Gezondheid alle pijlers

Wat heb ik toch, wordt gek van mezelf!!!

22-08-2010 20:14 18 berichten
Hallo allemaal.

Ik weet dat het hier geen huisartsenpraktijk is, maar ik zou toch graag eens willen voorleggen wat ik voel. Ik ben er al voor naar mijn huisarts geweest. Bloed laten prikken, niks aan de hand. Zal wel iets met stres te maken hebben.

Oké, hij is de dokter en zal het wel weten dacht ik toen op dat moment. Maar nu blijven de klachten al maanden aanhouden. Zo erg heb ik het nog nooit gehad. Was wel eens een poosje achtereen moe of zo, maar verder.

Nu ben ik al maanden moe. Heb nergens fut voor. Ookal weet ik dat het het iets leuks/gezelligs gaat worden, dan nog heb ik super veel moeite om mezelf uit bed/van de bank af te hijzen. Voor mijn gevoel is mijn lichaam op dat moment ook vele kilo's zwaarder en doen mijn spieren ook niet wat ik wil; stijf, vermoeid.

Ik heb dan zeker een uur nodig om een beetje op gang te komen.

Hetzelfde geld ook voor het huishouden of werktaken voor mijn werk. Ondanks mijn besef van het belang van beide lukt het 9 van de 10 keer niet om mij er toe aan te zetten. En dan blijft het gewoon ook liggen.

En als ik dan al een beetje op dreef ben, ben ik ook heel gauw weer moe. Soms wil ik op mijn werk gewoon gaan slapen.

En natuurlijk, iedereen bedoeld het goed door te zeggen dat ik een pittig beroep heb (ik heb hier o.a. voldoende beweging), en dat ik door het beetje stres wat ik heb begrijpelijk moe ben. Maar eerlijk waar: zo zit ik niet in elkaar. Die baan heb ik al jaren, stres heb ik altijd wel een beetje. Normaal sliep ik in het weekend dan goed uit en begon dan aan mijn taken. Maar nu lukt wat ik dan doe niet meer zonder zuchten, puffen, steunen en helaas de laatste tijd uit frustratie ook zeuren.

En vreetbuien, niet normaal meer! Niet veel, maar wel vaak op een dag.

Maar goed, de dokter wil niet verder onderzoeken. Herkent iemand deze symptomen? Wat zou het kunnen zijn, maar vooral, wat helpt om mijn klachten te verminderen?

Groetjes Roosh
Alle reacties Link kopieren
Je dokter wil niet verder onderzoeken? Dus gewoon Houdoe en bedankt?? Raar..

Je schildklier is ook geprikt neem ik aan?
Waar ben je op geprikt?

Vind je je werk nog leuk? Druk daar?
Begrijp ik nu goed dat alleen je bloed is geprikt?

Op je strepen gaan staan bij de huisarts. Is toch raar?
Eet je gezond? Slaap je genoeg? Ben je genoeg buiten?

Zijn er dingen die je dwarszitten? Kun je ontspannen?
Ik ben idd alleen op bloed geprikt. Hij weet het aan de stres.

Nee ik slaap niet goed, ook omdat ik last heb van stijve spieren. Bewegen doe ik genoeg. Mijn werk vind ik nog leuk

(iedereen heeft wel eens iets op de werkvloer, dus ik schuif zaken al gauw terzijde, maak er geen big deal van).

Ik denk dat ik idd op mijn strepen moet gaan staan. Ik zal morgen eens bellen voor een afspraak. Dat hij het maar eens verder onderzoekt. Bedankt voor de snelle reacties.
Herkenbaar. Ook bloed geprikt, op alles wat je maar kunt bedenken met 0,0 resultaat.

Het klinkt misschien raar, maar ik heb tegen mezelf gezegd: "Okee. Niks gevonden, dan ben je ook niet ziek."

Ik realiseer me dat dit erg kort door de bocht klinkt, maar het heeft me geholpen, ik ben weer gaan sporten (ook al moest ik me met moeite erheen slepen), ben veel in de bossen gaan lopen (niet rennen, gewoon rustig lopen) en heb daar zoveel energie van teruggekregen!

Niet ineens, maar geleidelijk aan. Misschien heb je er wat aan? Sterkte, want het is beslist niet leuk voor je!
Huts!
Het lijkt me heel verstandig dat je werking van de schildklier wordt onderzocht. Gewoon duidelijk het verschil bij de dokter aangeven; hoe je was en hoe je nu bent/ je voelt!! Vervelend hoor, sterkte ermee!
Echt doen hoor. Als je je al maanden zo voelt mag hij best eens verder kijken dan zijn neus lang is.
Vraag anders om een doorverwijzing naar een internist
Moet ook gelijk denken aan de schildklier, is daar ook op geprikt?
Mag ik vragen hoe oud je bent?

Kan het de overgang zijn?
Burn Out?

Gewoon weer een afspraak maken wij kunnen wel gaan zitten gissen maar ik denk niet dat je daar veel mee opschiet.

Heel veel sterkte!
Ik ga morgen idd een afspraak maken. Ik ben 29. Lijkt me niet de overgang te zijn, maar je weet maar nooit. Nu je dat zegt; ik heb ook regelmatig opvliegers. Maar dat kan ook aan het weer liggen.

Sinds kort loop ik vaker door het bos ivm de hond. Daar krijg ik even energie van, maar daarna is dat gauw weer verdwenen.

Maar goed, aan gissen heb ik idd niks. Het was gewoon een oproep uit frustratie. Bedankt in ieder geval.
Depressie, schat.
hoi roosh

ben je geprikt op een vitamine b12 tekort?

kijk eens www.stichtingb12tekort.nl

wellicht kan je een hele hoop klachten verklaren als je het lijstje doorkijkt. ik heb een vitamine b12 tekort en herken je moeheid etc

sucses
En met schildklierproblemen heb je last van opvliegers........dus zou dit echt uit willen zoeken!
Moe, vele kilo's zwaarder geworden en vreetbuien...

Zwanger?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven