Fiets in de metro

25-08-2010 08:09 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames.

Aangezien dit topic over reizen gaat plaats het topic maar hier.

Mag je in Rotterdam nu de fiets meenemen in de metro? En dan eigenlijk van kralingsezoom tot het centrum, en weer terug? Op google kon ik wel vinden dat er een proef was van april 2009 tot oktober 2009. Ik kan niet vinden of er een definitief besluit is genomen of het voorgoed kan (buiten de spitstijd om natuurlijk)

Als het zo mag dan ga ik natuurlijk met de fiets naar de stad. Scheelt me enorm veel tijd (en geld).
Oh, ik geloof dat ik het al heb gevonden

De fiets mag definitief gratis mee in de metro. Dat heeft het dagelijks bestuur van de stadsregio Rotterdam besloten. Na een proefperiode van enkele maanden is gebleken dat het geen noemenswaardige problemen voor andere reizigers oplevert.

Reizigers die de fiets mee willen nemen, kunnen dat voortaan op werkdagen doen tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 en in het weekend de gehele dag. Omdat RandstadRail ook buiten de regio rijdt, valt die voorlopig buiten de regeling.

Topic kan dicht.
volgens mij mag het nog steeds buiten de spits
Dat stukje is amper vijf kilometer denk ik? Waarom dan niet zelf fietsen?
Let wel even op, als er evenementen zijn dan mag de fiets niet de metro in.
quote:Jody schreef op 25 augustus 2010 @ 08:19:

Dat stukje is amper vijf kilometer denk ik? Waarom dan niet zelf fietsen?Omdat de metro over dat stukje precies 7 minuten doet. Dat lukt me niet met de fiets.
quote:gizz schreef op 25 augustus 2010 @ 08:23:

Let wel even op, als er evenementen zijn dan mag de fiets niet de metro in.Dank je, ik houd er rekening mee
Klopt hoor, mag gewoon, alleen niet in de spits. En 't eerste weekend van sept zijn de Wereldhavendagen, dan mag het van vrijdag tm zondag niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven