eigen schuld dikke bult maar please help me ff

24-08-2010 16:57 35 berichten
Zal ff kort proberen de situatie uit te leggen.

Ik heb een heftige depressie en ben sinds een maand of 2 aan nieuwe medicijnen. Net iets zwaarder dan gewone AD en een hoge dosis.

Werkt blijkbaar enorm ben ik vandaag achter gekomen.

En hoe ik daar achter ben gekomen is mijn eigen stomme schuld!!

Ik had afgelopen donderdag een herhalingsrecept gevraagt en vrijdag kon ik dat dus ophalen. Maar totaal vergeten.

Stom want had maar t/m zaterdag.

Goed 1 dag geen pil dat overleef ik wel.

En dat was ook zo.

Maandag het op 3 plekken genoteerd maar het toch vergeten!! Kwam ik pas om 19:00 achter dus ook niks meer aan te doen.

Nou dat merk ik.....

Echt wat een nacht en dag.

Vannacht enorme nachtmerries!! Echt extreem, ik verwacht dat ik flink heb gegilt vannacht.

En vandaagf.......pffffffffff behalve moe echt zo depressief als wat.

En het word steeds erger. huilen om alles en om niks, alle emoties komen extreem naar boven .

Probeer er zo goed mogelijk voor zoon te zijn (6 jaar) maar pfffffff trek het echt niet meer.

Hij is lekker buiten aan het spelen dus heeft er weinig last van nu.

Ik heb vanmorgen dus de medicijnen gehaald maar in overleg vanmorgen niks genomen omdat ik ze normaal ook sávonds inneem.

En het sávonds innemen is omdat ik er behoorlijk duf, traag en duizelig en in combi et kind leek ons dat niet handig.

Maar jezus ik heb een mantra die ik de hele dag al tegen me zelf zeg........het komt goed het komt goed het komt goed.

Maar het voetl niet goed!!!

Ben angstig, misselijk, huil steeds, en negatieve gedachten.

vooral het laatste ombuigen lukt me niet meer nu.

Ik weet dat het morgen beter is dan nu. Maar hoe kom ik van nu naar morgen??

Is het beter als zoon een nachtje naar vader gaat??

ik wil van me afpraten . Me ff een klein meisje voelen die mag huilen en een troostende arm om zich heen krijgt.

Helaas nu ff niemand in de buurt die mij dat kan bieden.Allemaal druk met kinderen/school/clubjes/eten

Logisch hoor, begrijp me niet verkeerd.

En komt dit erg zielig over?? Vast....Ben ik normaal ook niet, maar vandaag ff wel.
Alle reacties Link kopieren
Oei.....misschien is het inderdaad beter dat je zoon een nachtje naar zijn vader gaat, als je dit voelt aankomen en overleg alsjeblieft met je huisarts, want dit klinkt niet goed. En zielig ben je in het geheel niet.
Ach meiske toch....

Het was stom, dat weet je, en dit gebeurt je vast niet nog een keer. Maar je gaat er nu wèl goed mee om, ook al kost het je alles wat je in je hebt!! Je vraagt advies wat te doen nu met weer beginnen, en volgt dat ook op (pil vanavond pas), je zoon is buiten aan het spelen dus die waait lekker uit, je stelt jezelf kritische vragen of hij beter bij paps kan slapen vannacht. Je bent goed bezig!!!

Of het beter is dat je zoon bij paps slaapt vannacht, kunnen wij ook niet beantwoorden denk ik. Kun je dat met de vader van je zoon overleggen? Ik weet niet hoe jullie contact is.

Als dat niet kan, kun je misschien je zoon iets langer buiten laten spelen, iets later eten zodat hij daarna lekker kan douchen en meteen naar bed? Voor 'n keertje geeft het helemaal niks als hij langer buiten speelt en later eet en vroeger in bed ligt. Houdt 'ie niks aan over hoor!

Dikke
Je zoontje naar zijn vader lijkt me een goed plan.
Da's mooi kut voor je meid!

Probeer anders met vader even contact op te nemen!

Misschien dat je even je verhaal bij hem kwijt kan?
Ik zou even overleggen met je huisarts/huisartsenpost wat je het beste kunt doen, en ik denk dat het inderdaad beter is als je zoontje een nachtje naar zijn vader gaat!
Heb net zijn vader een smsje gestuurd, Had net ff die duw nodig.

Alweer de sluisen open......

maar thanks
Goed van je benmamma, dat je die sms hebt gestuurd!!! Echt, je bent goed bezig nu!!!

en 'n doos tissues voor de open sluizen:

Jij deed het nog per ongeluk, stoppen met AD. Ik expres. En dat voelt NIET lekker inderdaad (godzijdank de afgelopen 3 dagen vooral lichamelijk afkicken en vandaag pas dat ik psychisch een beetje door ga draaien). Maar goed, ik weet dus hoe je je voelt en leef met je mee!!
Wie schrijft je die pillen voor? Huisarts? Psychiater? Lijkt me de aangewezen persoon voor een verstandige uitspraak in deze. Ik zou even professioneel advies vragen voordat je hier 135 uiteenlopende adviezen krijgt.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Je moet ze ook indd niet voor niets afbouwen.. maar dat het zo heftig was zou ik ook niet verwachten..

Sterkte iig!
quote:Very Cherry schreef op 24 augustus 2010 @ 17:10:

Wie schrijft je die pillen voor? Huisarts? Psychiater? Lijkt me de aangewezen persoon voor een verstandige uitspraak in deze. Ik zou even professioneel advies vragen voordat je hier 135 uiteenlopende adviezen krijgt.

In overleg is besloten dat ze ze 's avonds in moet nemen.

Maar de afkick/bijwerkingen, de huisarts zal inmiddels wel naar huis zijn.
benmama, je bent echt goed bezig. Blijven ademen, morgen is het beter.

Als je echt paniekt: huisartensenpost! (Of crisisdienst maar buiten kantoortijden gaat dat via de huisartensenpost).
He wat vervelend zeg. Heel veel sterkte en ik hoop dat je je morgen weer beter voelt!
En als je tegen iemand aan wil praten: www.sensoor.nl <-- dat is de vroegere sos-hulptelefoon. Die kun je dag en nacht bellen, mailen en op bepaalde tijden via hun site mee chatten. Een anoniem luisterend oor, en als ze denken dat dat nodig is zullen ze je ook adviseren om contact op te nemen met huisarts, HAP of crisisdienst. Zij hebben ook de telefoonnummers van allerlei instanties.
Ik denk dat wel meer mensen zich vergist hebben in de afkickverschijnselen die opspelen zodra je te laat bent met die medicatie of als je denkt dat je er wel zo mee kunt stoppen.

Ik ben er zelf ooit ook mee op te koffie gekomen.

Het is nu even uitzingen tot een paar uur nadat je weer een pil hebt genomen. Dan voel je je ineens al een heel stuk beter.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Een stomme vraag maar: Wat is er mis met die pil toch al nu slikken?
Niks. Kun je gewoon doen. En dan de dag erop wel netjes op het juiste tijdstip. Maar dit is een 'noodsituatie' en dan lijkt het mij juist beter om niet te wachten en eerst te zorgen dat de lichamelijke en geestelijke misère naar een normaler punt terug keert.
zoon is net opgehaald door zijn vader!!

Reageerde super, ben ik erg blij mee.

Zoon moest huilen en wilde bij mij blijven.........zo zielig.

Hem uitgelegd dat het NIET aan hem lag maar aan mama en haar hoofd.

Hij ging dapper mee en gaat daar lekker eten en met zijn broertje spelen.

Morgenmiddag ga ik hem uit school halen en gaan we extra lang knuffelen/kietelen

En ik ga zo die pil vast nemen. Kan nu geen kwaad ivm zoon enzo.

thanks doet me goed jullie steun. !!!
Oké (was voor Shahla. En sterkte TO.
Goed zo!
Weet precies hoe je je voelt, de gevoelens die je omschrijft had ik ook toen ik begon met mijn AD. Later nergens meer last van, maar zodra ik ook vergeten was om naar de apotheek te gaan: weer nachtmerries en overdag het liefst het raam uit willen springen van angst en depressieve gevoelens. Mijn tip: drink een paar glazen wijn en probeer je gevoelens te omschrijven (op papier of gewoon even lekker een klaagtopic openen?), bij mij helpt dat om die (*^*&% tijd door te komen. Alcohol is geen oplossing voor depressie, maar soms heb je van die dagen........! Sterkte!
Zeker geen alcohol drinken!

Kan best dat je je nog steeds raar voelt na die pil.

Kan even paar dagen duren voordat het weer ok is.
pilletje begint al een beetje te werken al is het misschien wel placebo effect........makt mij niet uit ben niet meer zo onrustig/depressief, wanhopig als vanmiddag.

En nee ik neem geen alcohol.

Soms neem ik wel een glaasje hoor, het is niet verboden maar in dit geval hoe ik mij nu voel zowel lichamelijk als geestelijk lijkt mij het niet slim.

Ik heb ook niet zoveel met alcohol, drink alleen als voor degezelligheid. (wat een rare uitdrukking vind ik dat eigenlijk)

Ex belde nog ff, Zoon was weer helemaal vrolijk en lekker met zijn broertje aan het spelen!!

Ik moest vooral ff rustig aandoen en als ik nog meer hulp nodig had moest ik mar bellen.

Zoals hij vandaag en wel vaker reageerd ., dat is de man waar ik ooit van heb gehouden!

Ben blij dat we zo met elkaar omgaan!!!
quote:mars 74 schreef op 24 augustus 2010 @ 18:52:

Kan even paar dagen duren voordat het weer ok is.

Niet eens. Als je lichaam gewend is aan deze medicatie en je hebt een paar dagen niks gehad of je was een halve dag te laat om wat voor reden dan ook en je neemt het weer, is het binnen een paar uur weer prima met je.

Dus ik denk niet dat je een placebo effect voelde, TO. (Sorry, kan nu even in het reageer venstertje niet je naam terugkijken.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven