Geld & Recht alle pijlers

Particuliere lening

23-08-2010 21:40 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over enkele dagen wordt mijn huis verkocht. Ik moet hierdoor binnen enkele dagen een schuld van circa 5000 euro betalen. Ik beschik echter niet over dit gehele bedrag. Nu ben ik op zoek naar een particuliere lening. Ik heb een vast inkomen bij een betrouwbare werkgever, dus ik kan wel aflossen. Ik wil hierbij goede onderlinge afspraken maken met betrekking tot terugbetaling, looptijd, termijnbedrag en rente.

Ik heb helaas geen familieleden die mij dit geld kunnen lenen.Ook is een lening bij een bank voor mij geen optie meer, daar ik al -met dank aan mijn ex- een afbetalingsregeling heb getroffen met de bank voor schulden die hij heeft veroorzaakt.

Wie heeft ervaring met het zoeken naar een particuliere lening(verstrekker)? en zo ja, waar kan ik die het beste vinden.?

Alvast dank.
Als de bank niet met je in zee wil, dan willen de meeste fatsoenlijke kredietverstrekkers dat ook niet. Grote kans dus dat je een zeer onbetrouwbare geldverstrekker vindt en in dat circuit wil je echt niet terecht komen.

Aan wie moet je die schuld aflossen? Is het echt erger om bij die persoon of instantie in het krijt te staan dan bij een woekeraar die enorme rentes rekent en tot lichamelijke acties over gaat als je niet op tijd betaalt?
NEEE Niet doen

Echt niet.
Kan je werkgever je dat bedrag niet lenen? Kan hij de aflossing meteen op je salaris inhouden.
dubbel
Je had toch een huurwoning?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
wtf loepje...

Eh Cass , hoe zit dit? Je hebt een huurhuis en gaat intrekken bij je fantastische nieuwe partner, en je moet binnen enkele dagen 5000 euro betalen

Aan wie, en waarom?
Dit bedrag betreft de woning van mij en mijn ex. Mijn ex is na mijn vertrek in deze woning blijven wonen. Hij kon het niet meer opbrengen en we hebben de woning circa 4 jaar geleden te koop gezet. Nu na al die tijd is de woning bijna verkocht. Wel met een behoorlijk restschuld, waarvan de helft voor mijn rekening is. Ik heb wel wat in te lossen, maar kom dus behoorlijk wat tekort..Maar ondanks alles nog wel steeds gelukkig in de liefde dat wel...
@traincha

Er zijn niet veel werkgevers die dat doen, hoor. En terecht ook.
Nousch, ik vermoed dat hier zomaar een potentieel nieuw motto voor je kan komen te staan als TO nog terugkomt.
Laat de schuld bij de bank die de hypotheek financieerde en ga met hen in gesprek over een regeling. Dan ben je echt veel beter af dan bij een of andere vage woekeraar.
quote:Paque_ schreef op 23 augustus 2010 @ 21:57:

Nousch, ik vermoed dat hier zomaar een potentieel nieuw motto voor je kan komen te staan als TO nog terugkomt. Valt zwaar tegen paque
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja, bugger.
Bedoel je van een medeburger geld lenen?
Inderdaad,,Maar komt goed..Blijkt dat er toch nog wat ruimte is..Komende periode veel spaghetti eten, maar dan ben ik ervan af!! Jammer P & N..geen nieuw motto..
en voor het overige..bedankt voor het meedenken iig!!...
Klop bij je werk, familie of bank waarbij je al een regeling hebt aan.

Trouwens: restschulden van je hypotheek kun je vaak wel financieren via de bank waar je je hypotheek had.
Hoe is dit verhaal afgelopen? Hopelijk goed. Deed me een beetje denken aan het programma van Dubbeltje op zijn Kant

Als je van een vriend of familie leent is het raadzaam om een onderhandse lening aan te gaan:Onderhandse Lening

Ook vergeten veel mensen het bestaan van een sociale lening. Deze lening is verkrijgbaar via de GKB: Sociale Lening

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven