Weer terug naar school...

23-08-2010 10:33 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oef, vandaag viel niet mee! Liefste Meiske mocht weer naar school. Dat betekent: afgelopen met het uitslapen, treuzelen, tv kijken 's morgens, ontbijt op bed, niets doen en luieren.

En daar stond ik vanmorgen weer broodjes te smeren, fruit schoon te maken en tasje in te pakken. Het schoolse leven is vandaag weer voor ons begonnen!

En dan die regen... Op de fiets, verzopen de klas in ondanks de regenkleding. En daar? Een stralende nieuwe juf. Een bruizende nieuw samengestelde klas die er zin in heeft. Een heerlijk rooster aan de deur met allerlei leuke kennismakingsactiviteiten voor deze week.

Ik doe het met liefde. Met een lach. Voor mijn meisje. Ondanks de regen (want huilen stopt de regen toch niet!). Ons gewone leven is weer begonnen! Jouwe ook?
Volg je hart. Dat klopt.
Ouderwetse school dus van zoon

Bij de Hema hebben ze een houten schoen met veters, zoon vind het erg leuk. Strikken lukt nog niet (hij is bijna 5).
Hier vanochtend ook weer. Ging allemaal prima, maar wat ik echt heel sneu vind is dat zoonlief met natte sokken en schoenen in de klas zit door die regen. Zo op de eerste schooldag, 1e dag in groep 3....

Ik kan niet wachten tot ik hem vanavond weer zie en hij gaat vertellen hoe het was (waarbij hij hoogstwaarschijnlijk helemaal niets verteld......).
quote:traincha2 schreef op 23 augustus 2010 @ 13:33:

Wellicht een stomme vraag, maar vanaf welke leeftijd moeten ze kunnen veterstrikken? Had net op school iets van een discussietje met de juf van mijn zoon. Zoon zit vanaf vandaag in groep 3.Mijn zoon zit vanaf vandaag ook in groep 3 en heeft in groep 2 zijn 'veterstrikdiploma' gehaald. Of hij het nu, na een zomer lang sandalen en slippers, nog kan vraag ik mij overigens wel af.
Voor de gym heb ik gewoon simpele schoentjes van vier euro (Scapino) met een elastiek over de wreef. Gemakkelijk voor juf én kind.
Ooh ik vind het weer heerlijk die regelmaat. Kinders zijn hier altijd erg vroeg wakker 's ochtends dus om het uitslapen hoef ik de vakantie niet te missen.

Dochter is begonnen in groep 2 afgelopen maandag, ze blijven de de hele kleuterperiode in dezelfde klas met dezelfde juffen dus dat was erg vertrouwd. Ze was blij om al haar vriendinnen weer te zien en er moest natuurlijk weer gespeeld worden

Dat spelen vind ik trouwens alleen maar leuk, gezellig als ze hier komen en ophalen vind ik ook geen probleem. Maar goed, ik heb er nog maar 1 op school dus dat is nog prima te overzien. Als zoon over 1 1/2 jaar naar school gaat piep ik misschien wel anders.

Gympen heb ik ook van Scapino met die elastieken band (ze wilde namelijk roze) en ze kosten maar ¤4.-! Veters strikken kan ze nog niet, hele kunstwerken maakt ze ervan maar geen strik, komt wel.

Bijzonder is wel dat ze volgende week dinsdag en woensdag alweer vrij zijn wegens studiedagen. Maar goed.
quote:hopeful schreef op 23 augustus 2010 @ 12:54:

pfff ik vind het ook wel weer heftig hoor... hier ook 3 kinderen waarvan er 2 naar school gaan (tweeling) op zich werken ze goed mee gelukkig, maar het was toch even haasten..

Spelen jullie kinderen uit school ook altijd met vriendjes en vriendinnetjes? of hier of bij dat vriendje,,dat vind ik altijd altijd nog een gedoe hoor.. moet je s'middags weer van hot naar her om ze op te halen. Zoontje van anderhalf moet dan ook mee en die vind het ook niet altijd leuk.. maar goed het is dus weer ff wennen..

Mijn oudste van 5.5 "mag"afspreken op woe&vrijdagmiddag als ze vrij zijn,

Op maandag heeft hij logopedie en op di&do werk ik,en gaat hij naar de bso.

Het is nog een heel geregel dat afspreken met al die moeders die op verschillende dagen werken.

En hier moet ook elke keer kleine broer van 2 worden mee gesleept,gelukkig is íe klaar met zwemles dat was helemaal een drama met een peuter erbij in dat krappe bloedhete kleedhokje.
Wat een lekkere verhalen. En zo super herkenbaar! Onze dochter mag elke dag afspreken. Soms alleen korter omdat ze gaat zwemmen, dansen of paardrijden. Ik zorg er wel voor dat ze haar rust krijgt.

Ik heb het geluk (?) dat ze heel graag bij ons spelen. Ik hoef dus niet meer te halen of te brengen.

Ik vind het ook zalig de woensdagmiddag alleen met haar te zijn. Lekker teuten, bijtanken, knutselen etc.

Het probleem van school komt nu duidelijker naar voren. Ze heeft een hoog iq (is getest) en enorme faalangst. De juffen die ze had hebben haar niet kunnen begrijpen en liepen over haar gevoel heen. Nu lijkt ze een juf te hebben die het beter aanvoelt. Deze week is ze huppelend en lachend naar school gegaan. En er weer vandaag gekomen! Maar goed, dit is nog de introductieweek met allemaal leuke dingen doen zoals huttenbouwen, spelletjesochtend, estafettes, extra spelen etc. Ik heb goede hoop voor het komende schooljaar.

En wat is het verdrietig als je kind niet graag naar school gaat. Of het zelfs een straf vindt... Ik gun haar zo een plezierige schooltijd. Bedankt voor je verhaal met reden. Ik begrijp wat je zegt.
Volg je hart. Dat klopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven