't gevang

21-08-2010 20:04 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik net heel erg moest lachen om de titel "petertje in 't gevang" van Meds op de actueel pijler schoot me iets te binnen.

Met mijn tienervriendin heb ik toen ik 14 was een dag in een deuk gelegen toen de moeder van een klasgenoot iets te hard in vertrouwen tegen de juf vertelde dat het broertje van Joris in "hotel slot en grendel" verbleef.

Weten jullie nog meer leuke synoniemen voor gevangenis?
Synoniem voor in het gevang zitten: Een paar dagen 'all inclusive' gaan.
De bijnaam van de jeugd PI in Amsterdam: Lloyd Hotel
En ik moet zelf altijd erg lachen om de serieuse naam van de gevangenis in Almere: Almere-Binnen



(Je hebt daar stadsdelen die o.a. Almere-Stad, Almere-Haven en Almere-Buiten heten).
Volgens mij zag ik vanmiddag het Lloyd hotel. Waarom wordt het zo genoemd?
Alle reacties Link kopieren
Op vakantie zijn in ... (noem naam stad waar gevangenis staat).
Alle reacties Link kopieren
quote:Hummeltje_ schreef op 21 augustus 2010 @ 20:15:

Op vakantie zijn in ... (noem naam stad waar gevangenis staat).Deze maar dan als 'Uit logeren zijn in...'
Alle reacties Link kopieren
dacht zelf nog aan

- bajes

- nor

- in de lik zitten



Meer?
Alle reacties Link kopieren
staatshotel
@Paloma

Inmiddels bestaat er ook echt een Lloyd hotel. Maar toen de bijnaam voor de PI werd bedacht nog niet. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de echte naam van de PI 'Het Nieuwe Lloyd' of iets in die richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 21 augustus 2010 @ 20:09:

Synoniem voor in het gevang zitten: Een paar dagen 'all inclusive' gaan.Mijn beste, jij?
Collega, ieder heeft zo haar duistere kanten
Alle reacties Link kopieren
Huis met de verticale lijntjes.....
De petoet
Alle reacties Link kopieren
quote:Yamuna schreef op 21 augustus 2010 @ 20:24:

staatshotel 1 van Beatrix's staatshotels.
quote:paloma schreef op 21 augustus 2010 @ 20:14:

Volgens mij zag ik vanmiddag het Lloyd hotel. Waarom wordt het zo genoemd?Het Lloyd Hotel was de naam van wel erg lang geleden... Daar zit nu een echt hotel en restaurant in. Daarna zijn ze verhuisd en heette het R.I.J. (Rijksinrichting voor jeugdigen) 't Nieuwe Lloyd. Maar dat is alweer een jaar of ehm... 6 denk ik zo dicht.
Oh ja, CupCake, is dat inmiddels gesloten? Ik rij er vaak langs en nam altijd aan dat het gewoon nog in gebruik is.
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 21 augustus 2010 @ 20:28:

Collega, ieder heeft zo haar duistere kanten Keertje meeten bij het luchten dan maar?



Grappig, wist niet dat je in het vastgoed zit!
Hihihi! Nee hoor, ik zit niet in het vastgoed Ik heb als kind een tijdje in een kindertehuis gewoond en daar vertrok zo nu en dan wel eens iemand voor een all inclusive verblijf in het Lloyd Hotel.
quote:nummerzoveel schreef op 21 augustus 2010 @ 20:43:

Oh ja, CupCake, is dat inmiddels gesloten? Ik rij er vaak langs en nam altijd aan dat het gewoon nog in gebruik is.Ja, intussen is het inderdaad weer in gebruik. Ze hebben het van binnen volledig verbouwd en de Koppeling zit er nu in, een gesloten jeugdzorg instelling, dus alleen voor civielrechtelijk geplaatste jongeren.
Ah, ok! Dank voor je uitleg CupCake. Ben ik ook weer bij!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat jij inmiddels je eigen all inclusive voorziening bij elkaar verzameld hebt!
quote:nummerzoveel schreef op 21 augustus 2010 @ 20:52:

Ah, ok! Dank voor je uitleg CupCake. Ben ik ook weer bij! Das mooi!
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 21 augustus 2010 @ 20:10:

De bijnaam van de jeugd PI in Amsterdam: Lloyd HotelDie is toch al een aantal jaren gesloten inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
Wij zeggen altijd de Ge van Genis..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven