreukeld uit de droger komt.
Klinkt allemaal best leuk hoor, maar ik vraag me af of iemand deze dingen heeft en of ze ook echt werken.
Zit er namelijk over na te denken een setje aan te schaffen maargoed, wil dus eerst wat ervaringen hebben.
Dus, please enlighten me!
Ik heb een condensdroger wegens gebrek aan ruimte/tuin om mijn was op te hangen. Ik las onlangs iets over drogerballen, 2 plastic(?) ballen met uitsteeksels die je in de droger gooit bij je was en die ervoor zorgen dat je droger minder energie kost (25% geloof ik) en dat de was droger, minder gekreukeld uit de droger komt.
Klinkt allemaal best leuk hoor, maar ik vraag me af of iemand deze dingen heeft en of ze ook echt werken.
Zit er namelijk over na te denken een setje aan te schaffen maargoed, wil dus eerst wat ervaringen hebben.
Dus, please enlighten me!
dinsdag 17 augustus 2010 om 13:02

donderdag 19 augustus 2010 om 09:33
Ik heb ze gisteren voor het eerst in gebruik genomen en ik ben tevreden. De eerste 10 minuten hoor je ze door de droger heen stuiteren, maar daarna zijn ze ''warm'' en is het plastic zachter en dan hoor je er vrijwel niks meer van.
De handdoeken waren 25 minuten eerder droog dan normaal.
Ik denk dat ik fan ben
De handdoeken waren 25 minuten eerder droog dan normaal.
Ik denk dat ik fan ben

donderdag 19 augustus 2010 om 10:39
Als je echt energie ( en geld) wil besparen, dan raad ik je aan die droger de deur uit te gooien en een gaswasdroger aan te schaffen ( als je niet in wijk woont met stadsverwarming).
Echt, je bespaart hier zo enorm veel geld mee en bijkomend voordeel is dat de was nog eens veel sneller droogt ook nog.
Je moet wel even een extra gasaansluiting laten maken door installateur, maar voor 100 euro heb je al een goede tweedehandse van vaak mensen die gaan verhuizen naar een wijk met stadsverwarming en het jammer vinden dat ze de droger weg moeten doen.
Echt, je bespaart hier zo enorm veel geld mee en bijkomend voordeel is dat de was nog eens veel sneller droogt ook nog.
Je moet wel even een extra gasaansluiting laten maken door installateur, maar voor 100 euro heb je al een goede tweedehandse van vaak mensen die gaan verhuizen naar een wijk met stadsverwarming en het jammer vinden dat ze de droger weg moeten doen.
donderdag 19 augustus 2010 om 10:54

vrijdag 20 augustus 2010 om 22:33
@ kaatje : als ik het zo hoor woon je alleen...wat droog je in goedsnaam dan allemaal!
ik woon samen en serieus...ik heb hooguit 2 wassen per week. Ik spaar de kleuren op en heb meestal een witte en een zwarte was, en soms dus een gekleurde. Maar dit kan ook lang niet allemaal in de droger. 3 wassen per week in je uppie vind ik vrij veel. En gooi je alles in de droger? Want echt goed is dat niet voor sommige kledingstukken.