Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
goeiemiddag,

Allereerst wil ik Uksje en haar moeder en familie heel veel sterkte wensen. Hopelijk is het goed behandelbaar en kan je moeder nog lang van haar kleinkind genieten.

Phoeni, wat de navel betreft, die van mij doet steeds een beetje pijn als ik hoest. Er staat echt spanning op. Is dat normaal?

Babyplanet belde ons deze week dat ze as donderdag de meubels komen brengen. Verheug me er ook erg op. Alleen de wagen was nog niet binnen, maar die komt vast snel erachteraan. Leuk vooruitzicht, ook voor jou Nellebelletje.

Petrol, nog geen last van bemoeizuchtige mensen hier. Zal straks wel komen als de kleine er is. Irritant zijn die mensen he.

San, ik hoop niet dat je zwangerschapsdiabetes hebt. Zal voor je duimen dat het niet zo is. Geen pretje volgens mij.

Verder niet zoveel te melden. Ben blij dat het weekend is. Nog 6 weken werken en dan met verlof. Ben echt al aan het aftellen maar ja, wie niet?
He meiden,

thx voor het meeleven, het was wel echt een dramaweek! Maar nu in het weekend is hij heerlijk thuis, en zit hier naast me tickets te boeken voor de andere weekenden Volgend weekend ga ik naar Londen, voor het eerst alleen vliegen, ook wel spannend. Maar nu dit weekend eerst even van elkaar genieten. Dat is wel echt zo, we beseffen allebei weer extra hoe blij we met elkaar zijn en hoeveel zin we hebben om met z'n 3en een gezin te gaan vormen!

Ukse, ontzettend veel sterkte de komende tijd, voor je moeder, voor jou, en het hele gezin. Wat een rotperiode nu voor jullie, ik leef met jullie mee en zal ook een kaarsje voor jullie opsteken!

De maagzuurverhalen herken ik ook! Hier nog geen middeltjes nodig, maar gewoon vervelend na het eten enzo. En de navel is bij mij nog ingedeukt, ben benieuwd wanneer dat gaat komen. Hij staat wel strakker, maar ik heb altijd een diepe navel gehad dus het zal nog even duren tot ie gaat 'poppen' denk ik

Leuk van de komende babykamertjes!! Die van ons komt als het goed is half dec, moet zelf nog een afspraak met ze maken. Dus eigenlijk nu gaan klussen in de weekenden, maar ja, omdat we elkaar doordeweeks niet zien hebben we geen tijd/zin om in het weekend te gaan verven enzo. Ga denk ik maar hulptroepen in schakelen (mijn vader)

Iedereen verder sterkte met alles!!
Ik meld me ook nog even. Ben wel bijgelezen, maar heb zo weinig puf om te reageren, heb ook erg veel last van misselijkheid als ik zit, dus ik zit maar weinig achter de PC.

Ukse, sterkte met je moeder, wat een onzekerheid zeg.

Hier was de uitslag van schoonmoeder helaas ook niet goed: wondranden waren nu schoon, maar in de okselklieren hebben ze wel een uitzaaiing gevonden van het melanoom. Zodra ze dus hersteld is van de operatie komt er nog een uitgebreidere operatie en daarna wellicht nog een vervolgtraject (chemo/bestraling). Helaas heeft ze er nu ook nog een infectie bijgekregen, dus herstel kan nog wel even duren.

Verder hier alles zijn gangetje: morgen naar de verloskundige en dan kan ik meteen vragen of het normaal is dat ik me zo vervelend voel. Ik voel me namelijk sinds een week of 2 echt fysiek heel naar. Extreem kortademig en heel erg misselijk. Ik vrees dat het gewoon een zwangerschapskwaal is en dat er niets aan te doen is, maar het wordt wel irritant, want langdurig zitten gaat bijna niet meer omdat ik dan zo beroerd word. Kinderen waren de afgelopen tijd ook wat ziekerig en daardoor erg vermoeiend, dus dat speelt natuurlijk ook mee. Gelukkig is de ergste drukte bij vriend nu over en kan hij met name in de weekeinden bijspringen.

Fenne, wat een gedoe zeg. Wel spannend dat je volgende week alleen naar Londen gaat. Ik vind Londen altijd wel een superstad, dus hopenlijk kunnen jullie dan lekker genieten van de stad en elkaars aanwezigheid.

Spannend dat bij een aantal nu de babykamers gaan komen! Dan wordt het weer een stukje echter vind ik. Zo raar om je voor te stellen dat er dan binnenkort echt een baby in het bedje/wiegje ligt.

Hier eigenlijk nooit bemoeienis van andere mensen. Ik denk dat ik andere mensen afschrik , maar ik krijg serieus nooit opmerkingen. Had wel verwacht dat ik dat met deze zwangerschap zou krijgen (je hoort zo vaak dat mensen verbaasd zijn dat iemand nog voor een derde gaat), maar alleen maar positieve reacties gekregen en niemand was ook verbaasd.

Ik ga nu zo de kinderen eens uit bed halen en dan begint het ritueel van aankleden, eten, drinken en klaar maken voor school/kdv weer .
Zo ik heb een weekend vol festiviteiten vanwege verjaardag zoon ook weer overleefd. Ik heb nu officieel een peuter in huis En hij is me toch verwend! Ongelofelijk. Het is maar goed dat we dit niet echt veel aan sinterklaas doen, want dan moet ik er een schuur bij gaan bouwen!

Vanmiddag mag ie dus ook meteen gaan wennen op de peuterspeelzaal. Best spannend, want dat is de eerste keer dat ik hem bij vreemden achterlaat...

Anky wat sneu van je schoonmoeder. Dat zijn niet de berichten die je wil horen van een arts... En let je ook op jezelf! Ik vind 1 kind in huis al zwaar, dus bij jou zal dat nog wel een stukje zwaarder zijn. Het lijkt me vooral best een opgave om ze allebei iedere keer op tijd overal te krijgen. Ik ben echt heel benieuwd hoe dat straks gaat zijn als ik Sjoerd 2 keer in de week op tijd bij de psz moet brengen

Oh en Fenne wat leuk zeg een weekendje london! Zou het er al in kerstsfeer zijn? dat lijkt me zo gaaf om een keer te zien.

Linda ik had van de week net naast mijn navel het gevoel als mijn huis ging scheuren. Echt heel naar. Vooral als ik stond deed het vreselijk pijn. Kan me van sjoerd niet zo goed herinneren of ik dat ook had, ik dacht eigenlijk van niet.

Petrol ik vond het eigenlijk wel lekker dat Sjoerd in de koude maanden werd geboren. ik bedoel, ga je naar buiten dan moet de baby een muts op. En dat voelt heel logisch als het koud is buiten. Lijkt me echt heel raar om je baby een muts in de zomer op te moeten zetten. En in huis moet het ook wat warmer zijn dan normaal, maar dat vond ik ook wel lekker in de winter. En je kunt ze tenminste al die leuke pakjes aandoen ipv dat ze alleen in een romper liggen

Nou dames tot later weer!
anoniem_20906 wijzigde dit bericht op 12-11-2007 10:47
Reden: weer verkeerde scherm voor smileys gekozen
% gewijzigd
Hoi allemaal,

Hier ben ik ook weer eens!

Ruim 27 weken vandaag en eigenlijk gaat het nog steeds lekker. Merk nu wel dat buik steeds meer in de weg gaat zitten en steeds 'strakker' staat. En bij lang zitten, krijg ik flink last van mijn stuitje. Voor het slapen gaan regelmatig last van maagzuur en m'n hormonen beginnen steeds meer op te spelen. Tot zover mijn kwaaltjes, ik vind ze goed te doen ).

Ondertussen voel ik de laatste tijd af en toe een soort van nesteldrang opkomen. Heb dus al best wat dingen gescoord voor babykamer. Is nog lang niet af, maar het begin is er. En zaterdag hebben we de kinderwagen besteld! Een hele stoere Bugaboo Gecko, we zijn er superblij mee.

Volgende week dinsdag (20 november) gaan vriend en ik voor een pretecho. Heel veel zin in!! Lijkt me fantastisch om ons ventje weer te zien en dan nu in 3/4D. Stiekem ook best wel weer een beetje spannend. Met 20 weken zag alles er prima uit... hoop dat dit nu nog steeds het geval is.

O ja nog 6 weken werken... ook ik ben aan het aftellen!

Ukske, heel veel sterkte de komende tijd.

Fenne, gelukkig is je dramaweek voorbij! Lekker hoor, dat je komend weekend naar Londen gaat.

Anky, wat rot dat de uitslag mbt schoonmoeder niet goed was. Veel sterkte! En ook rot dat je je lichamelijk slecht voelt en zo misselijk bent als je zit. Heb je dat misselijk zijn nou al de hele zwangerschap?

Phoenix, proficiat nog met zoon! Ben benieuwd hoe het vanmiddag is gegaan. Spannend hoor...

Liefs,

Lucybelle
Ukse: heel veel sterkte voor jou! Gelukkig is je moeder in een goede conditie, altijd een goed uitgangspunt, maar het zal wel ontzettend zwaar worden met een zware chemobehandeling. Wanneer moet ze beginnen?

Lucybelle: leuk dat je ook nog een echo gaat doen! Wij gaan die week erop. Ook nog maar even checken of het inderdaad een jongen wordt. Volgens de Vk met 20 weken overduidelijk, maar toch he... Ben ook wel zeer benieuwd naar zo'n 3D. Heb jouw foto's ook nog even gezien op de hangmoeders Phoenix, hij/zij (maar denk zij..;-)) zat lekker met haar armpje ervoor, grappig!

Anky: klinkt nog niet goed met je schoonmoeder, veel sterkte. Ook voor jezelf. Steeds zo misselijk lijkt me echt niet fijn. Wel goed om het even na te vragen bij de VK.

Phoenix, gefeliciteerd met Sjoerd, hoe is het gegaan vandaag op de psz?

Hier verder alles ok. Hoewel, de ongemakken beginnen soms wat te overheersen. Dit weekend een jankweekend gehad, de eerste, dus viel mee...;-) Had het gewoon even helemaal gehad met het maagzuur, bandenpijn, het moe zijn, het feit dat er al een kleintje rondloopt nu toch wel wat zwaarder begint te worden (voorheen nog helemaal geen last van). Nouja, het is allemaal prima te doen hoor, alelen soms heb je even van die momenten dat je denkt: bleeeeeeeeh.

Gaviscon helpt inmiddels ook niet echt meer. Rennies hoef ik niet eens te proberen. Helpt dat bij jou wel San? Ik heb bij de vorige zwangerschap op het laatst een middel van de dokter voorgeschreven gekregen, want je slaapt er ook nauwelijks van. Maar dat wil ik het liefst zo lang mogelijk uitstellen. Dus gewoon maar doostaan en wat lapmiddelen uitproberen..

Ik ben nu ook wel aan het aftellen tot m'n verlof hoor, nog 9 weken. Dus gaat echt wel snel. Heb gewoon zin in helemaal niks hoeven zegmaar (lees: zolder uitmesten, foto's inplakken etcetc, heb alweer een hele lijst bedacht, dus hoezo 'niks hoeven'...).

11 januari is m'n laatste dag (iets meer dan 4 weken vantevoren). Volgens mij gaan de meesten al voor de kerst met verlof, goed vooruitzicht!

Nou, ik ga even bij m'n dochter kijken. Die heb ik voor de 2e keer naar bed gedaan, ze had vanmiddag 40 graden koorts, lijken wel weer doorkomende tanden te zijn, ze is niet ziek, maar wel heel hangerig.
Nou hier het verslag van vanmiddag :-)

Sjoerd vond het peuterspeelzaalgebeuren vanaf het aan komen fietsen al geweldig. Ten eerste staat er een trein en een boot aan de buitenkant van het gebouw geschilderd en ten tweede staat er een glijbaan voor de deur. Eenmaal binnen viel ie met zijn neus in de boter want ze hadden al het speelgoed op tafel en op de vloer liggen. Ook waren er natuurlijk allemaal andere kindjes en die vindt hij ook zo geweldig. Hij had nauwelijks tijd om zijn jas uit te doen. Hij zat al meteen in de autohoek. Dus die leidster zei al, volgens mij gaat het wel goed komen. Dus ik zei, nou dan ga ik maar. Roep ik Sjoerd om gedag te zeggen, rent ie heel hard bij me vandaan, nou moe... Dus ik loop naar hem toe en vraag of ik nog een kusje kreeg. Nou die kon er nog net vanaf en meteen erachter roept meneertje: Dag Mama! Zo van: en nou ophoepelen.

Dus ik moest hem na een half uurtje weer ophalen, tussendoor maar even snel boodschappen gedaan (wat briljant snel zonder kind! ) en toen weer terug naar de psz. Nou hij zat lekker in de hoek met 2 andere kindjes te spelen met plastic fruit. Toen de jongen die meehielp tegen Sjoerd zei dat zijn mama er weer was keek ie een beetje meewarig omhoog zo van ja en? Maar hij was geloof ik toch wel moe van sowieso het weekend nog en dan al die indrukken daar. Want ik zei nou leg de bananen maar op tafel dan gaan we weer. Toen ging ie meteen zwaaien en alles gedag zeggen, dag banaan, dag tapas (=tafel), dag au-ho (=auto). En de leidster kreeg nog een high five (geen idee dat Sjoerd wist wat dat was, zo leer je nog eens wat ) en ging ie weer mee op de fiets.

De leidster was helemaal onder de indruk van mijn mannetje. Ze zei dat het was alsof het was of hij er al jaren rondliep. Kortom ik kon weer trots op hem zijn

Oh en Branca, het was leuk om vanmiddag even met je te kletsen!
Hai dames,

Ik heb me gisteren ziek gemeld. Blijf vandaan en morgen ook thuis.

Kon gisteren bijna niet bewegen zonder pijn in mijn stuitje, billen en onderrug. En dat terwijl ik een heel rustig weekend heb gehad. Blijkbaar toch de afgelopen hele periode te druk geweest.

Mocht van de VK meteen door naar de fysio ivm bekkeninstabiliteit. Kon daar gisteravond gelukkig al terecht. Oefeningen meegekregen, en voorlopig wekelijks blijven gaan. Hopelijk helpt het een beetje. Het ging net zo goed. Werd ook meteen banger voor de bevalling. Stom he, maar ik denk dan meteen; als dat maar goed gaat dan. Dus ik had gisteren nogal een dipje en was erg bezorgd om alles, incl. de beeb. Ben ook erg moe maar kan vandaag (en gisteren) niet slapen overdag omdat er hier een schilder de deuren aan het schilderen is beneden en de deurstijlen boven. En nu is de schoonmaakster ook aan het werk hier. Ben wel blij dat ik dat allemaal niet zelf hoef te doen, maar ik val zowat om van de slaap.

Fenne, wat fijn dat je je vriend in Londen gaat opzoeken. Ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me een hele mooie stad. En wat dat vliegen betreft; 1x met je ogen knipperen en je bent er.

Anky, wat een nare berichten voor je schoonmoeder zeg. Nog een operatie en dan de vervolgtrajecten. Pfff heftig hoor. Heel veel sterkte voor jullie allemaal. Het kortademige dat jij hebt, heb ik ook. Schijnt er inderdaad bij te horen. En ben ook weer vaker misselijk. Kan ook niet veel eten, want dan plof ik naar mijn gevoel helemaal. Nog een paar maandjes....

Phoenix, nog gefeliciteerd met Sjoerd. Wat leuk dat hij het meteen al zo goed deed op de PSZ. Volgens mij is het ook wel een grappig en sociaal mannetje dat snel goed in een groep ligt (als ik die foto van hem bekijk op hangmoeders). Vrolijk mannetje is het geloof ik. Die komt wel op z'n pootjes terecht.

Lucybelle, al last van nesteldrang. Toch leuk om al allemaal spulletjes te gaan verzamelen voor de kleine. Veel plezier alvast met de pretecho.

Dextro, is je dochtertje al beter? Is niks hoor als die ukkies ziek zijn. En dat je het zelf even niet zag zitten dit weekend kan ik me ook wel voorstellen. Af en toe moet je je ook gewoon laten gaan. Daar hebben we onze mannetjes voor om ons te troosten.

Toch veel van ons die last hebben van de kwaaltjes he. Ik moet ook zeggen dat ik het zwanger zijn een beetje zat begin te worden. (nu al) Ik wil me weer fit voelen, goed kunnen bewegen en het gevoel hebben de hele wereld aan te kunnen.

Mijn vriend zegt: maar ik wil je ook nog een zoon maken.... Waarop ik zei: die maak je dan maar bij iemand anders!!

Nou, ik ga eens even een mandarijntje naar binnen werken. Die eet ik nu in grote getalen.

Voor iedereen heel veel sterkte met de kwaaltjes.

Linda
Leuk dat het zo goed ging met Sjoerd Phoenix! Dochter gaat hier sinds de zomer naar de Kindergarten en vindt dat helemaal geweldig. Ergens ben ik wel blij dat ze hier in Duitsland al met 3 jaar elke dag naar "School" gaan, want ze was er echt wel aan toe.

Balen van die pijn in je stuitje Linda. Ik heb het bij tijd en wijlen, bij mij helpen de oefeningen gelukkig heel erg goed. Als ik wat voel weet ik meteen dat ik te laks ben geweest....

Dextro, balen van je zieke dochtertje. Hier is het ook mis, november is altijd ellende volgens mij. Zoon was hier ook ziek (buikgriep) en de rest van zijn groep op het kinderdagverblijf ook. Besmettelijk virusje...

Hoe kom ik trouwens op Hangmoeders? Ik begin eigenlijk best wel een beetje niewsgierig te worden naar jullie ;) .

Lucybelle, leuk hoor nog een echo! Ik ben benieuwd hoe het is.

Hmm, TV halfuurtje voor zoon is weer bijna over, dus ik ga even de laptop uitzetten en een boekje met hem lezen. Zijn buikgriep is volgens mij aardig over, want meneer heeft vanmorgen alweer 2 boterhammen, een glas melk, 2 bananen en een kiwi gegeten.
Hoi allemaal,

'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben die het nu al best zwaar begint te vinden. Ik vraag me regelmatig af of ik al die kleine kwaaltjes de vorige keer ook al met 28 weken had. Aan de ene kant ben ik zo blij dat de misselijkheid niet meer zo heftig is, dat ik nu een mooi buikje heb met een gezellig spartelend kindje. Omdat het waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap is (zeg nooit nooit, maar in principe denken we het bij 2 te willen houden) wil ik er ook erg graag van genieten. Aan de andere kant ben ik zoooo moe, krijg ik overal en nergens harde en gespannen buiken van, irriteer ik me rot als ik voor de 100.000ste keer op een dag moet bukken, zitten mijn ingewanden in de verdrukking, doet mijn rug pijn, etc, etc...

Nesteldrang-hormonen werken op volle toeren, ik word alleen zo beperkt doordat ik niet zo veel alleen kan. Het komt er nu dus op neer dat ik alles verzin en coordineer en dat mijn vriend dan bijvoorbeeld vanavond even naar de Ikea rijdt om een kast te bestellen (leuke tip voor degenen die niet perse een commode willen. Onderkast van een keuken, lekker groot en hoog en met grote laden). Het is de planning om onze zoon half december te verhuizen naar zijn nieuwe kamertje, maar daar moet nog wel het eea gebeuren.

Ik zit nu ook helemaal in het geboortekaartjesproject, wordt er zeer waarschijnlijk 1 van Phoenix! Leuk dat je het kaartje helemaal aan kan passen aan hoe je het zelf wilt, dat kan met al die voorbedrukte kaartjes uit die boeken niet.

Anky ook al een zieke zoon dus, hier in huis doen we om de beurten wie het hardst kan snotteren. En meestal neemt zoonlief die bacillen inderdaad fijn mee vanaf het kinderdagverblijf. Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je het zwaar vindt allemaal hoor, ik ben al doodmoe terwijl ik maar 1 kind rond heb lopen (nouja, hij zet net sinds een paar dagen zijn eerste stapjes los). Gaat je dochter trouwens al hele dagen naar 'school' dan? Het zoontje van een vriendin in Belgie gaat sinds hij 2,5 is naar 'school', maar dan alleen 's ochtends.

Linda ook zo dol op fruit? Ik eet sinds ik zwanger ben sowieso heel veel fruit, ben afgelopen zomer echt verslaafd geweest aan nectarines en eet nu ook heel veel mandarijnen. En drink sinaasappelsap, mmm. Goed dat je je even ziek gemeld hebt, is het voor jou een optie om tot je verlof kortere dagen te werken? Je weet dat je door je zwangerschap recht hebt op een uur extra pauze per dag?

Ik ga nog even een uurtje op de bank liggen. Wytze slaapt op dinsdagmiddag meestal wat langer dan normaal, bijtanken van de creche gisteren. Daar slaapt hij helaas (bijna) niet de hele dag en als je 14 maanden bent heb je echt nog wel wat slaap nodig overdag...

Groetjes,

Branca
Gefeliciteerd met je lopende zoon Branca. Toch weer een hele mijlpaal.

Dochter gaat 2 hele dagen en 3 ochtenden naar school, hier mogen ze ook vanaf 2.5 jaar. Dochter is begonnen in aug, vlak voordat ze 3 jaar werd. Ik vind het wel ideaal en ze doen ook echt leuke dingen met de kinderen (het is Kindergarten, dus nog echt spelen, maar ze leren ook dingen als koken, op elkaar wachten, luisteren ( ;) ) enzovoorts; dochter heeft het er in ieder geval geweldig naar haar zin.

Net terug van de verloskundige en Hb was toch wel weer enorm gedaald ten opzichte van de vorige keer (6 weken geleden) en dus moet ik per direct aan de staalpillen en dan over 2 weken weer prikken om te zien of het aanslaat.

Kind ligt met hoofd naar boven tegen mijn ribben en longen aan, dus de verloskundige kon zich wel voorstellen dat ik me niet lekker voel, want alles zit klem (de onderkant van mijn buik is gewoon leeg kennelijk). Dochter heeft ook heel lang in stuit gelegen en ik kan me, nu bij nader inzien nog wel herinneren, dat ik me inderdaad een stuk prettiger voelde toen ze gedraaid was. Verder moet ik mezelf in acht nemen en, indien nodig, me ziek melden op het werk (nou niet dat ik dat snel ga doen, ik moet nog veel te veel afmaken). Volgende week hebben we een week vakantie (we gaan naar Drente) en dan ga ik wel braaf tussen de middag plat heb ik me voorgenomen.
Het is 4.45 uur en ik ben al sinds 2 uur wakker!!! Aaargghhhh!!!
Oh Nellebelletje, ik leef me je mee. Maandag had ik ook zo'n nacht: om 3 uur wakker en ook niet of nauwelijks meer geslapen tot de wekker ging. Wat ellende hè. Ik hoop dat je toch nog even hebt kunnen slapen, want dit schiet niet op natuurlijk.
Nou Anky, jij bent er ook vroeg bij!!!

Woon je trouwens in Duitsland of een ander duitstalig land?

Wel lekker even een paar daagjes naar Drenthe. Wij zijn daar 2 jaar geleden geweest. Als jullie in de buurt zijn "moet" je echt met je dochter een dagje naar Kabouterland. Voor haar leeftijd geweldig!!!

Groetjes Mandy
Anky en Nellebelletje, gelukkig ken ik deze tijden van opstaan nog niet tijdens deze zwangerschap. Bij de vorige twee heb ik heel wat spelletjes in de nacht gedaan en was ik overdag bekaf. Nu geniet ik van mijn nacht rust die "pien" mij nog steeds gunt.....

Anky jij en je gezin veel sterkte met je schoonmoeder. Ik weet niet of jij het ook zo ervaart, maar ik ben blij dat dit mijn derde zwangerschap is en niet mijn eerste. Bij ons begint vrijdag de chemokuur, waarvoor ze een halve dag naar het ziekenhuis moet en de rest thuis kan doen. We gaan gewoon heel hard duimen en kaarsje branden.

Fenne, ik wens je een fijn weekend in londen en een goede vlucht. Geniet van elkaar en van de stad!!

Linda, balen van die pijnen maar mooi dat je al snel terecht kon bij de fysio. Ik heb daar bij de eerste en tweede veel aan gehad. Zodra ik bevallen was was bij mij de bi weg.... en tijdens de bevalling hebben de weeen de pijn overgenomen.......

Branca, mijn ouders hebben een second opinion overwogen, maar mijn moeder is onder behandeling in het UMCN. Een second opinion vonden zij geen meerwaarde voor dit moment Als het goed is zien we ze zondag.

Ik ben trouwens wel jaloers op je, die dochter van ons wil echt nog geen stap loszetten (en ze is toch al bijna 18 maanden, ggrr).

Bij de eerste zwangerschap riep ik heel hard dat dat ook mijn laatste zou zijn, maar zoals je ziet zit ik nu in mijn derde. Ik moet je wel eerlijk bekennen dat deze derde zwangerschap komt doordat we nu niet meer op een bovenwoning wonen (2 trappen op en af), maar hierna vind ik het echt welletjes.....

Phoenix, mag Sjoerd nu hele middagen naar de psz?? En hoe ging het met jou tijdens het afscheid nemen??

Hier zit trouwens wel een hele trotse mama achter de pc. Zoonlief heeft nl gister zijn eerste rapport meegekregen. Vanaf groep 2 zit je hier in de rapportenmolen. Hij gaf het boekwerk achteloos af, maar deze mama zat het met gepaste trots te lezen. Dat hij het leuk heeft op school en goed doet wisten we al, maar een bevestiging is natuurlijk altijd leuk. Volgende week rapportgesprek. Hij heeft nog een jaar of 6 te gaan op deze school en dan maar eens kijken of hij als puber het nog zo goed doet....

Voor de rest geniet ik van een kinderloze woensdag en ga ik maar eens voorbereidingen treffen voor het pepernotendeeg. Morgen heeft zoonlief een studiedag en dan moet er wel wat leuks op het programma staan.
Na een vrij positief beoordelingsgesprek even hier 'relaxen'. :-)

Ukske, waarom vind je het fijn dat dit niet je eerste zwangerschap is tijdens je moeders ziekte? Mijn vader was ziek (en is helaas overleden) tijdens mijn eerste zwangerschap en ik bedenk me nu wel eens dat ik het nu veel moeilijker zou vinden om er net zoveel voor mijn ouders te kunnen zijn als toen. Mijn zusje en ik gingen mee naar alle ziekenhuisbezoeken, chemodagen (en dat waren er veel) en uiteindelijk hebben we samen mijn vader thuis verzorgd (uiteraard samen met mijn moeder). Ik zou nu niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen.

Ik kan me trouwens wel wat voorstellen bij het gevoel dat je bij een eerste zwangerschap met zoiets nieuws bezig bent, je ouders jou voor het eerst moeder zien worden e.d. Dat belangrijke deel in je leven heb je nu natuurlijk al gehad en op een leuke manier kunnen delen met ze.

Enne, hoe zeker wist jij tijdens je eerste zwangerschap dat je het bij 1 kind wilde laten? Haha, wel herkenbaar, dat zwanger zijn viel me vies tegen! Maar ik wist van te voren al wel dat we het liefste 2 kinderen zouden willen en dat is nog steeds het uitgangspunt. Ook omdat zwanger zijn dus zeker geen hobby van me is.

Aan de andere kant, deze zwangerschap is een '(on)gelukje', dat kan nog een keer gebeuren. En als ik weer zo hevig verliefd wordt op mijn kind dan kan het ook nog een keer gaan kriebelen, ander huis is hier dan ook wel een voorwaarde. Trouwens gefeliciteerd met het goede rapport van je zoon! Lijkt me heel erg leuk om te krijgen. Ik vind de creche-verslagen altijd al zo leuk..

Nellebelletje en Anky, 's nachts achter de pc???? Ik was helaas ook wakker, maar wel in mijn bed. Zoonlief heeft last van zijn maag ofzo, wilde/kon niet slapen, gooide het avondeten eruit (in ons bed), ben nu ook erg moe. Jullie ook?

Lopende zoon is inderdaad een leuke mijlpaal. Hij loopt nog het liefste aan mijn hand de hele kamer door, maar dat is ook al zoveel makkelijker dan de hele tijd te moeten tillen. Andere belangrijke mijlpaal: hij zegt 'pappa'! 'Mamma' horen we al tijden, maar nu is het dus de hele dag 'pappa', heel leuk (vooral mijn vriend vindt het natuurlijk prachtig).

Hm, ik ga nog even aan het werk en dan lekker op tijd naar huis en kind van de creche halen. Hopen dat hij thuis nog wat bij wil slapen.

groetjes,

Branca
Ps. ze kwamen gisteren het kraampakket al brengen!

Gewoon niet gekeken naar de inhoud (regelen de verloskundige en de kraamverzorgster tzt wel weer) en Wytze heerlijk met de doos laten spelen.
Hoi allemaal,

Hier ook weer eens een berichtje van mij. Ik heb wel meegelezen, maar maar had niet veel te melden. Ik heb 2 weken ontzettend veel jeuk en uitslag gehad, ben zelfs bij de dermatoloog geweest. Die dacht aan een allergische reactie of een aanval van eczeem. Na wat slapeloze nachten is het nu zo goed als weg, gelukkig.

Verder gebeurt er weinig spannends. Ik heb ondertussen weer wat echo's gehad en ga 6 december weer. Ik ben flink gegroeid, dus ik ben benieuwd hoe dat eindigt. Verder erg ongeduldig. We hebben de kinderwagen binnen en wachten alleen nog op de commode en dan is alles zo goed als klaar.

