't gevang
zaterdag 21 augustus 2010 om 20:04
Omdat ik net heel erg moest lachen om de titel "petertje in 't gevang" van Meds op de actueel pijler schoot me iets te binnen.
Met mijn tienervriendin heb ik toen ik 14 was een dag in een deuk gelegen toen de moeder van een klasgenoot iets te hard in vertrouwen tegen de juf vertelde dat het broertje van Joris in "hotel slot en grendel" verbleef.
Weten jullie nog meer leuke synoniemen voor gevangenis?
Met mijn tienervriendin heb ik toen ik 14 was een dag in een deuk gelegen toen de moeder van een klasgenoot iets te hard in vertrouwen tegen de juf vertelde dat het broertje van Joris in "hotel slot en grendel" verbleef.
Weten jullie nog meer leuke synoniemen voor gevangenis?
zaterdag 21 augustus 2010 om 20:40
quote:paloma schreef op 21 augustus 2010 @ 20:14:
Volgens mij zag ik vanmiddag het Lloyd hotel. Waarom wordt het zo genoemd?Het Lloyd Hotel was de naam van wel erg lang geleden... Daar zit nu een echt hotel en restaurant in. Daarna zijn ze verhuisd en heette het R.I.J. (Rijksinrichting voor jeugdigen) 't Nieuwe Lloyd. Maar dat is alweer een jaar of ehm... 6 denk ik zo dicht.
Volgens mij zag ik vanmiddag het Lloyd hotel. Waarom wordt het zo genoemd?Het Lloyd Hotel was de naam van wel erg lang geleden... Daar zit nu een echt hotel en restaurant in. Daarna zijn ze verhuisd en heette het R.I.J. (Rijksinrichting voor jeugdigen) 't Nieuwe Lloyd. Maar dat is alweer een jaar of ehm... 6 denk ik zo dicht.
zaterdag 21 augustus 2010 om 20:49
quote:nummerzoveel schreef op 21 augustus 2010 @ 20:43:
Oh ja, CupCake, is dat inmiddels gesloten? Ik rij er vaak langs en nam altijd aan dat het gewoon nog in gebruik is.Ja, intussen is het inderdaad weer in gebruik. Ze hebben het van binnen volledig verbouwd en de Koppeling zit er nu in, een gesloten jeugdzorg instelling, dus alleen voor civielrechtelijk geplaatste jongeren.
Oh ja, CupCake, is dat inmiddels gesloten? Ik rij er vaak langs en nam altijd aan dat het gewoon nog in gebruik is.Ja, intussen is het inderdaad weer in gebruik. Ze hebben het van binnen volledig verbouwd en de Koppeling zit er nu in, een gesloten jeugdzorg instelling, dus alleen voor civielrechtelijk geplaatste jongeren.