Er zit een luidruchtige krekel in mijn flat

21-08-2010 00:37 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
*waarschuwing hoog andijvie gehalte*

Het is half een 's nachts en ik kan niet slapen.

Waarom niet? Doordat er ergens in mijn flat een krekel verstopt zit. Da's niet erg, ware het niet dat het beestje geluid produceert. Flink wat. En da's irritant want ik wil slapen.

Hoe komt die krekel daar? Geen idee. Al vind ik het wel knap, want ik woon 1 hoog.

Da's ook niet wat ik wil weten. Ik wil er van af. Tenminste van het geluid. Maar ja, hoe vind ik die krekel en daarna wat doe ik er mee?

Ik moet morgen toch maar eens oordopjes kopen

Een krekel in je flat

Totaal aantal stemmen: 34

Pff, meid, waar maak je je druk om, lekker laten tjilpen (21%)
Bel de dierenambulance! (21%)
Wat heb je in vredesnaam gebruikt vanavond? (18%)
Pak een vliegenmepper, ga op jacht en mep dood. (21%)
Oogjes toe en snaveltjes dicht, ga slapen. (21%)
Geen last van oorsuizingen?

(sja vraag het maar want ik dacht het ook echt ooit..... niemand om me heen hoorde de krekel)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
voor je poll!
Ik las je topictitel te snel en ik dacht dat er een luidruchtige kerel in je flat zat.
Kerplunk

Dán wordt die poll nóg grappiger
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Kerplunk

Enn, het is geen oorsuizen, want als ik uit mijn flat loop hoor ik niets meer.
*vermoedt dat dit een wraakactie is van de familie van alle muggen die ik de afgelopen maanden heb dood gemept*
hier zitten ze nog.. gelukkig op 't balkon

maar wordt er al knetter gek van.. denk steeds dat ze binnen zijn..
Fantaseer erbij dat je in zuid frankrijk (ofzo) in een luxe appartement slaapt waar de krekels in de tuin tsjirpen en de vuurvliegjes rondvliegen bij de schemering....
Aan over geven, is juist heel rust gevend (vind ik )

gewoon zoeken en naar buiten gooien dus, en een krekel laat zich echt niet tegen houden door 1 hoog (spinnen, muizen, ratten, vliegen, muggen... verzin een ander ongewenst iets, ook niet trouwens)
Ik vind het best zielig voor die krekel.
Het is midden in de nacht,

als Hermes begint met haar zoekopdracht.

Ze is op zoek naar die luidruchtige krekel,

want daaraan heeft ze er een bloedhekel.

Nog geen nachtrust of mooie dromen,

want die krekel moet eerst omkomen.

Met haar camuflagepak en zaklamp,

gaat ze op zoek naar het dier,

opeens heeft ze e'm in de visier,

Het arme dier is omgebracht,

en de missie dus volbracht!
Is zou zeggen morgen in de frituur!

Ontbijt a'la Thailand

Klote krekel ook! Ik ga altijd op de loer liggen en luisteren waar het geluid steeds harder wordt en dan.......erop af en kill!!!!!!!
voer eendjes geen oorlog!
Meamore briljant!

De krekel heb ik nog niet gevonden. Net wel even op mijn balkon geweest en beneden op het grasveld is een leger krekels bezig, dus ik denk dat 'mijn' krekel gewoon naar zijn vriendjes wil.

Ga zo maar slapen met iPodoordopjes in en muziek aan. Ja, tegen dat geluid kan ik wel
Zoals de belastingdienst altijd al zei over het doden van een krekel: makkelijker kunnen we het niet maken wel leuker.

Weltruste Hermes, ik ga ook zo slapen....
quote:Kerplunk schreef op 21 augustus 2010 @ 00:42:

Ik las je topictitel te snel en ik dacht dat er een luidruchtige kerel in je flat zat.Ik had precies hetzelfde!
ja idd beter een luidruchtige krekel dan een luidruchtige kerel :-)
Leeft de krekel nog?
ik zou gaan verhuizen naar vijf hoog,heb hier nog nooit n krekel gezien namelijk
Vreselijk geluid.Heb in een winkel gestaan waar er heel heel lang eentje achter in het magazijn zat,als je dan niets te doen had ging je je echt ergeren aan dat gesjirlp..............laat staan snachts..

Heb je nog geslapen hahaha>?

Je zou het geluid op kunnen zoeken en dan insekten doder kunnen spuiten,misschien dat dat helpt?

Leeft ie nog?
Zet het eerste nummer op van Santana de cd Caravanserai, dan hoor je heel veel krekels en daar komt die van jouw misschien wel op af, kan je hem gelijk vangen en naar huis (buiten in het veld) brengen. Niet dood maken hoor , is ook een zieltje.
Is het wel een krekel?

Want (*lachwekkend verhaal*):

Mijn moeder werkte bij een man die volgens eigen zeggen ook een krekel in huis had. Beest maakte een herrie.

De man was een enorme natuurfreak en vond het geweldig.

Mijn moeder mocht bepaalde hoeken van het huis niet meer stofzuigen omdat 'Japie' anders weleens in de stofzuiger terecht zou kunnen komen.

Ik weet niet hoe ze erachter kwamen maar uiteindelijk bleek het niet om een krekel te gaan maar om het brandalarm waarvan de batterij al heel lang leeg was. Dat gaf dat ding aan door middel van dat geluid..

Mocht het bij jou toch een krekel zijn, succes!

Kuzu nee, met bijna lege batterijen van een brandalarm heb ik wel een hele andere ervaring.

Ik heb vandaag de krekel net gevond en keurig over het balkon gezet. (Hij zat in mijn orchidee) Kan 'ie nu mooi met zijn vriendjes tjilpen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven