Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Hier gewoon alles met mate. na twee weken geen tv kijken ze nu wat meer en na 2 weken friet en kale pasta eten we dat dus eten niet. Mannie wordt al wat actiever, heeft net al even buiten zijn bed gespeeld. als het goed is mogen we met een uurtje naar huis.
Zei ik iets over geen kale pasta? Ik heb net voor Mannie wat macaroni gekookt. Hij heeft al één hele hap op. Toen we thuiskwamen meteen een lekker bedje van de bank gemaakt en hij gaat nu een dvd-tje kijken.

Hij heeft nog 2 keer gespuugd; net toen we weg mochten uit het ziekenhuis en zodra we thuis waren. Beetje jammer van het moeizaam naar binnen geprate vocht. Net na de operatie spuugde hij ook maar dat was voornamelijk bloed (gats, wat is dat vies).

Ik ga even met zoon chillen, ik ben moe.
Alle reacties Link kopieren
hier veel TV kijken, toch zeker zo'n 2, 3 uur per dag. Tsja. Poek kan zichzelf voor geen meter vermaken en ik hoor vanaf 12 uur soms al 'wanneer het DVD-tijd is'. om 3 uur mag de TV aan (en dat probeer ik dan nog wel te rekken) en rond een uur of half 6 gaat-ie uit, als we gaan eten. het zij zo.

Friet: Slof eet het met mate, poek eet het graag. Pannenkoeken met grote mate.

en Snoep: om school gaat het af en toe met zákken (allochtone kindjes). Ik pik het meestal in en dan gaat het in haar snoepbakje; ze mag 1 ding per dag.

ik kwam er vandaag achter dat ik de enige taak hier waar een deadline op zit,deze maand moest uitvoeren en de deadline was nogal strak. Gelukkig viel de hoeveelheid werk mee (is altijd afwachten), het is nu al zo goed als af, maar ik kneep hem wel even, want ik kan er thuis niet goed aan werken en ik kan slecht extra werken.
en sterkte met het zielige mannetje, Pammie!
Mag hij macaroni eten dan Pammeke. Mini mocht alleen vloeibaar eerst, ivm opengaan van de wondjes.
als je mcroni lang kookt is het toch vloeibaar :-)
quote:sokje schreef op 20 augustus 2010 @ 17:44:

als je mcroni lang kookt is het toch vloeibaar :-)ieuwww
Hij mocht vanavond al een boterham zonder korstjes. Macaroni leek me fijner eten. Maar na 2 hapjes hield hij het voor gezien. De dvd was ook geen succes dus ik ben met hem samen in ons bed gaan liggen om 4 uur en toen was hij zo vertrokken (en ik ook). Hij slaapt nog steeds maar eigenlijk moet hij onderhand weer eens wat drinken. Pamman is met Mini 'uiteten', krijgt zij ook even wat aandacht.

Hoeveel pijnstilling mocht Mini Remma? Mannie mag 2200 mg. paracetamol per dag en de eerste 3 dagen moeten we dat ook echt geven om hem zich zo comfortabel mogelijk te voelen. Volgens de verpakking is dat teveel. Ik neem even aan dat het ziekenhuis het wel weet maar van de apotheek kreeg ik de vorige keer niet eens zetpillen van 500 mg. mee (die ik nu dus wel nodig heb ).
Om de 5 uur een zetpil van 240 mg
Oh, dat is ook niet veel.
nee, klopt. Maar bij hem hielp het wel, gelukkig.
Mannie zeurt alweer om (mijn) pizza Ik heb hem om 7 uur wakker gemaakt, toen was hij er niet zo best aan toe maar na een paracetamol begon hij weer te drinken en te eten. Ik vind het zo knap van hem dat hij toch iedere keer doet wat hij eigenlijk niet wil: die zetpil vindt hij niets maar zonder al te veel drama gaat hij dan toch maar klaarliggen, drinken doet pijn maar doet hij wel, net als eten. Dapper ding.

Ik moet naar boven want hij slaapt natuurlijk nog niet.
Pammie, wat fijn dat Mannie beter uit de narcose kwam. Succes voor vannacht.

Waarom aten je kinders eigenlijk alleen kale pasta op vakantie?

Ik ben vandaag met Nino gaan babymasseren. Leuk om te doen, en hij vond het geloof ik ook wel een succes - al had hij geloof ik wel zo zijn voorkeuren.

Man is naar een borrel, en net toen ik Nino aan het voeden was en die bijna in slaap viel, begon Pluis vanuit zijn bed te roepen dat hij moest plassen, en zijn potje was nog beneden. Soms is het nog even wennen, aandacht verdelen over twee kinderen.
quote:[message=6920267,noline]Miffy schreef op 20 augustus Man is naar een borrel, en net toen ik Nino aan het voeden was en die bijna in slaap viel, begon Pluis vanuit zijn bed te roepen dat hij moest plassen, en zijn potje was nog beneden. Soms is het nog even wennen, aandacht verdelen over twee kinderen.

joh

ben er nog altijd niet aan gewend. of tenminste: ik wel, maar mijn kinderen niet. dat ik mezlef niet in 2-en kan splitsen.
Of in 3-en .

Zo willen ze hier ook al-tijd tegelijk op schoot, liefst als ik dan net met een kop koffie zit. En dan ook altijd gezeur: "mama, waarom mag Ot de melk als eerste inschenken? Eigenlijk wil ik dat eerste". En dan gaat dan over zo ongeveer alles. Maar verder zijn ze wel lief hoor .

Hoe is de nacht gegaan Pammie?

Hoe gaat het met je hardlopen Remma?
Toevallig gisteravond de draad weer opgepakt na een stilstand van paar weken ivm vakantie. Rustig aan begonnen, maar was wel heerlijk weer.

Dat van overal een wedstrijd van maken, dat herken ik. Men wat vermoeiend.
en dan vooral dat 'altijd' ertussen:'mama: Slof mag 'altijd als eerste de DVD uitkiezen'.

wat een luxe: ik heb weer uit mogen slapen! ik vond mezelf om 7 uur best wakker, maar toen Sokman eruit ging met Poek en ik me nog even omdraaide, was het 'ineens' 10 uur

maar wel somber vandaag zeg! het zou toch zonnig en warm worden? wij gaan vanavond BBQ-en, ben benieuwd.
hi Remma!
Hi Sok
Ja, kom maar op met dat mooie weer. We gaan zo weg (naar een wedstrijd van A-man) en ik wil zon!

Blij te horen dat ik niet de enige ben met het eerste-gezeur thuis!
Hier ook dat gezanik en stand bijhouden. Heel vermoeiend.

Mannie heeft lekker geslapen vannacht, om 4 uur werd hij zelf wakker, wat gedronken, voelde wel erg warm. Om 5 uur sliep hij met een pil weer verder. Vanmorgen was hij om half 8 wakker, hij heeft een hele beker yoghurt met roosvicee op, een heel pakje chocolademelk en wat zachte snoepjes. Hij rent met Mini door het huis achter een ballon aan. Ik ben een tikje verbijsterd. Nu begint de pil uit te werken en wordt hij weer hangerig. Ik ga zo ook maar even zijn temperatuur opnemen.
hoop niet dat-ie ziek wordt! pcm doet wonderen, zal zo eens de max dosering voor je opzoeken. in het ziekenhuis doseren ze iha hoger dan een huisarts, geeft nogal eens verwarring in de thuissituatie.

Miffy: ik zag net op de noordermarkt een leuk kraamcadaeutje voor Nino, dus nu heb ik nog een reden om te komen. En Poek heeft nog een tekening gemaakt voor 'die mevrouw met dat kindje' dus die ligt ook al voor jullie klaar
dit zegt het Kompas:

4–6 jaar: 240–250 mg viermaal per dag (in een zetpil)

dit zegt het kinderformularium (is gemaakt door/voor ziekenhuizen.kinderartsen, is vaak wat hoger)

10-33 kg: 15 mg/kg/dosis, Zo nodig 3-4 dd

Maximum dosis: 60 mg/kg/dag of 2 g/dag (ook in zetpil)

■Toediening in 15 min. Het doseringsinterval tussen 2 toedieningen moet minimaal 4 uur bedragen.

2200 mg is dus wat aan de hoge kant. ik zou het bij die 3 gram houden. 1 of 2 dagen kan geen kwaad, maar daarna kan (herstelbare) leverschade ontstaan

kun je hier wat mee?
Dank voor het opzoeken Sok, lief van je. Die hoge dosering is ook maar voor de eerste paar dagen, daarna afbouwen. Daarnaast geef ik max. 2000 mg (4x 500) en niet de 3 x 740 mg. die het ziekenhuis adviseerde.

Vanmorgen om 5 uur heeft hij de eerste pil gehad en net pas de tweede. Vandaag krijgt hij er waarschijnlijk dus maar 3. Hij vond zelf dat hij geen pil nodig had maar om half 2 was het ineens helemaal op. Alleen nog maar huilen. Dus pilletje en nu ligt hij lekker te slapen. Hij snurkt niet meer viel me op, gek, dat het zo stil is. We weten niet beter dan dat hij snurkt.

Heel lief: hij gooit al maanden zijn knuffeldoekjes uit bed, daar is hij te groot voor vond hij zelf. Ik had er toch maar eentje in de tas gestopt voor in het ziekenhuis. Goede zet want hij heeft het doekje niet meer losgelaten

Is het feit dat Nino is geboren niet een mooie aanleiding om op bezoek te gaan?
quote:Pammie schreef op 21 augustus 2010 @ 14:37:

Is het feit dat Nino is geboren niet een mooie aanleiding om op bezoek te gaan?

jawel, maar nu heb ik nog een reden

wat schattig van dat doekje, Pam! fijn iig dat hij zoiets heeft dat hem troost kan bieden. en wat goed dat je nju al hoort dat hij niet meer snurkt!

net met Poek en Slof bij de bijna-buurman geweest. Poek kan het erg goed met hem vinden. Ben ik een neuroot als ik niet wil dat ze daar alleen is? Tis een man alleen (gescheiden, een grote zoon) en hoewel ik echt wel geloof dat er niks gebeurt, wil ik het gewoon niet hebben. Sokman vindt het geloof ik onzin en ik heb ook steeds discussies met Poek (en met Slof, want die wilde niet mee en Sokman moest komen voor dienst), maar ik wil mezelf later niks hoeven verwijten, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven