Stervende zwerfkat in de tuin, advies gevraagd.

23-08-2010 16:09 85 berichten
Zojuist zag ik opeens een hele vieze kat in de vensterbank buiten bij het raam bij de studeerkamer zitten. Ik heb geen idee waar hij vandaan komt. Afgelopen nacht hoorde ik wel katten in de tuin vechten, misschien was hij er 1 van.

Ik ging naar buiten en wilde hem eraf lokken, maar hij keek me alleen maar treurig aan.

Toen ik mijn hand uitstak, sprong hij eraf en rende naar achter (je kan om mijn huis heenlopen). Toen ik de poort achter open deed, rende hij weg..... om via een klein ommetje weer aan de voorkant binnen te komen.

Nu zit hij in een spleet tussen 2 muren en wil er niet meer uit. Toen ik hem eruit wilde halen, begon hij vals te blazen.

Ik denk dat hij ziek of gewond is en hij ziet er erg verwaarloosd uit. Het lijkt erop alsof hij dood aan het gaan is. Ik wilde hem al een plakje worst geven met een stukje paracetamol erin, maar hij nam het niet aan.

Straks zit ik hier met een dode kat in mijn tuin. Help! Wat moet ik doen?
Alle reacties Link kopieren
Bel aub de dierenambulance. Please.
In Bolivia Dutskop?

Lees eerst even...
Ik heb laatst zelf een schurfterige hond gevonden. Tuurlijk help ik het beest, maar hij moest in de tuin op de dierenambulance wachten in een kartonnen doos, want no way dat dat smerige beest in mijn huis mocht.... Ik vond m goor, maar heb hem toch geholpen.

Ik snap TO wel hoor, je wilt niet een goor beest in je tuin waar ook je kind ronloopt. Ook al is hij zielig.

Oh ja, ik durf mezelf wel dierenliefhebber te noemen, ondanks mijn uitspraken Ik heb 4 katten die een heerlijk leven lijden. Ben ook collectant van de dierenbescherming en speel met heel veel loten mee met de dierenloterij.
Inderdaad bakje water en wat kattenvoer voor hem/haar neerzetten. En dan kun je niet veel meer doen dan afwachten, hopelijk komt de kat er weer bovenop. (tenzij er toch iets van dierenopvang in Bolivia bestaat, maar dat zal wel niet?)
mahna mahna tuduuuudududu
quote:pruttel schreef op 23 augustus 2010 @ 16:48:

Oh ja, ik durf mezelf wel dierenliefhebber te noemen, ondanks mijn uitspraken Ik heb 4 katten die een heerlijk leven lijden. Ben ook collectant van de dierenbescherming en speel met heel veel loten mee met de dierenloterij.Als jij een dierenliefhebber bent, 'leiden' ze hopelijk
Kun jij (of je man) hem niet afmaken?
quote:Erwt schreef op 23 augustus 2010 @ 16:51:

[...]

Als jij een dierenliefhebber bent, 'leiden' ze hopelijk

Oeh, die is ernstig

Maar, hij is al gequote, dus laat ik hem lekker staan
quote:elninjoo schreef op 23 augustus 2010 @ 16:51:

Kun jij (of je man) hem niet afmaken?Ik kan die vraag ook op jou betrekking laten hebben
Ik heb inderdaad wel een bakje water en wat eten klaargezet.

Er is hier wel een soort van club die opkomt voor dierenbescherming, etc. Maar ik kan ze niet bereiken. Die organisatie leeft van giften en hebben geen kantoor of zo. En degene die ik daarvan ken, neemt zijn telefoon niet op. Het zijn puur vrijwilligers en ze hebben ook niet echt de middelen om zomaar alle dieren te helpen. (Tja, in een land waar mensen doodgaan door onbenullige ziektes zijn andere prioriteiten).

Elninjoo, ik durf hem niet te pakken, want ik ben bang dat hij agressief wordt. We laten hem nu maar gewoon zitten en we merken het wel. Mijn man is nu nog niet thuis, eens kijken wat die ervan zegt straks. Afmaken is ook weer zoiets, hoewel het misschien wel diervriendelijker zou zijn dan hem laten lijden.
Als je als expat in bolivia zit, heb dan misschien wel een maid of is er een andere local die weet wat je in zo'n situatie moet doen en of zo'n kat een gezondheidsprobleem veroorzaakt?
quote:feeks schreef op 23 augustus 2010 @ 16:58:

[...]

Ik kan die vraag ook op jou betrekking laten hebbenEn wat denk je dat de gemiddelde dierenarts zal doen buiten Nederland? Een spuitje. Dus als je het dier op een enigszins humane manier uit z'n lijden kunt verlossen, waarom niet. Er van uitgaande dat dat beest inderdaad stervende is, pijn lijdt en er geen dierenarts ter beschikking is. Soms sta je voor die beslissing in landen waar er geen dierenziekenhuis betsaat.
quote:borderwalk schreef op 23 augustus 2010 @ 17:00:

Als je als expat in bolivia zit, heb dan misschien wel een maid ..Die pakt een bezem, en mept.
quote:alejandra schreef op 23 augustus 2010 @ 16:59:

Tja, in een land waar mensen doodgaan door onbenullige ziektes zijn andere prioriteiten Precies, wat goed dat je zoveel moeite doet voor het diertje hoop dat degene van de dierenbescherming nog even belt of opneemt, en dat hij niet te veel hoeft te lijden...
Even om het voor TO op te nemen. Ik geef mijn hond ook af en toe een paracetamol en dat is mij toch echt aangeraden door de dierenarts.

Nou is het waarschijnlijk minder gevaarlijk voor een hond dan voor een kat, maar ik kan mij het goed voorstellen dat TO een paracetamol geeft.
Ik had 'n keer 'n stervende duif in mijn tuin en die heb ik de nek omgedraaid. Lijkt me beter en diervriendelijker dan te laten lijden in elk geval. Als je 'm niet kan pakken, vraag 't dan aan 'n local, wellicht kan iemand 'm afschieten?
quote:JohnnyCake schreef op 23 augustus 2010 @ 17:06:

[...]

Die pakt een bezem, en mept.dat wilde ik nou niet typen gezien sommige heftige reacties hier, maar idd locals zullen wel vaker met dit bijltje gehakt hebben.
Ja maar of de dierenarts de kat afmaakt

of dat To en haar man dat moeten doen

daar zit wel verschil in zeg

eten en drinken neer zetten meer kun je niet doen

raar eigenlijk dat de dierenarts er ook geen raad mee weet

zijn zeker weinig mensen daar in dat land wat iets voor dieren wilt doen
eten en drinken neerzetten is natuurlijk niet slim, dan verleng je het lijden alleen maar

in dat soort landen is men niet te flauw met dieren, dus zal er vast wel iemand in de buurt zijn die het kan afhandelen voor jullie
quote:shoppen schreef op 23 augustus 2010 @ 17:09:

Ja maar of de dierenarts de kat afmaakt

of dat To en haar man dat moeten doen

daar zit wel verschil in zeg

Nou, dat hangt er maar net van af. Ik heb ooit in de situatie gezeten waarbij ik een aangereden dier langs de weg trof. Het beest zag er niet uit, bloed uit neus en bek, duidelijk stervende en lijdend. Geef je hem dan de genade klap of verleng je zijn misere?

Toen ik de moed min of meer had verzameld (na lang dralen, geloof me, ik ben ook niet de dapperste) name het beest met z'n laatste krachten de benen richting de bush bush. Jammer dan. Een dierenarts had hem zo afgemaakt met een spuitje, maar hoe snel vind je een dierenarts in een niet Nederlands land? Hoe lang laat je een beest lijden? Geef daar maar een antwoord op!
Elninjoo, ze weet toch niet zeker of het dier inderdaad stervende is? Misschien komt hij er nog bovenop als hij met wat hulp weer op krachten kan komen. Als hij dood aan het gaan is, zal hij toch niet meer eten of drinken.
mahna mahna tuduuuudududu
Ja als ik een dier zou aanrijden met de auto

dan zou ik nog een keer gas geven erover heen

maar hoe moet je een kat nu afmaken die tussen een muur ofzo zit

ik wil het eigenlijk ook niet weten
@Pruttel...Als ik iemand een dier zou zien mishandellen zou ik ten alle tijden ingrijpen!

@ Alejandra ..Ja een bakje water en wat voer (geen varkensvlees!) maar bijv. kip en rijst neerzetten.

Kan die misschien wat eten en een beetje op krachten komen.

Zelf zou ik er alles voor doen om hem te vangen en hem verzorgen maarja zo ben ik......
.
quote:shoppen schreef op 23 augustus 2010 @ 17:09:

eten en drinken neer zetten meer kun je niet doen

raar eigenlijk dat de dierenarts er ook geen raad mee weet

zijn zeker weinig mensen daar in dat land wat iets voor dieren wilt doenIn Nederland doen we overdreven veel voor bepaalde dieren. Andere dieren laten met een gerust hart stikken. Niets nieuws onder de zon!
quote:bosaapje schreef op 23 augustus 2010 @ 16:48:

In Bolivia Dutskop?

Lees eerst even...

Ik las het niet in de OP en soms lees ik niet alle pagina's door maar reageer dan iets te snel dmv van een goedbedoeld advies.

Maar een diepe buiging en mijn excuses. Maar als het om dieren gaat kan ik nogal eens impulsief reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven