Burengerucht, herrie, geluidsoverlast ?

23-08-2010 13:56 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Update:

Mijn ouders zijn laaiend. Mijn pa is over de zeik. zwaar verontwaardigd.

's Ochtends voordat ze überhaupt begonnen is de buurman al van te voren langs geweest om te vragen of het volume laag kon.

Mijn ouders hadden alle ramen én luchtroosters afgesloten, de boxen anders neergezet en de volume laag gehouden.

Schijnt dat de buurvrouw in de regen op de ramen en deuren heeft lopen bonzen, omdat ze toch wat geluid kon horen. Het regende toen.

Als ik mijn ouders zo hoor, kan ik hun zo opgeven voor Bonje met de buren.

Gaat nog lastig worden om dit in goede banen te leiden

Beste Viva dames en heren,

Graag wil ik jullie mening over het volgende. Vanwege de privacy van alle betrokkenen en eventuele herkenbaarheid heb ik voor deze vraag een andere nick genomen. Ook wil ik jullie vragen de OP niet te quoten, omdat ik deze later verder zal anonimiseren.

Mijn ouders hebben dit jaar nieuwe buren gekregen. De nieuwe buren hebben geklaagd over geluidsoverlast van de karaoke in de huiskamer van mijn ouders gisteren zondagmiddag, overdag!

Mijn ouders wonen vrijstaand en hun huis en tuin grenst aan drie buren. De nieuwe buren wonen naast mijn ouders in de straat.

Overigens wordt er binnen in de huiskamer gezongen.

Vorig jaar zomer heeft de overbuurvrouw geklaagd bij mijn ouders over geluidsoverlast van de karaoke. Ik heb toen met twee van de buren gesproken, de buren van de klacht waren op vakantie, en mijn ouders gevraagd of het wat zachter kan.

Ik heb toen ook tegen een van de buren gezegd dat ze bij geluidsoverlast mij mogen bellen, omdat er een taalbarriere is. Mijn ouders kunnen slecht Nederlands spreken en verstaan. Wat de vorige keer voor frustratie bij zowel de buurvrouw als mijn ouders zorgde. Dat was vorig jaar en van deze buren heb ik geen klachten meer gehad.

Nu zijn er begin dit jaar nieuwe buren gekomen naast mijn ouders en stond de nieuwe buurman op mijn voicemail met een klacht over de karaoke in de huiskamer van mijn ouders.

Mijn ouders krijgen twee of drie keer per maand in het weekend vrienden 's middags op bezoek en dan wordt er karaoke gezongen.

Zelf vind ik het wel vervelend dat mijn ouders kennelijk voor geluidsoverlast zorgen en wil ik wel bemiddelen, omdat "een goede buur is beter als een verre vriend" en vanwege de taalbarriere.

Mijn broer is echter van mening dat de nieuwe buren zeuren, omdat het zingen 1. niet elke dag gebeurt. 2. Het overdag in het weekend 's middags gebeurt tussen 13.00 - 17.00 u en niet 's ochtends vroeg of 's avonds laat of 's nachts. 3. De andere buren geen klachten hebben geuit.

Hoe zouden jullie hier in gaan staan? Ik moet zelf nog in gesprek gaan met mijn ouders en de buren en ik vraag mij af hoe jullie er over denken om me voor te bereiden.

Edit1:

Overigens vind ik zelf dat het niet netjes is om overlast te veroorzaken voor je omgeving.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt....doe dat ook een ander niet.

Rest mij dit diplomatiek op te lossen met mijn ouders en de buren.

Mochten jullie tips hierover en ervaring hiermee hebben, dan hoor ik deze graag.
quote:VanBuuren schreef op 23 augustus 2010 @ 16:05:

[...]

Ik vermoed dat dat afhankelijk is van hoe de buren dat komen vragen. Als ze het vriendelijk vragen dan zijn mijn ouders, lees mijn vader, eerder geneigd om het te honeren.

Stel dat de buurman het geirriteerd, boos en arrogant even komt vertellen dat de @#$%%%$^% zachter moet dan zijn mijn ouders, lees mijn vader, snel beledigd.