Ik ga weer vrolijk met jullie meelezen.

Groetjes ciao ciao
Poeh, nadat ik 3 dagen heel beroerd was lijk ik me vanmorgen weer wat beter te voelen gelukkig. Is maar goed ook, want morgenavond gaan we een week op vakantie en ik moet nog heel veel regelen. Het is maar goed dat ik met ijzer begonnen ben, want ik merk dat mijn klachten ten opzichte van 3 weken geleden (toen ik bloed prikte) behoorlijk verergerd zijn. Ik moet als ik dochter naar school breng terug naar huis een heuvel opfietsen en ik kom bijna niet meer omhoog merk ik (terwijl ik normaal een redelijk goede conditie heb en veel sport).

Branca, goed dat je het zegt van het kraampakket. Ik zag dat het bij mij niet meer in de verzekering zit en ik zou echtr in staat zijn het helemaal te vergeten (en ik heb het wel nodig als ik beval in het geboortecentrum).

Ciao ciao, wat irritant van die huiduitslag. Ik weet nog dat ik in mijn eerste zwangerschap echt gek van de jeuk werd. Deed er wekenlang geen oog van dicht en krabte mijn armen en benen helemaal open. Bij mij was het echt een zwangerschapskwaal, een allergische reactie klinkt nog vervelender. Nu heb ik het ook wel iets, maar het is te hebben.
Anky, geniet van je vakantie en ik hoop dat je je weer kunt opladen voor de laatste weken.

Ciao ciao, ik hoop dat je na die slapeloze nachten nu lekker hebt geslapen zonder jeuk.

Branca, waarom ik blij ben dat het niet mijn eerste zwangerschap is tijdens de ziekte van mijn moeder is, omdat ik tijdens die zwangerschap mijn handen vol had aan mij zelf. De emotionele achtbaan was heftig en ik was vrij onzeker betreft mijn zwangerschap en last van vlakke emoties na de zwangerschap. Ik had heel veel steun aan mijn moeder. Ik zou er nu veel meer moeite mee hebben om daar mijn moeder voor te bellen of iets anders. Nu heb ik 2 kids rondlopen en gaat deze zwangerschap gewoon mee met het dagelijks leven. Ook kan ik mijn moeder steunen en maakt zij zich minder zorgen om mij....

Over het bij een kind houden.... wij vonden een kind prima in ons leven passen. Alles konden we blijven doen en het pastte prima in ons huis. Dat gevoel was na 3 jaar weg en ik vond het eigenlijk wel belangrijk dat zoonlief niet alleen in een omgeving met volwassenen zou opgroeien en zich met een broertje of zusje zou kunnen samenspannen tegen zijn ouders of zijn ongenoegen zou kunnen uiten. Manlief was het daar ook mee eens en een maand later waren we in blijde verwachting. De verwachting is uitgekomen en de kinderen voelen zich samen heel sterk tegen ons als ouders en dat is wel heel grappig om te zien. Hoe de derde zich in het verhaal gaat zetten zien we straks wel. Deze zwangerschap is ook heel gewenst en we genieten er nu van.

Gister de voorbeeldige zwangere uitgehangen bij de vk (ik kwam er daar achter dat ik alweer 28 weken ben). Bloeddruk heel netjes, kind goed op groei, ligt nu wel in een stuit (is erg bewegelijk) en het hartje klopte goed. Vandaag mooi nog even naar de bloedpoli geweest om een buisje bloed af te tappen...... echt mijn favo ding.

Geniet van het weekend!!
Gisteren hebben we de meubeltjes gekregen voor de babykamer. Ik was zo blij toen de vrachtauto voor kwam rijden dat ik er bijna emo van werd. Stomme doos die ik ben.

Weer een stapje dichterbij de realiteit he.

De wagen moet nog steeds binnenkomen. Duurt best lang vind ik. Hebben we al de 3e week van augustus besteld. Is dat normaal, 3 maanden levertijd?

Ik ben de hele week ziek gemeld gebleven maar ga maandag toch weer aan het werk. Heb alleen tegen mijn manager gezegd niet meer dan 2 afspraken op een dag te doen. Anders is het echt te lang. (vaak een uur in de auto voor ik op een afspraak ben, dan de afspraak die een uur duurt, een uur verder naar de volgende afspraak, en dat dus 3x op een dag) Hij was er niet blij mee geloof ik, want ja, het komt hem allemaal niet zo goed uit, maar als het aan mijn vriend zou liggen, zou ik helemaal thuis moeten blijven. Dat vind ik ook weer niks, vreselijk saai zo. Vind dit wel een goed alternatief. En als het echt niet gaat, ben ik zo weer ziek gemeld.

Heb ook zin om allemaal spulletjes te verzamelen voor de baby. Maar mijn moeder en schoonmoeder hebben ook vanalles gekocht. Als ik nu weet wat, dan kan ik de rest bijkopen.

Branca, wat jammer dat jij ook al zo beperkt wordt in je doen en laten. Jammer is dat he, heb je zo'n nesteldrang, en dan kun je niet alles wat je wil doen.

Anky, hopelijk gaat je HB waarde weer snel omhoog. Je hebt nu in ieder geval een leuke vakantie in het vooruitzicht. Geniet ervan, zou ik zeggen.

En als het niet gaat, moet je je echt wel ziek melden hoor.

Ukske, wat leuk van het rapport van je zoontje. Hopelijk zet hij dit door. Zou mooi zijn he. Een kleine felicitatie is hier wel op z'n plaats.

Ciaociao, wat vervelend van die uitslag zeg. Verder ook al zo ongeduldig. Helaas ook heel herkenbaar. Van mij mag het ook wel snel de uitgerekende datum zijn. Maar laat de beebs voorlopig nog maar even in onze buiken zitten, daar zitten ze voorlopig het beste.

Ik wens iedereen alvast een fijn weekend toe.

Linda
Hallo allemaal,

Hier niks te melden, maar toch maar even een berichtje om ons niet helemaal te laten zakken....

Fijn weekend en tot gauw.

Mandy
Hier ook even een berichtje van mij.

Alles gaat zijn gangetje, alhoewel het wel lijkt hoe verder in de zwangerschap hoe meer kwaaltjes erbij komen.

De huishouding wordt steeds zwaarder en moet me af en toe echt vooruit sleuren...herkennen jullie dat?

Ook zuurbrand moet ik ontzettend voor uitkijken goed opletten wat ik eet.

En sinds gisteren er ook nog maar eens aambeien bij..(nog nooit gehad)..

Aankomende week hoef ik gelukkig maar 18 uur te werken (heb zittend werk) dus kijken hoe dat gaat.

Aanstaande woensdag weer naar de vk en ben erg benieuwd of ze kan voelen hoe het kindje ligt.

Volgens mij wel want ik voel (als ik op mijn buik lig) volgens mij wel wat..

Branca. ik herken het zo goed!

Voor ons is dit ook de laatste keer zwanger zijn (idd zeg nooit nooit) en geniet er volop van.

Fijn weekend allemaal..
WAAAHH Linda we zijn gewoon bij de 30 nummers aanbeland! Nog maar 10 weken tot de 40 weken grens! Iek! Mijn verloskundige had van de week de geweldig opbeurende woorden: ik denk dat je het niet wil horen, maar vanaf nu gaat het fysiek echt zwaar worden. Dus je moet echt rustig aan gaan doen.

Nou dat is een lekkere opsteker als je al zo moe bent en al constant door je been heen zakt

Branca en Babbelbaby ik denk dat ik met jullie mee ga doen. Ook hier word ik er steeds zekerder van dat ik na deze zwangerschap klaar ben met kinderen maken en baren. Ik vind een 2de zwangerschap echt veel zwaarder dan een eerste. En het idee zoiets nog een keer te doen maar dan met 2 kids klinkt niet echt aantrekkelijk.

En ik zie zo vreselijk op tegen die kraamtijd. Ben ik de enige? Dat bevallen dat geloof ik wel. Dat is me de eerste keer niet tegen gevallen. Maar die kraamtijd. Dat vond ik niet echt mijn ding...

Nou ik ga eens aankleden. Ik zit nog heel lui in mijn pyama Maar we gaan zo even op verjaardagsvisite bij de buurvrouw dus dan kan ik moeilijk in mijn pyama gaan

Fijne dag nog!

Groetjes,

Phoenix
Hallo allemaal,

Ook hier begin ik te merken dat het zwaarder wordt met dingen doen enzo en ernaast nog 40 uur werken. Gelukkig ben ik 8 weken voor e uitgerekende datum al klaar dus hoef ik nog maar 18 keer te werken

Ons huis is één grote chaos aangezien we met de badkamer bezig zijn. De vorige bewoners hadden het niet zo goed aangelegd met als gevolg dat wij paddestoelen in de badkamer hadden groeien. Er moesten zelfs balken in de vloer vervangen worden zoveel vocht zat overal. Dat betekent dat de computerkamer helemaal vol staat met tegels, materialen en andere zooi en dat ik nog even moet wachten met het omtoveren tot babykamer van die kamer. En dat vind ik weer jammer want ik begin toch echt wel het gevoel te krijgen dat we ermee bezig moeten. gelukkig hoeven we daar niet te verven enzo, voornamelijk ruimte zoeken voor alles wat er nu staat en leuk inrichten. Ik ben wel al bezig de familiewieg te schuren en te verven. Dan kan die er straks in één keer in.

Baby heeft het prima naar haar zin in mijn buik. De baarmoeder loopt steeds zo'n 3 a 4 weken voor op groei maar de baby loopt keurig op schema dus ze heeft alle ruimte van de wereld om koppeltje te duiken en heen en weer te zwemmen. Wat ze dan ook graag doet! Verder was alles prima bij de verloskundige, bloeddruk blijft mooi laag dus gelukkig hoef ik nog niet te stoppen met drop eten

Jeetje Phoenix, 30 weken, dat klinkt wel heel erg serieus... Ik moet nog bijna 3 weken voor ik daar ben!

Alle rest, volgende keer reageer ik weer even op jullie allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven