Lelijke meubels

10-08-2010 15:08 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pas geleden hebben wij een huis gekocht, aangezien we toch 'groot geld uitgaven' hebben we ook maar meteen een hele nieuwe woonkamer aangeschaft.

Nu heb ik spijt als haren op mijn hoofd. Ik vind het zo lelijk!

Wat nu? Alles op MP gooien en hopen dat we er genoeg voor beuren om een nieuwe woonkamer te kopen?
anoniem_109766 wijzigde dit bericht op 28-09-2010 17:26
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Juist als het massief eikenhout is, is het toch gewoon kwestie van schuren en opnieuw blank in de was zetten?
quote:Starshine schreef op 10 augustus 2010 @ 15:56:

Oeh, jij hebt ook mooie inrichtingen uitgezocht.

Is het ene je hoofdwoning en de ander in je zomerhuisje?

Idd mijn zomerhuisje in Duitsland, gevonden in de Badercatalogus.

Daar hebben ze pas mooie setjes.Voor in de badkamer:

Goed bezig Borderwalk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

of deze overrated, overpriced meubelen?

(wat wel handig is, je maakt er zo iets nieuws van, kwestie van een hamer en wat spijkers)
Haha, het kan zo te zien nog veel en veel erger dan jouw stone washed oak, dat is dan wel weer een hele troost. Maar ik zou echt gewoon weer met 1 ding beginnen, waar je je het meest aan ergert. En misschien 1 schuren en lakken, kijken wat daarvan komt. Als je alles verkoopt kom je misschien weer met zo´n drakenset thuis. Dat moet je niet willen.
quote:Vinyl schreef op 10 augustus 2010 @ 15:58:

Juist als het massief eikenhout is, is het toch gewoon kwestie van schuren en opnieuw blank in de was zetten? Inderdaad! Ik wist het wel als ik TO was.
quote:borderwalk schreef op 10 augustus 2010 @ 16:00:

[...]

Idd mijn zomerhuisje in Duitsland, gevonden in de Badercatalogus.

Daar hebben ze pas mooie setjes.Voor in de badkamer:

[afbeelding]Verschrikkelijk he? Ik kijk hier ook regelmatig in de (interieurwinkel-)folders om mezelf gelukkig te prijzen met mijn nederlandse meubels
Grappig eigenlijk...ik heb zo'n allegaartje thuis staan; antiek en fineer uit ons eerste huisje, plus Ikea, kringloop en krijgertjes. Aangevuld met onmisbare accessoires als Legoblokjes, rondslingerende kranten en de wijnglazen van gisteren.

Heb altijd als stille wens gehad dat ik een op elkaar afgestemd interieur had (je weet wel zoiets waar Nynke wel eens over blogt. Een inrichting uit de VT Wonen met Franse hooizoldertrappen).

Maar nu blijkt dat dat ook niet alles is....

wist ik wel want mijn schoonouders hebben vorig jaar een hoop nieuw en bij elkaar passends gekocht. Tja, het is best mooi, maar compleet zielloos. (nu al wat minder omdat er familiefoto's bij zijn gekomen en typische accessoires, maar toch)
quote:Sarah Scott schreef op 10 augustus 2010 @ 16:08:

[...]

Verschrikkelijk he? Ik kijk hier ook regelmatig in de (interieurwinkel-)folders om mezelf gelukkig te prijzen met mijn nederlandse meubels Was een keer in een winkel, die verkochten Duitse witte vitrage. Die waren zo wit, dat ik er lasogen van kreeg.
Ik had het toen ik op mijzelf ging, alles in 1x bij elkaar gekocht (want dat hoorde...) ik heb na twee jaar alles op marktplaats gegooid en er tweedehands meubels (gewoon los) voor terug gekocht. Ik hield er een leukere inrichting aan over (vind ik zelf in ieder geval :P) en ik hield geld over. (niet op het oorspronkelijke bedrag natuurlijk)
maar ik denk dat mijn zoon hier wel heel blij mee zal zijn

(hij staat nu naast en roept dat hij die wil hebben!!)
Je kunt altijd marktplaats proberen toch? Wij hebben laatst een prachtige kast op marktplaats gekocht. Mooie meubels gaan echt niet voor een schijntje weg hoor.
quote:Sarah Scott schreef op 10 augustus 2010 @ 16:06:

[...]

Inderdaad! Ik wist het wel als ik TO was.

Ik ook, mooi!!

Als het verder strak eiken is! Eventueel nieuwe greepjes op de kasten, kláár!
Dat je na twee jaar überhaupt nog ziet wat je in huis hebt staan vind ik best knap. Ik zie dat niet hoor en het interesseert me ook totaal niet wat voor meubels ik heb.

Ik zou er maar gewoon in berusten. Een beetje jammer van het geld om het na twee jaar allemaal te gaan vervangen. En wie zegt dat je dan niet weer na korte tijd vindt dat je de verkeerde meubels hebt uitgezocht? Kom op, het zijn maar spullen, als ze het maar doen.
Hier nog een stem voor schuren en opnieuw lakken/verven. Vind je het daarna nog steeds lelijk dan kun je ze altijd nog op mp zetten.
This is an unacceptable timeline
quote:Starshine schreef op 10 augustus 2010 @ 16:16:

(hij staat nu naast en roept dat hij die wil hebben!!)
quote:tyche schreef op 10 augustus 2010 @ 16:19:

Hier nog een stem voor schuren en opnieuw lakken/verven. Vind je het daarna nog steeds lelijk dan kun je ze altijd nog op mp zetten.

En hier ook een stem voor schuren en lakken.

Tip: als je twijfelt probeer dan eerst een klein stukje op de onderkant van een tafel of kast. Pak de schuurmachien, gooi de salontafel op zijn kop en schuren maar. 's kijken wat voor een kleur er tevoorschijn komt. Op diezelfde onderkant kun je verschillende kleuren lak uitproberen.
quote:Starshine schreef op 10 augustus 2010 @ 16:15:

maar ik denk dat mijn zoon hier wel heel blij mee zal zijn

[afbeelding]Oef, die's wel erg handig (bergruimte)!
Ik ga de schuren optie onderzoeken.
quote:Guinevieve schreef op 10 augustus 2010 @ 16:26:

[...]

En hier ook een stem voor schuren en lakken.

Tip: als je twijfelt probeer dan eerst een klein stukje op de onderkant van een tafel of kast. Pak de schuurmachien, gooi de salontafel op zijn kop en schuren maar. 's kijken wat voor een kleur er tevoorschijn komt. Op diezelfde onderkant kun je verschillende kleuren lak uitproberen.Gewoon in de was zetten, blijft het langer mooi ook en de kleur wordt veel dieper.
quote:Cateautje schreef op 10 augustus 2010 @ 16:28:

[...]

Gewoon in de was zetten, blijft het langer mooi ook en de kleur wordt veel dieper.Tenzij je een ander kleur/ effect wilt, gewoon proberen.
quote:Cateautje schreef op 10 augustus 2010 @ 16:12:

[...]

Was een keer in een winkel, die verkochten Duitse witte vitrage. Die waren zo wit, dat ik er lasogen van kreeg.Ghehe
Minismama, je bent gek! Als ik google op 'Stone washed oak' tref ik mooie houten meubels aan.....

Je kan ze evt. gaan verven, dat is het meest goedkope oplossing. Dat alles hetzelfde is maakt toch niet uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven