Stedentrip oktober

20-08-2010 13:00 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag fervente reizig(st)ers,

Ik wil graag nog een lang weekend weg boeken met een goede vriendin voordat ik minder mobiel ga worden (ivm zwangerschap) en zit te denken aan een leuke stedentrip in oktober.

Wat cultuur opdoen, lekker (pre Kerst en baby) shoppen en natuurlijk lekker eten.

Hebben jullie nog ideeen?

De volgende steden vallen af omdat ik daar (heel verwend) al meerdere malen ben geweest;

-Antwerpen

-Barcelona

-Berlijn

-Brussel

-Brugge

-Dublin

-Liverpool

-London

-Parijs

-Porto

-Praag
Wenen
Londen
Madrid? Lissabon? Istanbul? Heb je ook nog een beetje kans op beter weer....
Rome!
Ha, iemand was me al voor met Wenen! Salzburg is ook heel mooi.
Ik vond Budapest heel mooi. Zijn ook veel van die spa's (mag je daarheen als zwangere?) om heerlijk te relaxen en het is allemaal heel betaalbaar.

Bovendien hebben ze er geen euro en dat draagt zo lekker bij aan het 'echt op vakantie gevoel'.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Munchen
Lissabon, mooie stad en je kunt er goed winkelen. Waarschijnlijk is het nog wel boven de 20 graden in oktober.
Alsoluut eens met Lissabon en Budapest.

Dichter bij huis Gent, is een leukere stad dan Brugge.
Edinburgh!
Venetie!

Moet je een keer gezien hebben. Waanzinnig bijzonder.
odi et amo
Venetië vind ik geen aanrader. Veel te toeristisch, alleen maar toeristen eigenlijk. Zelfs de niet gangbare zijstraatjes zijn niet de moeite waard. Het eten is duur en slecht.

Er komt bijna alleen maar fout volk, beetje Oostblok types. Treviso daar in de buurt is wel erg leuk, niet groot, maar voor een weekend prima.

Madrid vind ik een geweldige stad.

Salzburg is een fijne stad. Wenen is ok.

Florence is absoluut de moeite waard.

Sevilla en Granada zijn leuk, Malaga ook een prima stad.
Enne om het dichterbij huis te houden, Maastricht vind ik ook heerlijk om een weekendje te verblijven
Malaga? Mooi weer rond die tijd, goedkope tickets met Ryanair en een leuke shopstad!
Wenen, en de plaatsjes eromheen. Je hebt zo gigantisch veel leuke plaatsjes met prachtige kerstmarkten daar.

Salzburg, Innsbruck is ook prachtig.

München vond ik ook wel mooi, maar minder idyllisch.
Net als de bovengenoemde plaatsen als Wenen en Salzburg en dergelijke ook de kleinere historische plaatsjes niet te vergeten:

kleine steden

kerstmarkten beginnen overigens meestal midden november.
Budapest, Salzburg of Wenen lijken me wel leuk ja, zal ook niet zo´n groot budget voor nodig zijn om het gezellig te maken.

Venetie ben ik laatst nog geweest, net als London en Edinburgh... zoals ik al eerder aangaf, ben verwend, haha.

Vliegen met Ryanair doe ik niet meer na een aantal vervelende gebeurtenissen, daarnaast kost het me al een vermogen aan tijd en geld om in Eindhoven te komen.

Ik woon ongeveer 15 min van Schiphol, dus geef liever wat extra geld uit aan een vlucht vanaf daar.

Heb nog niets gehoord over Oslo, Kopenhagen of Helsinki.. iemand daar geweest?
Thanks voor de reacties trouwens!
Oh, maar vond Edinburgh niet in je lijstje.

Kopenhagen is ook heel leuk! Lekkere losse atmosfeer en een open stad. Altijd heel erg leuk. Ben er nu vaak geweest.

Stockholm

Krakau

Leipzig/Dresden

Manchester

St. Petersburg

Budapest

Wenen

Rome

Reykjavik

Moskou

Bratislava

Split
Thanks Liubi,

Edinburgh stond inderdaad niet op mijn lijstje, ben er met mijn verwarde hoofd wel meer vergeten (zoals Rome, Leipzig, Krakow) Mag ik mijn zwangerschapshormonen als excuus gebruiken voor mijn vergeetachtigheid? haha :-)

Kopenhagen lijkt me ook erg leuk, ben er zelf nog niet geweest.

Qua temperatuur lijkt het me ook wel ok in oktober, en ga ervanuit dat er niet veel heuvels, trappen, bruggen zijn die beklommen moeten worden als je de stad doorkruist?

(ivm dikke enkels en dikke buik)

Verblijf je zelf meestal in het centrum of in een buurt daarbuiten?
de skandinavische steden lijkt mij ook wel interessant ja.

Oktober is voor Oostenrijk ook wel leuk, vanwege de wijnherfst. Maar goed, je mag geen wijn drinken :-)

Het kan nog best warm zijn, maar het kan natuurlijk ook al echt herfst zijn, dat weet je nooit.

duur hoeft te niet te zijn. Oostenrijk is een stuk goedkoper als Nederland, enkel op de super toeristische plekken betaal je natuurlijk meer.
Madrid of Valencia. Beide mooie steden, Madrid met de grote musea, Valencia met het IVAM en Ciudad de las Artes y las Ciencias. Beide goed bereikbaar vanaf Schiphol (Easyjet/Vueling) en leuke pleintjes, terrasjes, wijntjes (voor je vriendin dan), lekkere tapas......
Ah ja ik mis mijn wijn

Kan het gelukkig wel inkopen, laat mijn vriendin dan wel proeven, haha.

Ik vind de vluchten naar madrid altijd zo duur, zal toch eens via Easyjet (blegh) gaan kijken.

Zag dat de trein naar Kopenhagen ongeveer 12 uur duurt, haha was leuk geweest als dat korter was. Vliegen moet ik nog even nakijken.

En Budapest ook! Misschien toch maar een maand vrij nemen en alles zien, haha.
quote:Shiloh schreef op 21 augustus 2010 @ 15:01:

Zag dat de trein naar Kopenhagen ongeveer 12 uur duurt, haha was leuk geweest als dat korter was. Vliegen moet ik nog even nakijken.

Maar die trein rijdt wel 's nachts! Dat is (vind ik zelf) een groot voordeel, je stapt 's ochtends uit en je hebt gelijk de hele dag te besteden.

Is Dresden nog een optie? Of Stockholm? Vooral die laatste is mijn grote favoriet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven