Lelijke meubels

10-08-2010 15:08 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pas geleden hebben wij een huis gekocht, aangezien we toch 'groot geld uitgaven' hebben we ook maar meteen een hele nieuwe woonkamer aangeschaft.

Nu heb ik spijt als haren op mijn hoofd. Ik vind het zo lelijk!

Wat nu? Alles op MP gooien en hopen dat we er genoeg voor beuren om een nieuwe woonkamer te kopen?
anoniem_109766 wijzigde dit bericht op 28-09-2010 17:26
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Het verschil dat verf kan maken:

This is an unacceptable timeline
Als je ze schuurt en in de was zet , dan blijven ze nog verkoopbaar op MP, als je ze verft wordt dat een stuk lastiger.
Kun je niet volstaan met de rest een beetje aanpassen? Andere gordijnen oid. Of één van de meubels verkopen zodat het wat minder overweldigend is.

Plaats anders een foto!
Pfoe, lastig. Ik zou eerst MP proberen. Krijg je er te weinig voor naar je zin kun je altijd nog aan de klus gaan. Zelf je meubels verven kan goed uitpakken, maar ken ook genoeg voorbeelden waar het een rommeltje werd, ging bladderen etc. Leuk om te proberen met een kastje of 1 tafel ofzo, maar niet met je al je meubels.
...
quote:Cateautje schreef op 10 augustus 2010 @ 16:12:

[...]

Was een keer in een winkel, die verkochten Duitse witte vitrage. Die waren zo wit, dat ik er lasogen van kreeg.
Ik was 16 jaar geleden ook begonnen met bij elkaar passende meubels, langszamer hand ben ik ook steeds iets gaan wisselen. Nu verschillende materialen, is veel leuker.

Alleen de salontafel is nog van 16 jaar gelden, die vind ik prima.
Leuke foullard over de bank gooien. Gauw werk maken van dat tweede kind. Kan je kroost samen je meubels afraggen. Koop je opgewekt nieuw als de kids uitgeraasd zijn.
Als je eiken meubels gaat verven, weet je in elk geval zeker dat je ze over drie jaar niet meer moet.
Ben ik niet (per definitie) met je eens Korenwolf. Persoonlijk vind ik vol hout dat goed in de verf zit juist erg mooi. Zou ik wel voor een neutrale kleur gaan.

Maar goed, geen hele setjes meer kopen dus.
TO... kun je niet een of twee van die meubels overschilderen? Salontafel of kast bijvoorbeeld hoogglans wit schilderen? Of een tafeltje bruin beitsen?

Bij een tafel kun je bijvoorbeeld eiglans parketlak eroverheen doen en dan kan ie behoorlijk goed tegen krassen!

Ik neem zo vaak meubels onder handen... hoef je niet telkens vanalles te vervangen!

Oh, sorry... is al gezegd. Lekker mosterd!
En, al aan het verven, verplaatsen, ruilen, schuren of knutselen geweest?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Verven maakt het lastiger te verkopen en lelijk

Beitsen lijkt me een betere optie maar is wel moeilijker om een egaal resultaat te krijgen wanneer je de meubels een andere kleur probeert te geven. Ik vind dat stone washed een beetje koud aandoen, dus misschien scheelt het al als je het combineert met andere "warmere' meubel, bijv. riet of manou
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik heb zo het idee dat Minismama eigenlijk niet weet wat ze nu echt mooi vindt, waar ze nu precies voor gaat.

Je hebt destijds iets gekocht waar je nu oerlelijk vind. Dat vind ik al apart. Hoe kun je ooit iets zo lelijk vinden wat je destijds mooi vond?

Nou ja, zal wel inherent zijn aan het volgen van trends. Dat is iets wat ik zelf niet doe. Alles wat ik hier heb, is tijdloos. Antiek.

De kleuren die ik vroeger mooi vond, vind ik nu nog mooi. Ik ga voor warme kleuren, roodbruin. Vandaar notenhout en mahonie. En een witte piano tegen een oudblauwe muur.

Dus wat de anderen hier ook al zeggen "use your fantasie!".

Wat we nu nog niet weten van jou is waar je WEL van houdt. Welke kleuren vind je mooi? Hou je van barok, hou je van modern, hou je van grijs, van zilver met goud? Welke stijl vind je mooi? wil je modern met antiek combineren?

Met hetgeen je hebt aangeschaft kun je vast nog ontzettend leuke dingen doen. Je kunt ze inderdaad in een kleur lakken. Maar met beitsen en lakken kun je ook heel veel doen en dan hou je de houtnerven in stand, dus dan blijft het echt hout. Dat is met het lakken in een kleur weer niet. En beitsen kun je dus weer in verschillende houtkleuren zoals eiken, kersen, mahonie, grenen, etc.

Wat je ook kunt doen is antiekwas kopen. Deze heb je ook in allerlei tinten. Dan hoef je maar licht te schuren en met kwast in de was te zetten. Er een paar dagen in zetten en dan uitwrijven waardoor er een matte glans op komt te liggen. Hiermee behoudt een kast een beetje een "authentieke" uitstraling.

Je kunt het wit lakken en met kaarsenvet wat je uitsmeert een beetje een "oude" look geven. Je kunt het zilverkleurig spuiten of gedeeltelijk zilverkleurig met oud blauw (blauw waar je grijsachtig op kijkt).

En maak er niet teveel een eenheid van. Dat is niet gedurfd, dat is saai en daar raak je op uitgekeken. Ook dingen die er verschillend uit zien, kunnen als geheel mooi zijn.

het moet een beetje prikkelen.

dus nogmaals mijn vraag: wat zou jij mooi vinden?
1x is genoeg.
Hier ongeveer hetzelfde maar dan had mijn vriend alles. Blank eiken, donkerblauwe leren bank bleh. Maar ja, een paar jaar oud dus zonde om weg te doen. Toen we een huis kochten wilde ik andere meubels, maar ja, er was steeds iets anders wat geld kostte en voorging.

Dit jaar was ik het ineens spuugzat. Alles op MP gezet, een gedeelte verkocht. Heb via MP een grenen kast gekocht en ben die nu aan het verven (houd wel een beetje van brocante ed).

Kost niet veel en zo vervang ik alles in gedeeltes.
Ik ben nog niet aan het schuren en lakken gegaan. Ook nog niet aan het verplaatsen.

Waar ik van hou? Ik weet het niet. Ik hou van landelijk. Ik hou in elk geval wel van wit, heb ik gemerkt. Maar nieuwe witte meubels met een peuter in huis is volgens mij vragen om een maagzweer
Een kast kan er ook al heel anders uitzien als je de muur erachter in een andere kleur schildert. Of je schildert er een vlak of cirkel achter in een opvallende kleur. Een muur is zo weer overgeschilderd als het niet bevalt.
Ik vind hier dingen van.
Waarom koop je niet gewoon nieuwe meubels dan? Je zult heus nog wel een keer nieuwe kopen en het maakt niet uit of dat nu is of later, toch? En anders verven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven