Weer terug naar school...

23-08-2010 10:33 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oef, vandaag viel niet mee! Liefste Meiske mocht weer naar school. Dat betekent: afgelopen met het uitslapen, treuzelen, tv kijken 's morgens, ontbijt op bed, niets doen en luieren.

En daar stond ik vanmorgen weer broodjes te smeren, fruit schoon te maken en tasje in te pakken. Het schoolse leven is vandaag weer voor ons begonnen!

En dan die regen... Op de fiets, verzopen de klas in ondanks de regenkleding. En daar? Een stralende nieuwe juf. Een bruizende nieuw samengestelde klas die er zin in heeft. Een heerlijk rooster aan de deur met allerlei leuke kennismakingsactiviteiten voor deze week.

Ik doe het met liefde. Met een lach. Voor mijn meisje. Ondanks de regen (want huilen stopt de regen toch niet!). Ons gewone leven is weer begonnen! Jouwe ook?
Volg je hart. Dat klopt.
Vorige week al en we vinden er (nog?) geen drol aan.
Ha, ha, ha! Ik vond het ook errug lastig... Het was zo heerlijk om niets te moeten! Ook al moest ik ook nog gewoon werken deze weken, was het toch wel erg relaxt om niets te moeten!

Maar het viel echt niet tegen vandaag. Juf was zeer goed geluimd.
Volg je hart. Dat klopt.
Dochter heeft heel erg van de vakantie genoten en daarnaast vond ze school voor de vakantie al een poosje niet leuk en hoopten we een beetje dat de vakantie haar goed zou doen en ze weer met frisse zin zou beginnen. Het bleek frisse tegenzin te zijn en we hebben het eerste gesprek met de juf er al opzitten. Wel een supergesprek wat dochter (5) grotendeels zelf gevoerd heeft (trots!!), maar het was wel weer meteen er vol in dus. En ik hoop vooral erg dat de rest van het jaar wat soepeler verloopt, want zoals afgelopen week houden we allebei geen 40 weken vol.
Hier nog de psz maar mèn wat ben ik blij dat ie weer begonnen is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het was weer aanpoten vanmorgen ja. Zoon 1 een nieuwe juf en een nieuw lokaal, dus eerst kennismaken. Zoon twee(met ASS, dus even extra tijd nodig in de klas) en zoon drie net zo, en natuurlijk zitten de lokalen niet bij elkaar in de buurt dus 3 verschillende ophaalplekken. Zie dat maar eens te doen binnen 10 minuten. Ze lopen wel zelf naar een centraal afgesproken punt, dat scheelt. Daarna dochter naar de peuterspeelzaal, gelukkig geen nieuwe juffen.

Maar ze wilden wel graag allemaal weer naar school.
Vorige week al. Ik vind het zelf lekker ondanks dat ik het trage tempo van de zomervakantie heerlijk vind en mijn dochter ook.

Het fijnste is, ze is naar een andere school. En vorig jaar had ze vaak geen zin om naar school te gaan, moest ik haar elke avond in bed uitleggen dat ze echt naar school moet, dat ik daar niets aan kan veranderen. Vond ik zo moeilijk en verdrietig, om elke avond te horen dat ze niet naar school wilde. Echt niet. Niet dat ze gepest werd of dat het een rotklas was of zo, alleen vond ze het zo druk en was ze liever thuis. Uiteindelijk een andere school uitgezocht, met wat meer structuur en rustiger en wat kleiner. Ze wilde niet, ze had er geen zin in van tevoren.

En vorige week vrijdag haalde ik haar op, sprong ze bovenop me in mijn armen en jubelde ze dat ze het zoooo leuk vond op school. De hele week al.

Joepie! Ik hoop dat het zo blijft .
Wat een heerlijke verhalen! Dank jullie wel!

Feliciaatje, hoe ben je tot het besluit gekomen? Hier net zo'n probleem... Bij dochterlief hielp een andere juf al. Over de school an sich erg tevreden. Heb alleen geen zin in nog zo'n jaar als vorig jaar (gelijk aan het verdriet van jouw dochter)
Volg je hart. Dat klopt.
Leuk de verhalen!

Hier vanmorgen ook weer begonnen en ik miste de vakantie meteen al!

3 kinderen die niet wakker te krijgen waren, toen hyperactief werden van de eerste spannende schooldag.

En weer heel gezellig om iedereen weer te zien, de kinderen, de juffen en de directeur die iedereen stralend welkom heette.

Maar dat ochtendritueel moet er wel weer ff inkomen. Morgen de wekker maar een half uurtje eerder.

Ben benieuwd hoe ze uit school komen!
Die beslissing heeft even op zich laten wachten Pink want ik vond de oude school ook leuk. Ze zit nu in groep 3. De eerste keer groep 1 (ze is van november) ging. Niet geweldig maar het ging. De tweede keer groep 1 had ze een geweldige juf die haar goed begreep en op de juiste manier aanpakte (ze is nogal een gevoeligerd). En vorig jaar groep 2 was weer niks. Geen klik met de juf, kan gebeuren. Ze redde zich wel goed. Maar gewoon echt niet blij.

Het voelde voor mij niet goed dat ik elk jaar maar weer moet afwachten wie ze als leerkracht krijgt. Natuurlijk krijg je er als kind soms 1 die je minder ligt. Maar er miste een bepaalde rust in de hele school, dan word je ook afhankelijker van de kwaliteit en persoonlijkheid van een leerkracht om dat goed op te vangen. Er waren nog wat kritiekpunten. Dus uiteindelijk maar gaan rondkijken naar een andere school en bij de nieuwe had ik gelijk een heel fijn gevoel. Veel kalmer, veel gestructureerder, heel gemotiveerde leerkrachten. Elke school zegt actief te werken aan de individuele ontwikkeling van elk kind. Bij deze school geloofde ik 't 's voor de verandering nav hun insteek, ideeen, activiteiten enz .

Ik ben heel benieuwd of het zo blijft, ik hoop het. Ik heb wel het idee dat ondanks dat het echt een moeilijke keuze was, het wel de goede keuze was.

Heb je zelf een idee of gevoel over waar het aan kan liggen bij je dochter? Is moeilijk he, als ze niet lekker in hun vel zitten en je niet goed weet wat je kunt en moet doen als ouder. Afwachten of niet, het kind het zelf laten uitzoeken en het steunen op de achtergrond of toch zelf actief knopen doorhakken.
De kleine man had er erg veel zin in! Ik ga hem zo ophalen.
pfff ik vind het ook wel weer heftig hoor... hier ook 3 kinderen waarvan er 2 naar school gaan (tweeling) op zich werken ze goed mee gelukkig, maar het was toch even haasten..

Spelen jullie kinderen uit school ook altijd met vriendjes en vriendinnetjes? of hier of bij dat vriendje,,dat vind ik altijd altijd nog een gedoe hoor.. moet je s'middags weer van hot naar her om ze op te halen. Zoontje van anderhalf moet dan ook mee en die vind het ook niet altijd leuk.. maar goed het is dus weer ff wennen..
Dochter van 5 speelt op maandag en woensdag vaak wel met vriendjes. di/vrij zit ze op zwemles en op donderdag op gym, dus dan kan ze niet afspreken. Ik heb er niet zo'n probleem mee, maar alle kindjes wonen hier ook in de buurt (echt buurtschooltje) en we kunnen dus lopend ophalen/wegbrengen. Daarbij is mijn jongste bijna 3 dus die gaat ook wat makkelijker in het ritme mee dan een kleintje van 1,5.
Wellicht een stomme vraag, maar vanaf welke leeftijd moeten ze kunnen veterstrikken? Had net op school iets van een discussietje met de juf van mijn zoon. Zoon zit vanaf vandaag in groep 3.
quote:traincha2 schreef op 23 augustus 2010 @ 13:33:

Wellicht een stomme vraag, maar vanaf welke leeftijd moeten ze kunnen veterstrikken?Oudste kleuters horen dat volgens mij wel te kunnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mja, had dus net een 'dingetje' met juf. Ik had zoon dus zijn gympen naar school aan gedaan, veterschoenen, en hij kwam boos thuis dat we moesten oefenen met veterstrikken, anders mocht hij zijn gympen niet meer aan. Ik heb het net nagevraagd bij de juf en het bleek dus om de schoenen te gaan, die ze tijdens gymles dragen. Als het veterschoenen waren, dan moesten de kinderen die wel zelf kunnen strikken, want juf was niet van plan om van 26 kinderen de schoenen te strikken.

Wellicht een stomme vraag, maar vanaf welke leeftijd moeten ze kunnen veterstrikken? Had net op school iets van een discussietje met de juf van mijn zoon. Zoon zit vanaf vandaag in groep 3.Dochter is vorige week in groep 2 begonnen en kan het nu ongeveer een halfjaartje. In mijn ogen horen oudste kleuters dat zelf te kunnen in elk geval, maar ik merk bij heel veel vriendjes van dochter (ook kindjes die nu in groep 3 en zelfs 1 in groep 4 begonnen zijn) dat het een lastig iets schijnt te zijn.
Oeps. MK kan niet veterstrikken, denk ik, want ze heeft geen veterschoenen. Is vandaag begonnen in groep 3.
quote:traincha2 schreef op 23 augustus 2010 @ 13:37:

Mja, had dus net een 'dingetje' met juf. Ik had zoon dus zijn gympen naar school aan gedaan, veterschoenen, en hij kwam boos thuis dat we moesten oefenen met veterstrikken, anders mocht hij zijn gympen niet meer aan. Ik heb het net nagevraagd bij de juf en het bleek dus om de schoenen te gaan, die ze tijdens gymles dragen. Als het veterschoenen waren, dan moesten de kinderen die wel zelf kunnen strikken, want juf was niet van plan om van 26 kinderen de schoenen te strikken.

Logisch toch ook eigenlijk?

Zeker met de gymlessen, daar duurt het aan en uitkleden met jonge kidneren vaak al best een poos, als je kind dan nog niet kan strikken dan geef je toch gewoon klittebandschoenen mee voor de gym.
Dat snap ik, maar dat was mijn vraag helemaal niet. En ik had klittenbandschoenen voor mijn zoon gehaald. De vraag was: 'moet ik met hem het veterstrikken oefenen'.
quote:traincha2 schreef op 23 augustus 2010 @ 13:40:

Dat snap ik, maar dat was mijn vraag helemaal niet. En ik had klittenbandschoenen voor mijn zoon gehaald. De vraag was: 'moet ik met hem het veterstrikken oefenen'.

Als hij veterschoenen heeft lijkt het me wel. Zo onlogisch 6 zijn en kleding hebben die je niet zelf aan en uit kan trekken.

Vroeger 'moest' je trouwens op de kleuterschool je veterstrikdiploma halen daar werd ook op geoefend, dus groep 2 lijkt me een logisch moment.
goed plan, dochter is vandaag ook begonnen in groep 3, vanmiddag maar eens gaan oefenen met de veters.

Hier hadden 2 van de 3 vanochtend echt geeeen zin in school. ik ook niet. daag 6 weken uitslapen leuke dingen doen en vooral rustig aan.

Jongste pul van het natuurlijk heerlijk al het speelgoed voor haarzelf!

Hoe lang nog voor de herfstvakantie?
quote:Sunemom schreef op 23 augustus 2010 @ 13:42:

[...]

Als hij veterschoenen heeft lijkt het me wel. Zo onlogisch 6 zijn en kleding hebben die je niet zelf aan en uit kan trekken.

Vroeger 'moest' je trouwens op de kleuterschool je veterstrikdiploma halen daar werd ook op geoefend, dus groep 2 lijkt me een logisch moment.hmmm.....ik krijg het vermoeden dat er in groep 2 geen aandacht is besteed aan het veterstrikken. Anyway: zoon is in ieder geval niet de enige die niet kan strikken. Zal vanavond met hem beginnen met oefenen.
quote:traincha2 schreef op 23 augustus 2010 @ 13:45:

[...]

hmmm.....ik krijg het vermoeden dat er in groep 2 geen aandacht is besteed aan het veterstrikken. Anyway: zoon is in ieder geval niet de enige die niet kan strikken. Zal vanavond met hem beginnen met oefenen.Bij dochter op school wordt het ook niet meer gedaan, volgens mij is dat oefenen met strikken zo'n dingetje dat gesneuveld is in de afgelopen jaren op scholen, maar toen ik klein was en ook toen nichtje (nu 14) op de kleuterschool zat was het wel een vast onderdeel. Net zo trots op je veterstrikdiploma als op je A-diploma zeg maar

Wellicht een stomme vraag, maar vanaf welke leeftijd moeten ze kunnen veterstrikken? Had net op school iets van een discussietje met de juf van mijn zoon. Zoon zit vanaf vandaag in groep 3.Hier halen ze hun 'veterstrikdiploma' in de kleuterklas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven