Reddersprojecten
donderdag 19 augustus 2010 om 11:01
Nav een ander topic ging ik hier toch over nadenken.
Ik, zoals veel anderen, denk ik, heb ook weleens gedacht 'Ik leer hem wel dat liefde leuk is' of iets in die zin. Mannen die veel dierbaren zijn verloren, bindingsangst hebben, niet over hun ex, hun jeugd heen kunnen komen, agressief zijn... noem maar op. Ik lees zo vaak dat vrouwen denken dat de man door HEN wel 'het licht gaat zien'.
Naar mijn idee 'slagen' deze 'projecten' zelden en ben jij degene die uiteindelijk een gebroken hart achter blijft....
Ik heb er iig van geleerd dat iemand zichzelf moet redden.
Iemand weleens gehad dat het WEL goed afliep?
Ik, zoals veel anderen, denk ik, heb ook weleens gedacht 'Ik leer hem wel dat liefde leuk is' of iets in die zin. Mannen die veel dierbaren zijn verloren, bindingsangst hebben, niet over hun ex, hun jeugd heen kunnen komen, agressief zijn... noem maar op. Ik lees zo vaak dat vrouwen denken dat de man door HEN wel 'het licht gaat zien'.
Naar mijn idee 'slagen' deze 'projecten' zelden en ben jij degene die uiteindelijk een gebroken hart achter blijft....
Ik heb er iig van geleerd dat iemand zichzelf moet redden.
Iemand weleens gehad dat het WEL goed afliep?
donderdag 19 augustus 2010 om 11:12
Ik heb er één gehad die nodig naar de psychiater moest, maar er van overtuigd was dat psychiaters zelf allemaal gek zijn. Na lang geharrewar, hield het dus op, niet te redden.
Is nu zo'n 14 jaar geleden en hij is nog steeds zo gek als een draaideur. Ik ben er veel te lang mee doorgegaan en vind het zonde van mijn tijd en mijn leven.
Is nu zo'n 14 jaar geleden en hij is nog steeds zo gek als een draaideur. Ik ben er veel te lang mee doorgegaan en vind het zonde van mijn tijd en mijn leven.
donderdag 19 augustus 2010 om 11:15
Die man moet het zelf willen. Denk dat vrouwen er te veel tijd en moeite in stoppen. Dan hoeft de man zelf helemaal niks meer te doen. Misschien werkt het zelfs wel beter om die man 'op te geven'. Dan gaat hij er wellicht over nadenken, waar hij mee bezig is.
En denk dat sommige mannen niet te veranderen zijn.
Wel interessant onderwerp. Waarom vrouwen toch vaak bereid zijn om vanalles door de vingers te zien, in de hoop dat...
Wel interessant onderwerp. Waarom vrouwen toch vaak bereid zijn om vanalles door de vingers te zien, in de hoop dat...
donderdag 19 augustus 2010 om 11:20
quote:Lienemien schreef op 19 augustus 2010 @ 11:15:
Die man moet het zelf willen. Denk dat vrouwen er te veel tijd en moeite in stoppen. Dan hoeft de man zelf helemaal niks meer te doen. Misschien werkt het zelfs wel beter om die man 'op te geven'. Dan gaat hij er wellicht over nadenken, waar hij mee bezig is.
Denk dat 'we' daar zelf inmiddels ook allemaal achter zijn gekomen..
Tja, kies maar uit: liefde.. onderdrukking.. manipulatie.. angst.. kinderen.. Denk dat dat overal anders is.
Denk dat 'we' daar zelf inmiddels ook allemaal achter zijn gekomen..
Tja, kies maar uit: liefde.. onderdrukking.. manipulatie.. angst.. kinderen.. Denk dat dat overal anders is.
donderdag 19 augustus 2010 om 11:30
quote:Fauve68 schreef op 19 augustus 2010 @ 11:24:
Tja, daarom vroeg ik me af... Zou t ook weleens goed aflopen? Heb ik namelijk nog nooit gehoord....Denk ook niet dat het ooit 'afloopt' maar dat zoiets altijd een issue zal blijven in je relatie (als ik denk aan alcoholisme). Ik denk dat zulke relaties best vaak voorkomen en ik vind het knap als vrouwen dat kunnen (behalve als ze zichzelf mee de vernieling inhelpen natuurlijk), ik heb het opgegeven.
Tja, daarom vroeg ik me af... Zou t ook weleens goed aflopen? Heb ik namelijk nog nooit gehoord....Denk ook niet dat het ooit 'afloopt' maar dat zoiets altijd een issue zal blijven in je relatie (als ik denk aan alcoholisme). Ik denk dat zulke relaties best vaak voorkomen en ik vind het knap als vrouwen dat kunnen (behalve als ze zichzelf mee de vernieling inhelpen natuurlijk), ik heb het opgegeven.
donderdag 19 augustus 2010 om 11:30
quote:Fauve68 schreef op 19 augustus 2010 @ 11:24:
Tja, daarom vroeg ik me af... Zou t ook weleens goed aflopen? Heb ik namelijk nog nooit gehoord....
Wat mij betreft is het de pijn en moeite allemaal niet waard.
Als een man in de onoverkomelijk problemen zit, waar het gaat om drank, drugs, psychische problematiek, een kakelverse echtscheiding (liefst met kinderen natuurlijk ), gewoon heel hard wegrennen.
Tja, daarom vroeg ik me af... Zou t ook weleens goed aflopen? Heb ik namelijk nog nooit gehoord....
Wat mij betreft is het de pijn en moeite allemaal niet waard.
Als een man in de onoverkomelijk problemen zit, waar het gaat om drank, drugs, psychische problematiek, een kakelverse echtscheiding (liefst met kinderen natuurlijk ), gewoon heel hard wegrennen.
donderdag 19 augustus 2010 om 11:38
Ik heb mijn hoofd zo ook gestoten, hoor. Iemand met extreme bindingsangst. Aantrekken - afstoten. Hij kon een engel en een duivel zijn. En ik maar denken 'Als ik maar lief ben, geduld heb, zal hij wel zien dat een relatie fijn is!' Man, wat heb ik daar veel van geleerd. Uiteindelijk was ik zelf half burn out en hij veranderde geen snars. Hoe meer geduld ik had, hoe vervelender zijn gedrag. NOOIT MEER!
Nu, jaren later, denk ik 'Je moet iemand niet willen veranderen! Het is zijn goed recht om te zijn wie hij is'. Wel ook snelller de conclusie trekken dat je met zo iemand dus gewoon niet verder kunt....
Nu, jaren later, denk ik 'Je moet iemand niet willen veranderen! Het is zijn goed recht om te zijn wie hij is'. Wel ook snelller de conclusie trekken dat je met zo iemand dus gewoon niet verder kunt....
donderdag 19 augustus 2010 om 12:21
En ook iemand niet alle ruimte geven om maar naar tegen je doen omdat je zelf zo rustig en geduldig mogelijk blijft. Laat zo iemand maar merken dat er niet mee te leven valt. Ze kunnen best veranderen, als ze dat zelf willen en er helemaal voor gaan. Een beetje motivatie in die richting kan geen kwaad.
En nee, redden van dat soort types (man en vrouw) is volgens mij altijd onbegonnen werk
En nee, redden van dat soort types (man en vrouw) is volgens mij altijd onbegonnen werk
donderdag 19 augustus 2010 om 13:30
Ken iemand die met een reddingsactie bezig is om een man met een psychisch probleem te "redden". Mijnheer houdt van vreemdgaan, heeft stemmingswisselingen, doet aan geestelijke mishandeling, heeft haar al een keer tegen de muur gekwakt, pleegt fraude, geen ene therapeut deugt er in zijn ogen, heeft haar tot abortus gedwongen terwijl hij degene was die een kind wilde.
Ze is nu zo ver dat ze zélf niet meer te redden is, maar bij hem blijft wegens haar "onvoorwaardelijke" liefde voor hem en nu zelf bij een peut loopt. Dus ik ben bang dat reddingspogingen in dit geval niet veel uit zullen halen.
Ze is nu zo ver dat ze zélf niet meer te redden is, maar bij hem blijft wegens haar "onvoorwaardelijke" liefde voor hem en nu zelf bij een peut loopt. Dus ik ben bang dat reddingspogingen in dit geval niet veel uit zullen halen.
donderdag 19 augustus 2010 om 17:05
donderdag 19 augustus 2010 om 20:13
Ja vreselijk he Fauve. Het is nóg erger. Ze heeft een kindje van 6 jaar uit een vorige relatie en ik vind het echt heel erg dat ze dat kind aan zo'n situatie blootstelt, onverantwoordelijk. Ik snap niet dat iemand zo ver kan gaan dat ze zichzelf zo laat behandelen, alleen omdat ze een gezinsituatie wil hebben voor haar kind en te labiel is om te vertrekken. Dit kind kan hij dus velen, zijn eigen kind moest weg. Er klopt niets van. Maar dat zal ik wel verkeerd zien.
donderdag 19 augustus 2010 om 22:13
Je kunt in sommige gevallen een heel eind komen als iemand het zelf ook inziet en het wil. Maar dan nog liggen altijd terugvallen op de loer, en mijn ervaring zegt dat het altijd, zij het met pieken en dalen, een issue zal blijven. Vraag is dan of de weegschaal naar de positieve kant blijft hellen.
Nou heb ik geen ervaring met zulke heftige gevallen hoor, dus denk dat dat ook wel uitmaakt voor de weegschaal. Hoe heftiger het probleem, hoe zwaarder het weegt. Tenminste, ik hoop dat mensen die echt in dat soort situaties zitten met geweld, sneller weg zijn!
Nou heb ik geen ervaring met zulke heftige gevallen hoor, dus denk dat dat ook wel uitmaakt voor de weegschaal. Hoe heftiger het probleem, hoe zwaarder het weegt. Tenminste, ik hoop dat mensen die echt in dat soort situaties zitten met geweld, sneller weg zijn!