Voor mij is het denk ik makkelijker om mijn ouders overtuigen om rekening met de buren te houden als mijn ouders de buren aardig vinden. Is zo mijn inschatting.

C'est le ton qui fait la musique.Dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe erg het voor je ouders is om de volumeknop wat terug te draaien?
quote:hanZie schreef op 23 augustus 2010 @ 16:12:

[...]

Dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe erg het voor je ouders is om de volumeknop wat terug te draaien?

Als je het zo stelt dan staat het antwoord impliciet besloten in je vraag.
dat klopt!
quote:Suze2hier schreef op 23 augustus 2010 @ 14:12:

Het was schitterend weer dit weekend. Zou het kunnen dat er iets open stond? Raam? Tuindeur?

Het is namelijk vast echt irritant als je buren aan karaoke doen... Ook als het maar 1x per maand is.

Toen de buurvrouw op het raam kwam bonken, regende het.

Het huis van mijn ouders was helemaal dicht tot en met de luchtroosters boven de ramen.
Update:

Mijn ouders zijn laaiend. Mijn pa is over de zeik zwaar verontwaardigd.

's Ochtends voordat ze überhaupt begonnen is de buurman al van te voren langs geweest om te vragen of het volume laag kon.

Mijn ouders hadden alle ramen én luchtroosters afgesloten, de boxen anders neergezet en de volume laag gehouden.

Schijnt dat de buurvrouw in de regen op de ramen en deuren heeft lopen bonzen, omdat ze toch wat geluid kon horen. Het regende toen.

Als ik mijn ouders zo hoor, kan ik hun zo opgeven voor Bonje met de buren.

Gaat nog lastig worden om dit in goede banen te leiden
Dat het regende betekent in deze context dat de buurvrouw:

A. niks gehoord kan hebben omdat alles dicht zat

B. alle gelijk heeft omdat de muziek en het gezang zelfs door de regen heen te horen was bij de buren.

Ik neig naar antwoord B to. Ik kan me alleen achter alle andere forummers scharen door te zeggen dat ik absoluut niet blij zou zijn met buren die nagenoeg elk weekend lawaai maken. Ik snap niet waarom het je verbaast dat de buren deze keer van tevoren naar je ouders zijn gestapt, dat zou ik ook doen!
quote:JohnnyCake schreef op 23 augustus 2010 @ 19:31:

Dat het regende betekent in deze context dat de buurvrouw:

A. niks gehoord kan hebben omdat alles dicht zat

B. alle gelijk heeft omdat de muziek en het gezang zelfs door de regen heen te horen was bij de buren.

Ik neig naar antwoord B to. Ik kan me alleen achter alle andere forummers scharen door te zeggen dat ik absoluut niet blij zou zijn met buren die nagenoeg elk weekend lawaai maken. Ik snap niet waarom het je verbaast dat de buren deze keer van tevoren naar je ouders zijn gestapt, dat zou ik ook doen!

De context die ik bedoelde is dat mijn ouders er bijna alles aan hebben gedaan om te voorkomen dat de buren zouden gaan klagen over de herrie.

Het staat helemaal niet vast dat het antwoord B was.
Eigenlijk is het nu de vraag of er inderdaad werkelijk sprake is van geluidsoverlast of om hoeveel decibellen gaat het? Ik bedoel je kan ook niet van je buren verwachten dat ze niet mogen praten.

Of dat de nieuwe buren nu zo geïrriteerd zijn dat ze nu 0,0 decibel geluid meer tolereren. Ik denk dat ik de andere buren maar snel moet gaan bellen.
quote:VanBuuren schreef op 23 augustus 2010 @ 20:10:

Eigenlijk is het nu de vraag of er inderdaad werkelijk sprake is van geluidsoverlast of om hoeveel decibellen gaat het? Ik bedoel je kan ook niet van je buren verwachten dat ze niet mogen praten.

Of dat de nieuwe buren nu zo geïrriteerd zijn dat ze nu 0,0 decibel geluid meer tolereren. Ik denk dat ik de andere buren maar snel moet gaan bellen.Lawaai meten dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven