Amsterdam

21-08-2010 10:23 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even een vraagje voor de adam kenners.

Ik wil straks naar Artis en misschien nog even naar het IJ.

Waar kan ik dan het best en het goedkoopst parkeren voor beide opties? P en R zeeburg of arena of anders? Als ik bij Artis parkeer is dat niet handig als ik nog naar het IJ ga. Ik wil natuurlijk ook geen fortuin kwijt zijn aan ov. Trouwens ov chip heb ik niet eens.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Geen fortuin kwijt zijn aan ov? Weet niet waar je vandaan moet komen, maar denk je dat parkeren in Amsterdam ergens goedkoop is?

ov chip kun je overal kopen, dus ook in de tram.
Beetje druk in A'dam nu. Ik raad echt het ov aan. Parkeren in A'dam kost een vermogen. Een treinkaartje is voordeliger.
Houdt er sowieso rekening mee dat het vandaag erg druk is in Amsterdam ivm Sail. Parkeren wordt dus lastig. Bij de transferia kun je toch dagkaarten voor het OV kopen, voor een reele prijs?
Buiten de stad parkeren & met ov verder. Kreeg laatst een flyer waarop ik zag dat je dat totaal 6 euro gaat kosten.

Misschien even op Google kijken?
nee dat klopt is niet goedkoop, maar bij p en r is het 6 euro en krijg je gratis ov erbij voor heen en terug. Alleen ik weet zelf niet welke p en r het handigst is voor Artis en het IJ beide. MIsschien is er ook een gratis parking waar je nog een stukje met ov moet. Deze bedragen zijn nog wel te overzien bedoelde ik.
Gevonden met GOOGLE

Transferium

Als grootste stad van Nederland is Amsterdam al enige jaren bezig een Transferia beleid uit te voeren. Haar bekenste is Transferium Arena, bereikbaar vanaf de A2. Op een Parkeren + Reizen kunt U parkeren voor ¤ 6 per dag. De parkeerplaatsen liggen net buiten het centrum. Uw auto staat er onder toezicht en de twee OV-retourtjes krijgt u er gratis bij. Meer informatie over Parkeren bij Transferium Amsterdam Arena

Lees meer op: Parkeren Amsterdam http://www.parkerenindest ... terdam.html#ixzz0xE9ujUFU
quote:Anne02 schreef op 21 augustus 2010 @ 10:31:

nee dat klopt is niet goedkoop, maar bij p en r is het 6 euro en krijg je gratis ov erbij voor heen en terug. Alleen ik weet zelf niet welke p en r het handigst is voor Artis en het IJ beide. MIsschien is er ook een gratis parking waar je nog een stukje met ov moet. Deze bedragen zijn nog wel te overzien bedoelde ik.Maar waar moet je vandaan komen dan?
¤6 is idd erg goedkoop. Maar ik begrijp dat je het nog goedkoper wilt?
Nogmaals, A'dam is verschrikkelijk druk nu. De kans dat parkeerplaatsen vol zijn is groot ivm Sail.
Gratis parking? Rij naar Lelystad of Almere en pak daar de trein
Ajax speelt wel vanavond tegen roda in de Arena. Als pas in de loop van de avond naar huis wil weet ik niet of dat dan handig is. Ooit eens in metro 54 gezeten richting de Arena vol met ajaxaanhangers. Dat was geen gezellig ritje. Zeeburg lijkt me ook dichterbij de locatie waar je moet wezen. Maar waarom niet gewoon de trein? De ring stond afgelopen dagen bomvol auto's ivm Sail.
En wat ik zo lees, als je in een P&R parkeert en naar Artis én Sail wil, zul je hoe dan ook nog wat chipkaarten moeten kopen. Je kunt niet met een chip eerst naar Artis en daarna ergens anders heen.
Fleurtje ik weet dat het 6 euro zoiezo kost en dan nog ov misschien. Het is alleen zo dat als je bij zeeburg parkeert je eerst naar cs moet met de tram en dan kan je pas richting artis. Er is helaas geen rechtstreekse tramverbinding. Ik denk dat ik toch maar daar ga parkeren. BIj de Arena kan je niet parkeren als er wedstrijden zijn.
Artis ligt nou ook niet zo ver van het CS vandaan. Dat is heel goed te overzien. Volgens mij gaat lijn 9 en/ of lijn 4 rechtstreeks.
Je kunt het lopen vanaf zeeburg.
Ov-chipkaart in de tram kopen is duuur! En er is wel een rechtstreekse tram van Zeeburg naar Artis, namelijk de 14. Wel afhankelijk van waar in Zeeburg je bent. Maar Zeeburg, IJ en Artis zijn ook allemaal te lopen.
Heb net gekeken, je moet eerst met de bus naar de Insulindeweg en dan lijn 14 naar artis.

Zeeburg > Artis is 50 minuten lopen.
Oke heel erg bedankt voor jullie reacties.

P en R Zeeburg is heel dicht bij de aflsag zeeburg ijburg artis.

Daar ga ik dan maar staan, hopen dat hij niet vol is.
lijn 9 vanaf het centraal nemen voor artis. Lijn 4 niet komt daar niet. (lijn 14 wel maar die komt niet op het centraal, dan moet je eerst even oor naar de dam lopen)
Er wordt al gewaarschuwd voor volle P&R Zeeburg tijdens sail, dus denk er nog even over na.

Is het niet gewoon makkelijker met de trein?
Of ga volgend weekend, het is waanzinnig druk nu.
quote:pearle schreef op 21 augustus 2010 @ 10:57:

Of ga volgend weekend, het is waanzinnig druk nu.
Vergeet niet telkens in- en uit te checken met je kaartjes, anders kun je niet overstappen.
misschien dan toch maar p en r bos en lommer. (helemaal als je toch vanaf de noord/west kant de stad komt inrijden) Daar komt lijn 14 wel om de hoek. Het is alleen wel best een stuk met de tram. Maarja trein lijkt mij ook de beste optie dit weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven