Malta - welk deel?

23-08-2010 16:32 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij denken eraan om begin/half september een soort last minute te boeken naar Malta. Is iemand daar wel eens geweest en welk deel van Malta is dan het mooist/leukst?

Is Gozo een betere keus dan het grootste eiland? Om een indruk te geven van wat wij zoeken: we willen ongeveer 10 dagen blijven. Normaal gesproken zijn we meer rondreizigers, maar dit jaar willen we even kort en simpel ivm gepland trouwen in maart 2011. We komen dus vooral om te relaxen, maar willen dit wel in een leuke omgeving doen. Een redelijk leuk hotel, niet te massaal maar ook niet te klein. Er moet buiten het hotel wel iets te beleven zijn, dus niet in een al te rustige omgeving. Maar ook weer niet in een enorm party/zuipcentrum . Winkeltjes, restaurants, terrasjes in de buurt. Iets cultureels/natuur in de buurt...

Iemand een goed idee?
Malta is vreselijk.
Malta = veel Engelsen, veel Engelse eettenten met hamburgers voor ¤ 2,-, hoogbouw in de toeristische plaasten, wel veel mooie kerken, mooie zee maar dan weer niet echt leuke/schone stranden, goed busvervoer waarmee je het hele eiland rond kan gaan.

Gozo = klein, duikparadijs, te klein om 10 dagen leuke restaurantjes te bezoeken/rond te rijden. Vanaf Gozo de boot naar Malta doe je ook niet iedere dag i.v.m. reistijd.

Tip: ga naar een klein Grieks eiland, daar is mmestal wel gezelligheid, authentieke dorpjes, leuke restaurantjes + wat te zien op het eiland.
quote:dutskop schreef op 23 augustus 2010 @ 16:33:

Malta is vreselijk.Echt waar? Ik hoorde er juist wel positieve verhalen over. Maar niets staat nog vast hoor, er zijn meerdere bestemmingen in de running. Waarom vind jij Malta vreselijk? Misschien helpt het onze beslissing.
Eindconclusie: ik zou Malta nooit aanraden bij vrienden/familie!
Ohja, ik zat op Malta in het gebied van Bugibba.
Ik vond Malta geen flikker aan..
Wat vzb zegt. Ga ergens anders naar toe. Stranden zijn vreselijk, vies en van steen, veel engelsen en weinig cultuur. Eten is te doen maar dan moet je naar dure restaurants wat wij deden anders kom je niet verder dan een hamburger. Ik heb veel gereisd en van mijn reizen vond ik Malta het allerergste. Ik heb echt mooiere landen gezien voor minder geld.
Verdorie

Ik heb me dagenlang suf gesurft op het noordwestelijk deel van Kreta ivm bereikbaarheid Samariakloof. En ik zag bij alles wat ik vond wel iets negatiefs: ligging, eten, onvriendelijkheid, drukke weg, bouwwerkzaamheden, weinig te doen, etc.

En hier word ik ook niet vrolijk van natuurlijk. Maar goed, alle opties liggen nog open. Iemand nog goede ideeën? Ik ben altijd van het lang van tevoren boeken, ik ben dit helemaal niet gewend!
Weinig cultuur? Ik weet niet welke Malta jij dan bent geweest Dutskop
Ik vond Malta ook niet geweldig...

Portugal misschien een idee?
Overigens ben ik gek op Gozo, prachtig eilandje, kom er al jááááren. Ik zou het er heel goed 10 dagen uit kunnen houden
Helemaal eens met Dutskop. Kan genoeg eilanden verzinnen die veel leuker zijn.
Ik vind een last minute boeken echt lastig hoor. Wie heeft er nog goede ideeën? Griekenland staat ook hoog op het lijstje. Ik ben daar al veel geweest (Corfu, Mykonos, Paros, Santorini, Naxos, het bijna hele vaste land). We willen iets dat én cultuur heeft, én natuur, én in een levendige omgeving, én dat het hotel enigszins leuk is. En dat het beschikbaar is in september. Dat laatste kunnen jullie ook niet helpen, maar nog goede ideeën zijn welkom!
Samos, Kos, Lesbos, Lèros, Skiathos.

Mallorca, Menorca, Corsica, misschien de Turkse kust? Kas is erg leuk. Dat ligt geloof ik bij Dalyan.
Tips: Chios, Kefalonia, Zakynthos, maar zeker ook Samos (alhoewel ik niet weet of het daar nu nog zo mooi is na de bosbranden van 3 weken geleden).

Of: Italie en Frankrijk.
quote:Pammie schreef op 23 augustus 2010 @ 17:00:

Weinig cultuur? Ik weet niet welke Malta jij dan bent geweest Dutskop Overal, met een huurauto. Maar na drie kerken heb ik het wel gezien. Mijn perceptie van 'cultuur' is groter dan dat. En ik heb dus veel meer 'cultuur' gezien in andere landen. Ik vind het gewoon een grote rotsblok met vieze dikke, luidruchtige engelsen.
Andalusie
@Dutskop: ik ben het helemaal met je eens!
Ik vond Malta best mooi hoor. Geen overweldigende natuur maar een mooie kust en zeker wat oude stadjes.

Mallorca vond ik trouwens ook geweldig. Niet in juli en augustun want dan is het alleen een zuipoord aan de kust maar in september is het vast beter (wij zijn in april geweest).

Prachtig eiland, vooral het westen, en hele leuke oude plaatsen. Echt een aanrader vind ik.
Toscane en andere delen van Italie en Andalusie
dubbel
Hee vzb, heb jij met mij gereisd!!!
Croatië
quote:dutskop schreef op 23 augustus 2010 @ 16:33:

Malta is vreselijk.

Helemaal mee eens. Eén keer en nooit meer.

Cyprus beviel me een stuk beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven