Stervende zwerfkat in de tuin, advies gevraagd.

23-08-2010 16:09 85 berichten
Zojuist zag ik opeens een hele vieze kat in de vensterbank buiten bij het raam bij de studeerkamer zitten. Ik heb geen idee waar hij vandaan komt. Afgelopen nacht hoorde ik wel katten in de tuin vechten, misschien was hij er 1 van.

Ik ging naar buiten en wilde hem eraf lokken, maar hij keek me alleen maar treurig aan.

Toen ik mijn hand uitstak, sprong hij eraf en rende naar achter (je kan om mijn huis heenlopen). Toen ik de poort achter open deed, rende hij weg..... om via een klein ommetje weer aan de voorkant binnen te komen.

Nu zit hij in een spleet tussen 2 muren en wil er niet meer uit. Toen ik hem eruit wilde halen, begon hij vals te blazen.

Ik denk dat hij ziek of gewond is en hij ziet er erg verwaarloosd uit. Het lijkt erop alsof hij dood aan het gaan is. Ik wilde hem al een plakje worst geven met een stukje paracetamol erin, maar hij nam het niet aan.

Straks zit ik hier met een dode kat in mijn tuin. Help! Wat moet ik doen?
Alle reacties Link kopieren
dierenambulance bellen.
Dierenambulance bellen. Je kan meestal bij hun een vangkooi huren. Dat beestje moet geholpen worden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Inderdaad dierenambulance bellen of hem meenemen naar een dierenarts. Iig niet zelf gaan dokteren met paracetamol.
The time is now
Dierenambulance of dierenarts bellen. Een vriendin van me heeft op die manier haar kat weer teruggekregen, nadat ie 3 maanden kwijt was. Het arme beest was kilometers van huis af, zo goed als dood, en is nu weer helemaal opgeknapt.
Dierenambulance bellen. En nooit zomaar mensen medicijnen aan dieren geven!!
Dierenambulance bellen inderdaad, die weten wel wat ze het beste kunnen doen

Hoe aardig bedoeld ook, geef maar geen paracetamol, dat kan een kat niet afbreken en is giftig voor katten, echt niet doen dus!
quote:alejandra schreef op 23 augustus 2010 @ 16:09:

Wat moet ik doen?

Vooral geen paracetamol geven.

Ik vraag me uberhaupt af wat er in je omgaat als je bedenkt een kat paracetamol te geven.

Dat die kat weigerde geeft wel aan dat ie - al is hij stervende - slimmer is dan jij.
Heel lief bedoeld van je, maar als ie al niet stervende was, kun jíj hem nu mogelijk om zeep helpen

Paracetamol vergiftiging

Paracetamol is een veelgebruikte pijnstiller bij mensen. Het is bij mensen een veilig middel, maar kan bij dieren tot vergiftiging leiden. Het is daarom nooit verstandig om als pijnstiller bij dieren een paracetamol te geven!

Paracetamol is vooral giftig voor katten. Het kan bij katten leiden tot ernstige bloedarmoede en leverfalen. Het binnenkrijgen van 1 tablet paracetamol (500 mg) is al dodelijk voor een kat.
Niet lullig bedoeld maar je kan toch zelf ook wel bedenken dat je een dierenambulance moet bellen in zo'n situatie? En paracetemol? serieus?
Oh sorry, ik woon in een land waar geen dierenambulance is, maar ik zal even een dierenarts bellen. Kijken wat die zeggen.
Ahhh ik vind het wel heel sneu.

Afgezien van dat je niet zelf kunt bedenken dat je een dierenarts of de dierenambulance kan bellen voor dit soort dingen, moet je een kat idd al helemáál geen mensen-medicijnen geven. Je hebt hem nog net niet vermoord met die paracetamol.

Maar goed, je woont in het buitenland dus ben benieuwd waar de plaatselijke dierenarts mee komt.
quote:alejandra schreef op 23 augustus 2010 @ 16:18:

Oh sorry, ik woon in een land waar geen dierenambulance is, maar ik zal even een dierenarts bellen. Kijken wat die zeggen.

En dus geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen paracetamol geven!!!!!.

Laat de dierenarts langskomen en naar hem kijken
Eeensch met de anderen. Hoe kom je erbij om dat beest paracetamol te willen geven? Dat is niet voor dieren.
Kijk eens op de site van het district waar je woont, er is vast wel een ongediertebestrijdingsdienst?

(Oeh, dat klinkt bot, ik heb zelf een kat, maar weet hoe het in het buitenland gaat)
Ik kan me goed voorstellen dat je dat gewoon niet weet hoor!

Zeker als je in een land woont waar de dieren "iets" anders leven als in Nederland..

Maar Paracetamol is echt heel giftig, dus niet meer doen, goed dat je de dierenarts even belt; hoop dat die goeie tips heeft!
quote:yette schreef op 23 augustus 2010 @ 16:23:

Kijk eens op de site van het district waar je woont, er is vast wel een ongediertebestrijdingsdienst?

(Oeh, dat klinkt bot, ik heb zelf een kat, maar weet hoe het in het buitenland gaat)Ja, fijn, vooral doen, dan weet je zeker dat hij doodgaat
Nou zeg, misschien niet slim van TO om het beestje een paracetamol te willen geven, maar ze wist het niet en bedoel het wel goed. Niet nodig om TO zo af te fakkelen.

Ik ken genoeg mensen die het beest een schop hadden gegeven en hem daarna aan zijn lot over zouden laten. TO probeert tenminste iets....
Dat weet je niet Feeks. We hebben geen idee over welk land het gaat. Als Alejandra een dierenarts wil betalen om dat beestje op te lappen, waar gaat die kat dan daarna naartoe? Het is niet overal de gewoonte om valse zwerfkatten in huis te halen.
Pruttel,ken je genoeg mensen die dat dier een schop hadden gegeven????

Wat voor mensen ken jij dan....gelukkig dat ze mij niet kennen dan(zieke geesten)
Zit wat in Pruttel...

Aan de andere kant vind ze het volgens mij maar een heel vies idee dat die kat zometeen overlijdt in haar tuin. Iewwwww, laat hem ergens anders doodgaan zeg!!

Sorry TO, zo komt het een beetje op mij over...al lees ik nu net dat je er een stukje paracetamol ingedaan hebt. Dus geen hele gelukkig.

Uhm...als-ie in je tuin overlijdt lijkt me dat je idd het beste iets van ongediertebestrijding kan bellen, die nemen 't beestje wel mee. Maar misschien is er wel een dierencrematorium? Of een soort van kattenopvang die hem kunnen ophalen?
quote:yette schreef op 23 augustus 2010 @ 16:31:

Dat weet je niet Feeks. We hebben geen idee over welk land het gaat. Als Alejandra een dierenarts wil betalen om dat beestje op te lappen, waar gaat die kat dan daarna naartoe? Het is niet overal de gewoonte om valse zwerfkatten in huis te halen.In bijna ieder land is een dierenopvang/asiel.
Ja, sorry, maar ik vind het inderdaad een vies idee dat er zomaar een kat overlijdt in mijn tuin. Ik weet niet wat hij heeft, misschien wel een of andere ziekte. Ik heb hier ook nog een peutertje rondlopen dat ik graag gezond houd.

En voor de mensen die mijn OP goed hebben gelezen, het arme beestje wilde mijn worstje met paracetamol niet eens aannemen, dus daar zal hij in ieder geval niet aan doodgaan. Ik wilde alleen maar lief zijn en hem minder pijn laten lijden.

Ik heb dus een paar dierenartsen gebeld, maar helaas zeggen ze allemaal: oh sorry, daar kunnen wij niets aan doen.

Tja, zo gaat dat in een ontwikkelingsland waar dieren niet veel rechten hebben (Bolivia).

Ik denk dat ik hem maar gewoon laat zitten waar hij zit, ik kan toch niet echt veel meer doen ben ik bang. Sneu voor het beestje.
quote:nikki_28 schreef op 23 augustus 2010 @ 16:32:

Pruttel,ken je genoeg mensen die dat dier een schop hadden gegeven????

Wat voor mensen ken jij dan....gelukkig dat ze mij niet kennen dan(zieke geesten)

Kennen is een te groot woord gelukkig. Alhoewel er ook in mijn kennissenkring genoeg kattenhaters rondlopen die gek worden van de kattenpoep in hun tuin en dan dan een kat graag.... vul maar in.

En zie jij nooit mensen op straat die hun hond meeslepen en t beest nog slechter dan een hond behandelen? Lees je de krant niet over katten die vergiftigd worden met stukken gebakken spons, of giftige leverworst?

Denk nou maar niet dat jij niemand kent die tot dat soort dingen in staat is. Niet iedereen houd van dieren.
Je zou in ieder geval een bakje met eten en water neer kunnen zetten? Misschien is het beestje gewoon een beetje bang. En is er helemaal niets van een soort dierenopvang?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven