Tips in eigen land!
donderdag 19 augustus 2010 om 09:50
quote:marisje23 schreef op 19 augustus 2010 @ 09:49:
Waar woon je zelf, en waar gaan je interesses naar uit? Winkelen, natuur, architectuur, wellness, actief?Ik woon zelf in Wageningen, dus dat ligt wel lekker in het midden, mijn interesses zijn winkelen, leuke straatjes bekijken, ergens broodje eten. Eigenlijk niks bijzonders maar het lijkt me gewoon leuk om een stad te bekijken.
Waar woon je zelf, en waar gaan je interesses naar uit? Winkelen, natuur, architectuur, wellness, actief?Ik woon zelf in Wageningen, dus dat ligt wel lekker in het midden, mijn interesses zijn winkelen, leuke straatjes bekijken, ergens broodje eten. Eigenlijk niks bijzonders maar het lijkt me gewoon leuk om een stad te bekijken.
donderdag 19 augustus 2010 om 09:51
donderdag 19 augustus 2010 om 09:53
donderdag 19 augustus 2010 om 09:56
quote:Veronique79 schreef op 19 augustus 2010 @ 09:53:
Oh, terwijl ik zat te typen reageerde je al op de vragen van een voorganger.
Steden: Den Bosch, Delft, Leiden, Haarlem, Maastricht, Breda daar kun je lekker rondlopen en winkelen.
Heerlijk toch, om de toerist in eigen land uit te hangen? Ik doe het zelf graag.
Ja vind het inderdaad heerlijk, Breda is dat een leuke stad?
ben daar zelf nog nooit geweest, kun je daar goed winkelen enzo?
Oh, terwijl ik zat te typen reageerde je al op de vragen van een voorganger.
Steden: Den Bosch, Delft, Leiden, Haarlem, Maastricht, Breda daar kun je lekker rondlopen en winkelen.
Heerlijk toch, om de toerist in eigen land uit te hangen? Ik doe het zelf graag.
Ja vind het inderdaad heerlijk, Breda is dat een leuke stad?
ben daar zelf nog nooit geweest, kun je daar goed winkelen enzo?
donderdag 19 augustus 2010 om 09:56
De Waddeneilanden zijn altijd mooi.
Noord-Holland: Strand, Volendam, Marken, Zaanse Schans, Amsterdam, ALkmaar, Enkhuizen (voor kinderen: sprookjesbos)
Zuid-Holland: Avifauna, Rotterdam, Goerree-Overflakkee, Den Haag
Zeeland: De gehele kust, Middelburg (voorkinderen daar klein-Walcheren)
Groningen: Boertange, Groningen (museum e.d.)
Overijsel: Hunebedden, Emmen, Exloo (kabouterbos)
Gelderland: Apenheul
Kortom: 1 week is echt te kort!
Veel plezier
Noord-Holland: Strand, Volendam, Marken, Zaanse Schans, Amsterdam, ALkmaar, Enkhuizen (voor kinderen: sprookjesbos)
Zuid-Holland: Avifauna, Rotterdam, Goerree-Overflakkee, Den Haag
Zeeland: De gehele kust, Middelburg (voorkinderen daar klein-Walcheren)
Groningen: Boertange, Groningen (museum e.d.)
Overijsel: Hunebedden, Emmen, Exloo (kabouterbos)
Gelderland: Apenheul
Kortom: 1 week is echt te kort!
Veel plezier
donderdag 19 augustus 2010 om 10:01
Voor een paar dagen is Hoorn een leuke stad, hoewel het wel rustiger wordt qua toeristen. Anders zou omgeving Heel/Roermond ook erg leuk zijn, want:
winkelen in Roermond en heerlijk eten
Torn bezoeken
genoeg te wandelen in de omgeving
Vlakbij Belgie, dus ook nog te doen
Anders misschien naar Duitsland? Wuppertal ofzo?
Leuke stad waar je lekker kunt winkelen, wandelen en de monorail die nog gewoon werkt. Mocht je dat wat lijken, bedenk dan wel dat je een milieusticker daar nodig hebt:P
winkelen in Roermond en heerlijk eten
Torn bezoeken
genoeg te wandelen in de omgeving
Vlakbij Belgie, dus ook nog te doen
Anders misschien naar Duitsland? Wuppertal ofzo?
Leuke stad waar je lekker kunt winkelen, wandelen en de monorail die nog gewoon werkt. Mocht je dat wat lijken, bedenk dan wel dat je een milieusticker daar nodig hebt:P
donderdag 19 augustus 2010 om 10:47
donderdag 19 augustus 2010 om 11:09
quote:absoluteEinstein schreef op 19 augustus 2010 @ 10:50:
Ik zou naar Amsterdam gaan. Daar is toch het meeste te doen. Zeker als je alleen bent en je wil er een hele week doorbrengen.
Mocht het mooi weer worden, kun je altijd nog met de trein naar zandvoort.
Haarlem is ook om de hoek.Nou ik wil er geen hele week blijven hoor, denk 1 misschien 2 dagen. Amsterdam is ook leuk natuurlijk.
Ik zou naar Amsterdam gaan. Daar is toch het meeste te doen. Zeker als je alleen bent en je wil er een hele week doorbrengen.
Mocht het mooi weer worden, kun je altijd nog met de trein naar zandvoort.
Haarlem is ook om de hoek.Nou ik wil er geen hele week blijven hoor, denk 1 misschien 2 dagen. Amsterdam is ook leuk natuurlijk.
donderdag 19 augustus 2010 om 23:31
Den Bosch staat er al.
De omgeving van Nijmegen en Arnhem heb ik nog niet zien staan.
Bij Berg en Dal, Beek en Ubbergen heb je een wandelroute (N70) die een bijzonder stukje Nederland laat zien. In de omgeving van Arnhem heb je Velp en Rozendael wat het onderste stukje van de Veluwe is. Verder vind ik Burgers Bush wel leuk voor een dagje en daarnaast ligt het openlucht museum, maar dat moet je maar net leuk vinden.
Eigenlijk is de omgeving daar langs de grens heuvelachtig en net als Zuid-Limburg een beetje on-Nederlands.
De omgeving van Nijmegen en Arnhem heb ik nog niet zien staan.
Bij Berg en Dal, Beek en Ubbergen heb je een wandelroute (N70) die een bijzonder stukje Nederland laat zien. In de omgeving van Arnhem heb je Velp en Rozendael wat het onderste stukje van de Veluwe is. Verder vind ik Burgers Bush wel leuk voor een dagje en daarnaast ligt het openlucht museum, maar dat moet je maar net leuk vinden.
Eigenlijk is de omgeving daar langs de grens heuvelachtig en net als Zuid-Limburg een beetje on-Nederlands.
vrijdag 20 augustus 2010 om 11:30
Ik heb ooit in Delft hier geslapen, erg leuk: www.emauspoort.nl in de pipowagens!