Stervende zwerfkat in de tuin, advies gevraagd.

23-08-2010 16:09 85 berichten
Zojuist zag ik opeens een hele vieze kat in de vensterbank buiten bij het raam bij de studeerkamer zitten. Ik heb geen idee waar hij vandaan komt. Afgelopen nacht hoorde ik wel katten in de tuin vechten, misschien was hij er 1 van.

Ik ging naar buiten en wilde hem eraf lokken, maar hij keek me alleen maar treurig aan.

Toen ik mijn hand uitstak, sprong hij eraf en rende naar achter (je kan om mijn huis heenlopen). Toen ik de poort achter open deed, rende hij weg..... om via een klein ommetje weer aan de voorkant binnen te komen.

Nu zit hij in een spleet tussen 2 muren en wil er niet meer uit. Toen ik hem eruit wilde halen, begon hij vals te blazen.

Ik denk dat hij ziek of gewond is en hij ziet er erg verwaarloosd uit. Het lijkt erop alsof hij dood aan het gaan is. Ik wilde hem al een plakje worst geven met een stukje paracetamol erin, maar hij nam het niet aan.

Straks zit ik hier met een dode kat in mijn tuin. Help! Wat moet ik doen?
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het met de kat?
Ik denk dat je in een land als Bolivia, dit maar gewoon naast je neer moet leggen hoe hard het ook is.. Ik ben zelf vorig jaar in Mexico geweest, en overal lopen hele zielige dieren; honden die zijn aangereden en waar niemand naar omkijkt, hele magere katten, zo ontzettend zielig.

Er zijn daar inderdaad heel weinig mensen die daar ook maar iets om dieren geven, terwijl het voor ons hartverscheurend is.

Wat je zelf kunt doen om zo'n beestje te redden is natuurlijk geweldig.. maar als het beestje al stervende is is er weinig meer aan te doen.

Kijk inderdaad ook uit he, want misschien is hij inderdaad heel ziek en als hij jou of je kindje krabt heb je meteen een infectie te pakken.

Succes!
De kat is vannacht weggegaan. Het eten dat ik had klaargezet gisteren was weg. Dus ik neem aan dat hij toch weer wat opgeknapt is. Eerlijk gezegd hoop ik nu wel dat hij weg blijft en dat ik niet iets stoms heb gedaan door hem eten te geven. Ik merk het wel.

Dank jullie voor de adviezen!
Nee je hebt zeker niet iets stoms gedaan. Het is misschien een druppel op een gloeiende plaat, maar iedere druppel is er eentje. De andere kant opkijken is zo makkelijk en ik vind het heel jammer dat veel mensen hier voor kiezen.
Misschien komt ze wel terug

een beetje water en eten kost toch geen drol
Door te voeren kan de kat terug blijven komen waardoor je met de overlast en risico's blijft zitten.
Precies, ga hem zeker niet meer voeren. Hij is trouwens nog niet terug geweest.

Afgelopen nacht waren er wel weer katten in de tuin, maar niet die ene.
Waarom niet TO, als jij hem een handje kunt helpen, wat kan dat dan kwaad? Ik zie liever dat mensen zo'n beestje wel helpen dan dat ze hem maar laten creperen.
Lijkt me niet slim om met zo veel zwerfkatten in de omgeving continu eten en water neer te zetten. Dan krijg je een plaag in je tuin. Af en toe, voor een zielig exemplaar, ja, maar niet doorlopend.
Inderdaad Panta, alleen voor dergelijke situaties, ze hoeft geen kattenopvang te stichten in haar achtertuin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven