tetterettes tetteren augustus uit

13-08-2010 17:37 3045 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hier is ons 11de Tettertopic!

Wil je bij ons groepje ( ) ? Plaats dan een foto van je huisdier

We hebben het hier over dieren en alles wat daar mee samen hangt. Offtopic bestaat niet

Ons vorige topic: Tetterettes tetteren de zomer door!
Haaaai, ik ben ook weer in het land der wakkeren. Ik was er wel vroeg uit, K uit bed geschopt, ik ben op zijn plekje gaan liggen en werd pas een half uur geleden wakker. Heerlijk. En ik had nog wel langer kunnen blijven liggen maar de hond begon te piepen omdat K bezig is met de auto's. Dat vind ze maar niks.

Nu ga ik zo douchen, en wachten op de meneer die de ketel komt schoonmaken.

Zoebie, ik hoop zo dat je Siep weer vindt! 5 dagen al weg, dat is best lang. Wat denk je, is hij weggelopen of toch ergens gaan liggen om te sterven? Of is ie Saar zat? Je mannetje moet gevonden worden hoor. Die onzekerheid is killing.
Trouwens even een kattenvraagje. Verharen jullie katten ook zo erg? Ik heb echt het gevoel dat temperatuurwisselingen een heel sterke invloed hebben op de vacht van mijn kat. Toen hij een week uit logeren ging en dus binnen bleef heeft hij niets verhaart. Maar hier loopt hij in en uit en het ik merk het direct weer. Na afgelopen winter bleef hij maar tonnen haar verliezen. Ik had er een kussen van kunnen maken geloof ik . Maar toen het weer continu was verhaarde hij niet meer. En nu warmere dagen met koudere dagen en BAM.

Okee nog niet zo heftig maar aaien betekend wel losse haren.
Doeiii, de poekels hier zijn al maanden haarballen. Komt idd door het maffe weer van dit jaar. Als ik ze borstel, kan ik er een derde poekel van bouwen

Ha dames

Ff koffie pakken en verder bijlezen!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Nou Siep kan Saar wel aan. Hij weet altijd wel een uitweg te vinden als die bitch hem aan het vervelen is.

De laatste keer dat we hem zagen zag hij er goed uit. Niet ziek en net zo aanhankelijk als altijd. Ik hoop niet dat ie ergens ligt en er niet meer is. Ik heb er slecht van geslapen vannacht.
Ik ben bezig met een trui breien van kattenhaar
Ach Zoeb toch...wat naar van Siep. Weet even niet zoveel nuttigs te zeggen, ik hoop gewoon dat hij snel weer veilig & gezond voor je neus staat
Ik duim ook voor zoebie en Siep
dat is best wel een geruststelling ja want je borstelt het monster en het verharen stopt niet! en als hij ergens ligt en opstaat laat hij zijn schaduw achter
Haar... praat me er niet van. Het is hier verschrikkelijk. Dat er nog haar op de dieren zit zeg. Tara is vloerbedekking aan het maken in de woonkamer en de katten vinden geel tapijt op de overlopen en trap maar niks want die moet zwart worden.

Vreemd genoeg is het vooral Medusa. Mén, die ziet er niet uit! Het is alleen maar los haar op haar lijfje en dikke klitten. Als ze ligt te soezen op bed knip ik de ergste klitten er uit. Kammen vindt ze op dit moment niks, al dat haar zit toch best vast. Doet zeer denk ik.

Vandaag is het hele huis gestofzuigd. Ongeveer een uur geleden, kwart over 12 dus. Vanavond kunnen we weer van voor af aan beginnen....

Zoebie, ik zou het dan ook niet meer weten. Misschien zit ie ergens opgesloten? Dat is dan de enige optie die ik kan bedenken waarom hij niet thuis komt.

Tonks, heb je nog wat gehoord van de wasmachineman?

Zo, boodschappies in huis, klaar met werken. Nu even lunchen.

Zoeb, ik zou gaan flyeren en amevedi gaan inschakelen hoor.
Ik ga nu ff naar de Appie wapperen!
Zoebie, ik duim dat Siep weer snel thuis is!!!

Hier liggen ook ineens heuga-tegels door 't hele huis.... Voorzichtig lopen wel, want anders waaien ze weg...

Zoë is trouwens een echt poppenmoedertje geworden, zo schattig! De foto hieronder is van afgelopen jaar, toen ze net hier was. Die knuffel kreeg ze mee van haar vorige huisje, en op deze foto moedert de knuffel nog over haar:

Maandenlang heeft ze dat beertje niet aangekeken, en de laatste dagen loopt ze met dat beertje rond te sjouwen. Pakt 'm in z'n nekvel en sleept 'm overal mee naar toe...

Tòt er wat te snaaien of te spelen valt, want dan laat ze 'm gelijk vallen en is de aandacht verdwenen, net als een mensen-poppenmoedertje
Hoi meiden "ego alert"! Ik kom effe uithuilen hier

Gisteren op het werk, ik ben er altijd al heul vroeg, kwam om 8 uur mijn "manager" binnen, met een heeeeeel lang gezicht, nu heb ik al in de gaten dat ze last heeft v.e. ochtendhumeur (nou ja eigenlijk heb ik er last van). I.i.g. gisteren bleef het de hele ochtend zo, alles kwam met een snauw, zuchten en steunen met alles wat ze deed. Ik had al eens gevraagd hoe het was enzo, maar geen boe of bah. Echt een rot sfeer. Om 12 uur kwam het hoge woord eruit. Ze was (in eigen woorden "laaiend" op mij). Ik was stom verbaasd.

Het volgende zat haar dwars:

Vorige week had ze een mail uitgestuurd naar de board of ik op cursus (conference) mocht. Als we voor maandag zouden registreren kregen we korting. Zaterdag las ik dat ik in mijn emailbox een toestemming vd voorzitter, dus op zondag had ik zoiets van wat nu? Dus mijn manager gemeeld en geen antwoord. Uiteindelijk besloten om zelf te registreren en de evt annuleringskosten van wanneer zij het er toch niet mee eens zou (wat raar zou zijn tenslotte had ze zelf het verzoek ingediend) zijn zelf op te hoesten. Dit netjes in een mail naar haar geschreven met extra duidelijk dat ik het risico droeg.

Nou dat mocht dus niet. Dat was haar job en niet de mijne. Wow, wat een powergedoe. En als ze nou een beetje verbaasd was maar "laaiend"?

Ik zei haar dat ik de reactie erg overdreven vond daar ik alle risicos op mij had genomen en dat zelfs haar gemaild had zodat de board het altijd op mij zou afrekenen en dat de mail naar mij gestuurd was zodat ik ook de indruk had dat ik het zou moeten afhandelen. Na een half uur gedoe gaf ze (gelukkig) toe helemaal fout te zitten want (daar komt ie) ze had zoveel stress thuis. Ik wordt helemaal gek van iemand die prive en werk en gevoelens niet kan scheiden maar goed, excuses geaccepteerd na een rot ochtend.

Sorry dames moest er even uit.
Optimist tot in de kist!
Och Fantje toch!!! Kan me voorstellen dat je haar daarvan in de knup raakt hoor!!! Maar wat ik zo lees pak je het hartstikke goed aan zo! Je laat haar gedrag jouw werk, ambities en plannen niet frustreren. Je wil ze de kost niet geven die door zo'n leidinggevende alleen maar ja en amen zitten te knikken en ook van hogerhand opgelegde/gevraagde dingen niet durven te doen omdat degene met de dagelijkse leiding daar niet tegen kan. Maar jij doet het goed lieve schat!!

Je bent lief Vroon! Had ik echt effe nodig, gek he maar ik heb het daar dan toch echt moeilijk mee. Zo'n rot sfeer. Heb ik haar ook gezegd, dat het zo naar is om in zo'n sfeer te moeten werken. Ik vind het wel weer netjes dat ze haar excuus aanbood, dat doen er een hoop niet. Maar ze reageert in alles alleen met haar gevoel en alles wat in haar leven speelt staat voorop. Als er iemand bijv. komt praten (interview of gewoon een oudje) dan dringt ze haar verhaal over haar scheiding op of over hoe veel pijn ze heeft. Of als iemand zegt dat ze pijn hebben in hun rug dan springt ze er gelijk op in (zelfs als het een gesprek is tussen diegene en mijzelf) om te zeggen dat zij het ook heeft. 't Is me er eentje!
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 24 augustus 2010 @ 15:43:

't Is me er eentje!

Gelukkig wel zeg.... Stel je voor dat ze met z'n 2-en waren

Maar ik snap je helemaal, denk ik. Het meest nare lijkt me wel dat het zo lastig is om je er op in te stellen: met wat voor humeur komt mevrouw binnen stappen? Hoeveel vangt ze van dit gesprek op en wordt het niet te persoonlijk zodat ze daar weer op in kan haken? Waar ligt je eigen grens en hoe maak je die in vredesnaam duidelijk bij iemand die zo licht ontvlambaar is?

Ik weet niet meer wie het op het forum hier als motto had, maar ik vind 'm geregeld heel toepasselijk: voor een ontevreden mens bestaan er geen gemakkelijke stoelen....

(Die kreet gooi ik er hier thuis ook af en toe tegen aan, helpt wel moet ik zeggen ). Helpt mij iig om te relativeren, dat wat ik ook anders gedaan had: het was geen gemakkelijke stoel geworden voor dat ontevreden mens.

voor je doorzettingsvermogen!!!
Zoeb, nog niks van Siep gehoord? Hoop dat ie lekker ergens aan het golfen is ofzo!

Vroon, wat een lieve foto van Zoe, leuk zoals ze met knuffels speelt! Onze Sanna heeft ook een knuffel, al 2 jaar en nog steeds heel, ze sabbelt erop maar verder niks, heel lief. Hij heet Porky en als we zeggen "get Porky" zoekt ze echt rond en komt ermee (of als ze niks anders kan vinden met een schoen).
Optimist tot in de kist!
Ja van die "gemakkelijke stoelen" die vind ik ook erg toepasselijk.

Ze maakt met haar gedrag gewoon best veel stuk hier vooral nu met de situatie met "de buren". Ik las laatst de brief die er over haar is geschreven (door de buren) en die naar alle "belangrijke" mensen is verstuurd. Hierin wordt ong. geeist dat er met haar wordt "gedealed", ze is zo als een viswijf tekeer gegaan tegen die mensen (was er zelf bij). Alles gaat vanuit het gevoel. En ze ziet gewoon niet dat dat niet kan. Ze zegt letterlijk: "mijn man heeft mij gepest en ik zal nooit meer iemand mij laten pesten" heb het toch maar even vertaald wil liever niet dat ze ineens achter mij een keer staat mee te lezen.
Optimist tot in de kist!
Ze hitst ook de hele boel op. Er is ons op het hart gedrukt om er met niemand over te praten vooral niet met members en klanten omdat dit de boel erger maakt. Maar ze vertelt het aan iedereen, op zo'n enorme dramatische manier dat members nu denken moeten we ons nog wel inschrijven want straks is er helemaal geen "club" meer. Zo zonde he! Plus dat, als je de gevoelens eruit haalt, er eigenlijk helemaal geen groot probleem overblijft, 't is gewoon een zakelijk contract probleem en that's it.

Nou ja genoeg gezeurt, ze komt eraan!
Optimist tot in de kist!
Fijne 'manager' Fant...
Tsjee Fantje wat een akelige situatie en wat een vervelend mens. Hoop dat ze er iets aan gaan doen. Goed gesprek met haar dat ze haar houding moet veranderen of anders.........

Nou, ik kan morgen voor het eerst aan de bak in de thuiszorg

Het is een nul-uren contract en ik heb nu 2 adresjes. Een oudere mevrouw voor de poets, 2 x 3 uur per week en iemand van ongeveer mijn leeftijd met een gebroken been en 2 kleine kinderen, 2 x 2 uur voor de komende 2 weken. Hier ging het er vooral om dat ik me met de kinderen bezighield, SLIK
Wat een ontzettende muts Fantje...

en je kunt er zo weinig aan veranderen,zulke zeikerds heb je nou eenmaal.

het enige wat je "kunt" doen is proberen je er zoveel mogelijk van te distanciëren en te zorgen dat het je niet persoonlijk raakt.

en dat is lastig voor gevoelsmensen als ollie
Leuke collega's heb je zeg...

En wat is het uurloon nou Slof?

Ben je niet toevallig in de kraamzorg gekomen met dat bezighouden met de kinderen?
Het Viva forum is papaja.
En heb je al een agenda, een stratenboekje en een regenpak?
Ik zit de hele tijd te malen over hoe ik straks toch rond moet komen Veel solliciteren is het enige dat ik kan doen denk ik maar. Het is dat ik een gat heb op mn cv anders had ik voor sommige functies gewoon die studie weggelaten. Dat gemekker altijd over te hoge opleiding. Die hoge opleiding zelf betaalt anders niet mn rekeningen. En is ook nog niet af

Ik heb even geshopt na mijn gesop. Het was een klant voor maar twee uur. Regenpak Dettol en klei gekocht voor dochter. Zit ze nou heel zoet mee te spelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven