Rammelende eierstokken DEEL 2

08-04-2010 09:46 2508 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx

NaamLeeftijdSTART..!!N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendNukje33April/Mei 201029 maart 2011janine2000131April 2010 31 januari 2011Boefje29December 2009 18/09/10Frutje30Augustus 201031 augustusPipo31Oktober 2010Verkademeisje30Januari 2010 19/11/2010Assie7831Begin 2011Orchis29begin 2011Orchid34Begin 2010 12-12-10Lavender 32?Spingstof29December 2010Moimoi29April 201026 juniMoos8623juni/juli 2010?Minie86 (gaat voor de tweede)23augustus 2010Meis, 9 sep 2009Hofje7732??[/quote]
@Romorantin: het KAN maar zo. Kijk hier op het topic. Veel mensen snel zwanger + in mijn omgeving hoor ik alleen maar mensen die supersnel zwanger zijn. Ik zou bijna denken dat het straks allemaal vanzelf gaat. Hoophoop.

@Springstof: oja ooglapjes, een heel trendy accessoire dit seizoen

@Assie: gezellig zo weinig leeftijdsverschil met je broer. Heb ik thuis ook. Voelde me vroeger wel echt de oudste maar nu merk je er nog weinig van. Qua kinderen word ik iig al voorbij gestreefd door mijn zusje *zucht, nog even*
@ Assie: jaa klopt, dat bedenk ik zelf ook steeds, dat ik qua leeftijd gewoon nog helemaal goed zit, maar ja, wil het ook gewoon zooo graag! Dat gevoel ken je zo te horen ook erg goed, maar kan me voorstellen dat je ook met je leeftijd bezig bent! En tja, hopen dan maar gewoon dat als hij 'ja' zegt het gewoon raak is voordat hij zich weer kan bedenken ;-)! Hier in mijn familie veel problemen met zwanger worden, maar goed, daar denk ik dan maar weer niet al te veel aan!

@ Pipo: Jaa daarom, maar wil ook weer niet te veel hopen om een te grote teleurstelling direct te voorkomen... Wel fijn om alles dan hier ff van je af te schrijven!
@ Romorantin, welkom!

Wat is dat toch met mannen en superzaadschietkracht? Die van mij heeft geloof ik ook het idee dat als hij morgen besluit ervoor te gaan, dat ik overmorgen kan mededelen dat ik zwanger ben. Jaja, nou ik geloof daar niet zo in...

En hij bedenkt zich vast en zeker dat we ervoor gaan, nadat ik net drie dagen eerder mijn eisprong heb gehad ofzo, kunnen we eerst nog een maand wachten (of langer, heb geen idee hoe mijn cyclus loopt).

Maar goed, ik hoop dat we in oktober beginnen, net als Pipo! We hadden afgesproken september/oktober, maar aangezien we een beetje achterlopen in onze verbouwplanning zal dat wel een maand opschuiven.

@ Springstof, misschien kun je zo'n hele coole nonchelante lok voor je shrek-oog kammen, leuk speldje erin, niemand die het ziet!
Allemaal een fijne avond!

Nog 1 dagje werken en het is weer weekend. Toch altijd lekker!!!
@ Pauley: thanks! Jaja die mannen denken inderdaad dat ze maar 1x hoeven te knipogen ofzo... ik geloof daar zelf ook niet zo in!

@ Assie: Jaaa heerlijk weekend!! En het schijnt nog goed weer te gaan worden ook!

Fijne avond allemaal!
vandaag maar even gemeld dat ik na mijn zwangerschapsverlof minder uur wil werken. (3 dagen). Nou, dat viel nogal zwaar... pffffff. Directeur moest er over nadenken (hij heeft niks te willen maar goed) en laat het me begin volgende week weten. Vind het maar niks zo'n reactie.

Het is verdorie al structureel minder druk bij ons op de studio. Zelfs toen een andere collega op zwangerschapsverlof was, is er geen invaller gekomen en hebben wij niet hoeven overwerken.. dus ik snap het niet.

sorry moest het ff kwijt.

liefs frustrerend janinetje
He Janine; raar zo'n reactie. Je kan toch veel beter de strategie hebben om samen te kijken naar de mogelijkheden en naar oplossingen te zoeken die bij beide partijen past. Tsss...op een gegeven moment zorgt zo'n houding ervoor dat mensen bij je weggaan....en daar schieten ze nog minder mee op.

Het is wel iemand die even moet wennen aan mededelingen, of niet?

Maar een hele slimme keuze om minder te gaan werken met 2 kids!!
@assie: ja irritant. Wat dat betreft is het ook zo'n lompe boer. Hij vraagt nooit hoe het gaat, denkt werkelijk waar alleen aan zijn centen. Bah, zulke mensen vreselijk.

Deze hele week is het al frustratie op frustratie. Eerst dat stomme mens. Die gaat nu overigens vrolijk door. Ze probeert mijn oude vrienden ervan te overtuigen dat ik absoluut niet deug. De-janine-is-evil-campagne. Volgens mij heeft ze echt werkelijk alles aangedikt. Ik ben door en door slecht. Bah! Nu heb ik het echt met haar gehad hoor. Ben bijna van plan om er wat van te zeggen (tegen mijn ex dan) maar doe het niet. Ik wil me er niet over opwinden maar doe het wel... het maakt me gewoon zo verdrietig. Mijn ex en ik hebben in het begin een goede relatie gehad daarna werd het wel slechter maar we hebben tegen elkaar gezegd dat we na de beeindiging nooit negatief over de ander zouden uitlaten..
@janine: dat is zeker geen leuke reactie. Maar je hebt gellijk eigenlijk heeft ook hij daar geen keus in hij kan moeilijk van je verwachten dat de kids 4 of 5 dagen in de week naar de opvang gaan alleen omdat hij wil dat je volledig blijft werken. laten we er maar vanuit gaan dat het een reactie is die hij als baas in eerste instantie moet geven voordat hij toegeeft.

@springstof en de andere bruiloftsganger van vandaag(weet even niet meer wie) heel veel plezier en geniet ervan.

springstof heb je je shrek-eye nog een beetje weg kunnen werken?

gisteren is mijn boek binnen gekomen.

had nog lekker even tijd om een stukje te lezen voordat lavenderman thuis kwam.

kan in elk geval melden dat het hoofdstuk over de `KEUZE´ een aanrader is om door te lezen.

Lavenderman had natuurlijk gezien dat er een boek was binnen gekomen. vroeg er helaas niet verder naar om wat voor een boek het ging.

dus ik wat later op de avond een opmerking gemaakt zo van: `wil je niet weten wat voor een boek ik heb besteld`

nou ja toen vroeg hij hewt dus maar.

Dus boek er bij gepakt en aan hem laten zien.

en jippie!!!!!!!!!!!!!

hij reageerde juist heel leuk en vond het helemaal niet vervelend of erg dat ik het besteld had en aan het lezen was.

heb hem natuurlijk gelijk de eerste hoofdstukken laten zien en natuurlijk het belangrijkste het onderdeel ´zij wil hij niet´

en gevraagd of hij het in elk geval wilde lezen.

en dat zou hij doen.

dus nu nog zorgen dat het boek regelmatig op een opvallende plaats ligt als we alleen thuis zijn en dan is gaan vragen wat hij er van vond
Oh Janine....kan me voorstellen dat je je de acties van de vriendin van je ex toch aantrekt....ook al doe je heel hard je best het naast je neer te leggen.

Maar echt hoor......uiteindelijk zullen mensen zien dat zij raar is. Wie gaat nou de ex van je vriend na 6 jaar nog zwart proberen te maken? Volgens mij is ze gewoon jaloers en heeft niets anders te doen.

Ik zou haar uit je hyves knikkeren....dan zie je de opmerkingen in ieder geval niet meer. Scheelt al Is de lol er voor haar misschien ook vanaf.

Lavender: Oh......dat biedt perspectief. Ik zou bijna direct het boek bestellen! Tjee, dat hij er zo goed op reageerde en beloofd heeft het te lezen!!! Ik ben heel benieuwd naar zijn reactie. Misschien moet ik toch maar overwegen het al aan te schaffen.....over een maandje of zo
assie: ze staat niet in mijn hyves hoor. Maar mijn ex wel. En we hebben gezamelijke vrienden. Maar als ik mijn ex uit eruit gooi geef ik haar gewonnen.. en ik heb niks te verbergen.

@lavender: gaat goeie kant op! mannen...! echt soms haha. succes en hopen dat ie het leest! en dan denkt.. hmmmmm tik tak tik tak.
@ Romomantin: welkom hier!! Enne... ik vind jouw situatie wel heel hoopgevend klinken, hoor. Ik heb hier al dingen gelezen over mannen die kwaad werden bij het onderwerp 'kind' (inclusief m'n eigen vent), dus op zich klinkt alles heel positief bij jou.

@ Springstof: krijgen we foto's van je piraten-bruiloft outfit?!

Haha, superraakschietzaad!! Mijn vent wist serieus helemaal zeker dat hij dat heeft! En laat het bewijs nu toch in mijn buik zitten na slechts 3 maanden 'proberen', dus ik kon ook niet meer zeggen dat het een fabeltje was...

@ Lavender: hee, dat klinkt toch goed dat hij in je boek wil gaan lezen?! Er is sowieso geen peil op te trekken, vind ik. Toen ik dat boek in huis had gehaald werd het onderwerp eerst 2 weken doodgezwegen, toen werd meneer kwaad omdat hij zich 'in een hoekje gedrukt voelde vanwege de aanwezigheid van het boek', daarna liet hij zich gewillig wat passages voorlezen en the rest is history: ik ben nu bijna 10 weken zwanger en meneer is bijna nog enthousiaster dan ikzelf. Moet ik dat begrijpen?? Kortom: ik denk dat het wel goed komt met Lavenderman...!

@ Janine: oooowwww, zo begrijpelijk, die frustratie over zo'n bitch (excusez le mot). Maar ik denk toch echt dat ze gewoon jaloers is, wat kan het anders zijn??

Pfff, mensen, nog een week en dan krijg ik ein-de-lijk m'n eerste echo. Heb zo'n behoefte aan een deskundige die tegen me zegt dat alles echt in orde is.
@nukje: wat leuk dat nukkeman zo enthousiast is.. hier wordt het beter met janineman. Nu heeft hij het verteld op zijn werk en krijgt hij zulke leuke reacties dattie het ook steeds leuker vindt.

spannend die echo!!! duurt wel lang he. Ik mag dinsdag weer!
@ Janine: Wat stom zeg dat je baas zo reageerde, kan me voorstellen dat je daar wel mee zit, maar hij heeft inderdaad wat dat betreft weinig te willen! Logisch dat je met 2 kleine kindjes minder wil gaan werken en aan je verhaal te horen kan dat best! En wat betreft dat rare kind... echt hoe zielig kun je zijn! Probeer haar en wat ze zegt te negeren, hopen dat ze dan inziet hoe kansloos ze bezig is!

@ Lavender: Wat goed dat hij zo reageerde op dat boek :-)!! Nu inderdaad maar af en toe eventjes lief polsen of hij het al gelezen heeft haha en vooral wat zijn reactie erop is!!!

@ Nukje: Dankjewel :-)! Jaa zeker is de situatie hier heel hoopgevend!!! Goed om te horen dat jouw man eerst ook echt afwijzend was en nu zo mogelijk nog enthousiaster is dan jijzelf!!!!

Hier gister goed gesprek gehad! Hij zei ineens: je wil wel graag nu al een kindje he? Dus ik zei; ja, maar dat weet je en dat is niet iets wat ik de afgelopen maand even bedacht heb. Hij moet gewoon echt aan het idee wennen en is bang dat een kind zo veel kost dat we dan het geld niet meer hebben voor een ander huis. Toen heb ik hem nogmaals rustig geprobeerd uit te leggen dat ik sowieso pas een kindje wil als hij dat ook echt wil en dat, zucht nogmaals, voordat het kindje er is je minimaal ongeveer een jaar verder bent, ervan uitgaand dat het wel even duurt voordat ik zwanger ben (wie weet wel heel lang duurt....) en het kindje er dan nog 9 maanden inzit. Hij verzekerde mij vervolgens dat hij echt niets liever wil dan kindjes, maar dat hij het gewoon echt eng vind en nog even de tijd wil om aan het idee te wennen en alles eens op een rijtje te zetten... Nou ja daardoe ik het mee voor nu :-)!
Zo Romo, dat is nog eens hoopgevend nieuws! Daar heb je enorme vooruitgang mee geboekt!!! Hij gaat binnenkort wel overstag.

Nukje: wat moet je lang wachten op de eerste echo!! Mijn schoonzusje heeft haar eerste echo begin van deze week gehad, met 8 weken. Rond de 12 weken krijgt ze d'r tweede echo.

Is er niet 1 richtlijn? Ik heb al verschillende periodes gehoord voor een eerste echo....lijkt me wel raar dat elke verloskundigepraktijk andere termijnen hanteert??

Nog 1 weekje wachten en je hebt meer zekerheid. Kan me voorstellen dat dat een echte mijlpaal is!

Ik zou willen dat ik zo'n gesprek als Romo had met Assieman. Hij klapt vooral nog dicht bij het onderwerp. Hoop toch echt dat dat binnenkort verandert.....
@ Assie: Ja, zeker wel hoopgevend al liep het in t begin wel stroef hoor. Hij begon er dan wel zelf over, maar meer zo van 'ik denk praktisch en jij totaal niet'. Toen begon ik over dat verhaal van 'superzaad' en toen moest hij wel lachen, zo van jaa dat zullen we dan nog wel eens zien... Maar hij vond wel dat we toch voorlopig de voorbehoedsmiddelen maar moesten gebruiken... En tja, dat praktische, ik denk dat we het met twee salarissen aardig goed voor elkaar hebben en dat het echt nog wel mogelijk is om naar een ander huis te gaan kijken ook. (zeker gezien het tijdsverhaal, eerst maar ns zwanger worden...) Ik besef me heel erg goed dat een kindje erg veel geld kost, maar denk echt niet dat we dat niet zouden gaan redden. We leveren natuurlijk dan wel wat in, maar goed, daar kiezen we dan samen voor :-)!! En het is wel voor een goed doel ;-)!!
mannen moeten zo lang aan het idee wennen. Mijn vriend zei terecht denk ik.. dat hij niet wist wanneer hij er aan toe zou zijn en dat er op zijn 35ste nog zo over zou denken. (nu wordt hij volgende maand 31). Mannen hebben geen hormonen die schreeuwen NU. Volgens hem vinden (sommige) mannen het moeilijk om te bepalen wanneer ze een kind zouden willen. En dat praktische, tja, je kunt altijd je baan verliezen, je kunt ziek worden, er kan altijd van alles gebeuren... juiste moment is er nooit.

kreeg ik net een mailtje van janinevriend: kusjes voor mij en de baby's .. lief he.
Ohh....janine! Dat is inderdaad heel lief.

Het blijft wel irritant dat mannen niet echt weten wanneer ze er aantoe zijn. Dat heeft 'moeder natuur' niet helemaal goed geregeld.....gelukkig blijkt hier dat als je eenmaal zwanger bent dat bijna alle mannen snel bijdraaien en aan het idee wennen.

Maar om ze zover te krijgen dat ze er echt voor willen gaan....ppfffttt....waarom moet dat zo moeilijk zijn.

Gisteren met een paar collega's ook uitgebreid over het onderwerp gesproken. Maar ook zij hadden geen kant en klare oplossing
Wat lief Janine!!

Tja, je zeggen ook wel ns dat je daar 9 maanden voor zwanger bent he.. dat ze dan nog rustig de tijd hebben om te wennen... Maar inderdaad er kan zoveel gebeuren en het ideale moment is er nooit... Nu vond ik zelf ook altijd wel dat ik eerst mn opleiding af moest hebben en nog van die dingen, maar nu heb ik wel zoiets van kom op we gaan ervoor! Ik heb altijd al jong moeder willen worden en nu zijn we 5 jaar samen en hebben we eigenlijk alles wel prima voor elkaar, maar goed ik geef hem nog wel even :-)!
Janine: kun je je hyves niet afschermen voor vrienden van vrienden? Dit is niet goed voor je gemoedstoestand! Jij hebt je energie nu ergens anders voor nodig

Vandaag jurk afgepast. Het viel -helaas- tegen. De jurk was niet mooi afgewerkt. Er zitten heel veel plooien in en die vielen niet mooi, dat komt heel precies. Maar de verkoopster zei dat ze niets zag en dat het PRACHTIG was. Gelukkig hing de pasjurk in de winkel en konden we haar overtuigen dat het echt anders moest . Maar dat voelde niet goed hoor jongens. Ik kon wel janken. Ben dus heel benieuwd wat ik over een paar weken aantref. Fingers crossed. Gelukkig hebben mijn moeder en schoonmoeder allebei verstand van naaien, dus met hun aan mijn zij voel ik me klaar voor de strijd, haha. Maar ja, niet leuk om er zo over te moeten steggelen.

Ik merk sowieso dat ik een beetje gestrest wordt. Nog vijf weken en er moet nog wel wat gebeuren. Hopelijk werkt mijn schildpad een beetje mee en kunnen we alles snel fixen. En het liefst een beetje snel.

Zwaai voor iedereen, sorry dat ik niet op jullie allemaal reageer
Spannend Pipo!!! Komt inderdaad wel snel dichterbij!!! Hoop voor je dat de jurk over een paar weken wel helemaal naar je zin in!! Echt raar van die vrouw dat ze toch bleef beweren dat ie echt prachtig zat... gelukkig heb je hulptroepen bij de hand!!

Ik word ondertussen echt gek van de zwangerschaps/ontpillings verschijnselen, blegh waarom lijkt dat zoveel op elkaar?! Nou ja over een week weet ik hopelijk meer... Maar misschien duurt t nog wel veel langer... Gelukkig is t alweer bijna weekend, tijd genoeg voor leuke dingen en dan denk ik er ook gelijk minder aan :-)!!

Fijn weekend alvast allemaal!!!
@ Pipo: nou, ik kan me helemaal voorstellen dat je daar niet happy van wordt. JIJ betaalt voor die jurk (waarschijnlijk nog best een aardig bedrag ook) en dus mag JIJ zeggen of je hem goed afgewerkt vindt. Lekker klantvriendelijk dat zo'n verkoopster dan doet alsof alles super is, pfff.

@ Assie: ja, geen idee waarom die eerste echo zo laat is. Ik ben dan 9,5 week, misschien is dat een normale termijn?

Verder gaat het met mij weer he-le-maal goed (afgezien van dramatische slaapproblemen, maar ik ben in een positieve bui, dus daar hebben we het vandaag gewoon niet over!). De misselijkheid, waar ik tot 2 weken geleden toch echt best veel last van had, is weg en daardoor heb ik weer zin om te eten! Vanochtend ontbeten met twee boterhammen met roerei (op een nuchtere maag, jezus, ik lijk wel gek!), vanmiddag een restje nasi van gisteren opgewarmd met daarna als toetje een halve tompoes. En nu begin ik alweer honger te krijgen! Ik gooi het er maar op dat Baby-Nuk heeft besloten om nu te gaan groeien, haha . Ik probeer me nu echt in te houden totdat Nukkeman thuiskomt en we samen iets lekkers (en gezonds) gaan koken ofzo. Maar als het aan mij lag... (*denkt verlangend aan de zak chips onderin het keukenkastje*).

Wat ik wel bijzonder vond om te merken is dat ik normaal gesproken heel erg van sushi houd, en dus ook van hollandse nieuwe. Maar toen Nukkeman dat vorige week allemaal in huis had gehaald, kreeg ik echt geen hap naar binnen . Het stond me gewoon een beetje tegen, vreemd he?!
quote:nukje schreef op 20 augustus 2010 @ 16:27:

@ Assie: ja, geen idee waarom die eerste echo zo laat is. Ik ben dan 9,5 week, misschien is dat een normale termijn?

Ja, dat is geloof ik wel heel normaal.....tussen de 8 en 10 weken. Collega had haar eerste echo bij 12 weken. Dat vind ik wel heel laat....

Maar leuk hoor! En fijn dat de misselijkheid minder is en je weer veel eet

Pipo: je inderdaad niet zomaar laten afschepen hoor. Vaak ziet een verkoopster prima dat het niet perfect is vermaakt......maar denken ze "zo lang ik maar lief lach, valt het misschien niet op". Moeten ze maar een goede coupeuse in dienst nemen!!

Probeer voor de rest een beetje te relaxen. De bruiloft zal sowieso geslaagd zijn, ook als er bijvoorbeeld een bloemetje minder op tafel staat.

Zo, tijd voor het weekend!!!

Morgen de verjaardag van het zoontje van mijn vriendin. Hij wordt 1. Net super leuke cadeaus gekocht. Twijfel nog of ik niet teveel heb gekocht en misschien 1 ding moet bewaren voor ons neefje.

* overlegt straks even met Assieman...*

Kan me gewoon niet inhouden in kinderwinkels Hopelijk ziet Assieman morgen weer hoe leuk zo'n kleine kan zijn en hoe verliefd ik er op ben (wel zo veilig om in te zetten op mij....)! haha
@nukje: ja, das normaal. ik had mijn eerste ook op 8,5 geloof ik.

En fijn dat je minder misselijk bent. Ik zit nu al bijna op 17 weken en heb nog steeds geen honger savonds (avondeten). Probeer dan ook maar overdag meer te eten. Buik groeit echt belachelijk! deze week wassie er op eens.. echt HUGE!! ik maak maandag weer foto's voor op de site!

heb trouwens wel de hele tijd trek in softijs of milkshakes.. ech te erg soms...haha.

@pipo: en niet laten afschepen idd.. tis jouw dag, jij betaalt en dan moet het helemaal perfect zijn!!!
Goedemorgen!

Janine: Ik ben erg benieuwd! Als je buik nu al huge is......bereid je maar voor op meer Laat de foto's maar komen!

Ben benieuwd of het nu echt duidelijk is op de foto. Voor jezelf is het toch echt anders....dan kijk je er boven op en zie je elke verandering.

Wij gaan zo naar de verjaardag. Ik had net even in de groep gegooid dat ik misschien iets teveel cadeautjes had gekocht. Zei hij dat hij niet wist wat normaal was, geen ervaring met verjaardagsfeestjes van baby's......en dat ik het wel erg veel over deze verjaardag had. Volgens mij valt het allemaal wel mee....echt niet meer dan andere activiteiten, maar misschien lijkt het zo voor hem om dat er een baby bij betrokken is Of dat ik er onbewust toch meer over praat, maar ik heb het echt bijna niet genoemd....

Word ik wel weer een beetje onzeker van. ....en dan zijn tranen weer dichtbij......pfftt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven