HELP!!! Uiensoep te spicy,,,wat nu?

19-08-2010 16:30 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maak ik voor vanavond een grote pan uiensoep. Doe ik net een proefje, helaas veel te heet. Vind ik persoonlijk wel lekker, maar de kinderen gaan daar heel anders over denken.

Hoe maak ik de uiensoep nu minder spicy?
Water bij gooien?
Iets zoetigs erdoor heen doen klein schepje suiker
Gembersiroop erdoor? Zoet iig. Of meer bouillon erbij doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Je kunt het verwateren maar je kunt ook room of aardappel proberen.
Aardappelblokjes willen nog wel eens helpen, maar dan heb je natuurlijk geen uiensoep meer. Je zou de soep in kleine porties kunnen invriezen en als smaakmaker gebruiken als je weer eens soep maakt?
Wat heb je er qua heet trouwens teveel door gedaan?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
(koffie)melk erdoor of suiker...
Hete uiensoep? Wat heb je erin gedaan?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Er zit een pepertje door, dat is heel lekker. Zo heb ik het ooit eens op in Belgie. En ook Merguez-worstjes en ik denk dat die veel heter zijn dan ik dacht. Heb al twee ladingen bouillon vervangen en ga nu een beetje room erbij doen.

Heb echt geen zin om nog een keer te koken!
Klinkt lekker, maar niet echt als uiensoep idd
Blik tomatensoep opentrekken voor de koters.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bij merguez en ui kan je het ook proberen met yoghurt of kwark. Dan blijf je wat dichter bij de keuken waarin die smaken oorspronkelijk voorkomen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 augustus 2010 @ 16:50:

Blik tomatensoep opentrekken voor de koters.Geniaal!
Denk dat het blik tomatensoep wordt!
quote:yette schreef op 19 augustus 2010 @ 16:51:

[...]

Geniaal!

Ja, goed, he?

Ik heb nog meer van dat soort geniale ideeën; geef ze geld voor de patatboer, bak een ei voor op brood, kijk wat er nog in de vriezer of voorraadkast ligt......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Patat halen.
Ah.
Pittigheid kun je alleen oplossen door verdunnen (maar minder lekker vind ik) een melkproduct of aardappel toe te voegen. Suiker vind ik echt niet helpen.
Je hebt waarschijnlijk al gegeten en de kids zijn waarschijnlijk al naar de patatboer voor kroket met MOSTERD

Maar ik had wat uit de pan gehaald voor de kids en heel erg verdund met bouillion, zonder die hete worsten maar eventueel een blik knakworsten voor ze erdoorheen gegooid en wat vermicelli. Is totaal geen uiensoep meer maar wel door de zetmeel in de vermicelli (aardappel had eventueel ook gekund)een stuk milder.
Gooi er een hele aardappel in, dan kun je die er makkelijk uit halen, maar die moet wel tamelijk lang meekoken. Of aardappelstukjes in een stukje kaasdoek of zoiets. Dan wordt de structuur van je soep niet zo verstoord.

En echte hete merguez, waar heb je die gehaald? Ik zoek stad en land af!
Nou, die Merquez kwam gewoon van de Appie, maar blijkbaar als hij meekookt in de soep, maakt het alles heet. Was trouwens heel lekker. Kinderen hebben suffe tomatensoep uit blik op, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven