Werk & Studie alle pijlers

Wat zijn papadagen?

22-08-2010 20:07 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor wel eens mannen zeggen dat ze een (wekelijkse) 'papadag' hebben. Wat is dat eigenlijk?
quote:heejhallo schreef op 22 augustus 2010 @ 20:39:

[...]

Inderdaad, ik heb het equivalent, een mammadag, nog nooit gehoord. (Wel opa en oma dag bijvoorbeeld, maar da's dan weer anders).Het idee van papa, oma en opa dag is dat het iets "anders" is dan de "standaard" nl. dat mama voor de kinderen zorgt. Degene die ik over "mama dag" hoor is niet echt "standaard" ; ze werkt meer uren dan haar man.
* Xander: Het blijft toch echt ouwerwets! Bewuste vertyping, lieverd! *
quote:pantalaimon schreef op 22 augustus 2010 @ 20:45:

Ja, en het inkomen uit dat "baantje" van die vrouw wordt ook altijd afgezet tegen de kosten van de kinderopvang. Immers, als zij niet zou werken, was die opvang ook niet nodig geweest, toch?

Inderdaad, ben altijd enorm verbaasd als ik mensen zo hoor/lees redeneren. Samen kinderen maken en krijgen, maar wanneer het op opvang aankomt is het slechts het salaris van de vrouw waar het tegen wordt weggezet. Rrrraaaarrr
Zo, en wanneer is het KINDERDAG?

Vriendjesdag?
Mijn mama moeder zei altijd: het is élke dag kinderdag.
quote:pantalaimon schreef op 22 augustus 2010 @ 20:49:

Mijn mama moeder zei altijd: het is élke dag kinderdag.Zei de mijne ook altijd!
Hee zus!
quote:pantalaimon schreef op 22 augustus 2010 @ 20:45:

Ja, en het inkomen uit dat "baantje" van die vrouw wordt ook altijd afgezet tegen de kosten van de kinderopvang. Immers, als zij niet zou werken, was die opvang ook niet nodig geweest, toch?

Is dat echt nog zo? Ik ken werkelijk niemand die nog zo denkt. Kinderopvangkosten in Nederland zijn helemaal niet hoog (nog niet, als ik de plannen voor de komende jaren hoor).

In mijn omgeving is het wel zo dat de vrouw meestal maar 3 dagen werkt, terwijl de man er 4 of 5 werkt. Tegen mij (ik werk 32 uur) wordt ook vaak gezegd; jij werkt ook veel uren. Waarop ik altijd reageer met "dat zeggen ze nou nooit tegen mijn man".
quote:Bloesie schreef op 22 augustus 2010 @ 20:54:

[...]

Zei de mijne ook altijd! die van mij ook.
quote:krokusje schreef op 22 augustus 2010 @ 20:59:

[...]

Is dat echt nog zo? Ik ken werkelijk niemand die nog zo denkt. Kinderopvangkosten in Nederland zijn helemaal niet hoog (nog niet, als ik de plannen voor de komende jaren hoor).

In mijn omgeving is het wel zo dat de vrouw meestal maar 3 dagen werkt, terwijl de man er 4 of 5 werkt. Tegen mij (ik werk 32 uur) wordt ook vaak gezegd; jij werkt ook veel uren. Waarop ik altijd reageer met "dat zeggen ze nou nooit tegen mijn man".ow wacht, even verder lezen en ik begrijp dat het punt van je post anders is dan ik in eerste instantie begreep.
quote:pantalaimon schreef op 22 augustus 2010 @ 20:13:

Het is een gruwelijk jeukwoord. Mensen die het gebruiken zouden geen kinderen moeten mogen opvoeden.Eens. Zeikwoord. Je bent gewoon vrij. En je kind toevallig ook.
Als mijn dochter vraagt om een papadag wil dat zeggen dat ze me even helemaal voor zichzelf wil hebben, zonder broertje zonder vriendin. Samen gezellig winkelen of naar de bios, lekker eten. Ook hebben we wel eens samen een werkstuk voor school gemaakt. Even 1:1 aandacht zonder ruis. Heerlijke dagen zijn dat!
quote:krokusje schreef op 22 augustus 2010 @ 20:59:

[...]

Kinderopvangkosten in Nederland zijn helemaal niet hoog.

Niet? Ik ben toch 1000 euro per maand lichter (1x kdv voor 3 dagen, 1x bso 1 dag).
quote:Suze02 schreef op 22 augustus 2010 @ 21:04:

[...]

Niet? Ik ben toch 1000 euro per maand lichter (1x kdv voor 3 dagen, 1x bso 1 dag).En wat krijg je dan terug van de Belasting?
130 euro. Maar ik klaag niet hoor, ik geef alleen aan dat goedkoop in mijn ogen niet de juiste term is.
Nou een snelle berekening leert mij dat je dat dan een dikke 6 euro per uur kost, die opvang. Niet heel erg duur, wel?
quote:Suze02 schreef op 22 augustus 2010 @ 21:04:

[...]

Niet? Ik ben toch 1000 euro per maand lichter (1x kdv voor 3 dagen, 1x bso 1 dag).Is dat netto? Hoe meer je verdient hoe meer je betaalt. Bij netto opvanglasten van 1000 euro per maand heb je volgens mij een enorm hoog salaris. Wij zitten op een inkomen van 3500 per maand. Onze netto opvangkosten voor 2 kinderen voor 3 dagen op kdv zijn 400 euro.
quote:Suze02 schreef op 22 augustus 2010 @ 21:09:

130 euro. Maar ik klaag niet hoor, ik geef alleen aan dat goedkoop in mijn ogen niet de juiste term is.Dan ben ik wel benieuwd naar je/jullie inkomen . Wij betalen bruto 1560 euro en krijgen 1160 terug. Dat is dus bij een inkomen van 3500 per maand.
quote:pantalaimon schreef op 22 augustus 2010 @ 20:54:

Hee zus!Haaaai!
quote:Star schreef op 22 augustus 2010 @ 20:12:

[...]

Fout fout fout. Papa past niet op Als hij het een papadag noemt wel.
quote:hollandsroem73 schreef op 22 augustus 2010 @ 21:04:

Als mijn dochter vraagt om een papadag wil dat zeggen dat ze me even helemaal voor zichzelf wil hebben, zonder broertje zonder vriendin. Samen gezellig winkelen of naar de bios, lekker eten. Ook hebben we wel eens samen een werkstuk voor school gemaakt. Even 1:1 aandacht zonder ruis. Heerlijke dagen zijn dat!

En dààr is ook helemaal niets mis mee!

Wat wij bedoelen, snap je vast wel, zo niet, vraag dan maar om uitleg!
Papadag is een eigentijdse variant van de welbekende vaderdag. Ik laat mij dan (wekelijks) heerlijk in de watten leggen door mijn vrouw en mijn dochter heeft een prachtig cadeau geknutseld Kortom genieten, na een week zware arbeid. Helaas zit de papadag er bijna weer op.
quote:Koppel schreef op 22 augustus 2010 @ 21:16:

Papadag is een eigentijdse variant van de welbekende vaderdag. Ik laat mij dan (wekelijks) heerlijk in de watten leggen door mijn vrouw en mijn dochter heeft een prachtig cadeau geknutseld Kortom genieten, na een week zware arbeid. Helaas zit de papadag er bijna weer op.Nou, dan ben ik heul erg benieuwd wanneer jullie mamadag hebben dan.....
Dekmantel voor minnares-dag
quote:pantalaimon schreef op 22 augustus 2010 @ 21:10:

Nou een snelle berekening leert mij dat je dat dan een dikke 6 euro per uur kost, die opvang. Niet heel erg duur, wel?

Och, baby slaapt 4 uur van de 8 dus dat is eenvoudig verdiend. Kleuter speelt met haar vriendinnen dus dat is ook bepaald niet ingewikkeld.

De oppas op maandag verdient 9 euro voor 3 kinderen.

Ze studeert terwijl de koters (4 en 5) spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven