citroenrisotto met ???

25-08-2010 14:40 17 berichten
Ik wil binnenkort een keertje citroenrisotto maken, maar weet niet zo goed wat daarbij te eten. Wat voor groente? En wat voor vlees/vis? (Vis is hier overigens niet echt populair; pangasiusfilet oid gaat nog, maar geen zalm, garnalen, inktvis of dat soort dingen.)

Iemand ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Zou wel voor vis gaan, dus dan pangasiusfilet. Pakketje maken van filet met olijfolie, bosui, prei en knoflook in aluminiumfolie in de oven, heerlijk!
Citroenrisotto met Sint Jakobsschelpen en peper!
Gamba's!
pepsicoooooooooola!
Citroenrisotto met een groene salade en saltimbocca romana (kalfslapje gevuld met blaadje salie en omwikkeld met rauwe ham)?
of anders ... Spekjes! Zorg wel dat de bouillon die je maakt dan niet te zout is anders wordt het met die spekjes wel heel zout.
pepsicoooooooooola!
quote:AgentL schreef op 25 augustus 2010 @ 14:45:

Citroenrisotto met Sint Jakobsschelpen en peper! oh, dat lijkt me zalig AgentL!
quote:Hermes schreef op 25 augustus 2010 @ 14:46:

Citroenrisotto met een groene salade en saltimbocca romana (kalfslapje gevuld met blaadje salie en omwikkeld met rauwe ham)?
pepsicoooooooooola!
quote:Hermes schreef op 25 augustus 2010 @ 14:46:

pepsicoooooooooola!
Ik weet opeens wat ik dit weekend wil gaan maken...

Risotto Cappesante!

Pan fried scallops on a risotto of leeks, pancetta, white wine, lemon zest, chilli & basil.
AgentL *kijkt heel lief* mag ik bij je komen eten?

Dan maak ik de goddelijke brownies
Gambas en st jacobsschelpen gaan hem niet worden. Ik ga nog even googlen op die saltimbocca romana en anders wordt het misschien toch gewoon pangasiusfilet.

Nog wat groentetips? Ik dacht zelf misschien aan broccoli.
Ik doe altijd erwten of spinazie door m'n risotto, en serveer er rucola bij.

Helaas Hermes, ik ga 'm eerst uitproberen voor m'n Nieuwe Lief
Ik zou 'm doen met kip, als je geen visliefhebbers thuis hebt... Gaat ook prima hoor! Lekker krokant bakken eerst, beetje zout erop en dat wisselt lekker af met het zuur van de citroen dan.
J22, saltimbocca a la Hermes is supersimpel

Voor 2 personen:

2 (kalfs)schnitzels ongepaneerd

2 plakken parmaham of andere rauwe ham

2-4 blaadjes salie

zwarte peper

olie, beetje boter

cocktailprikkers

Bereidingswijze

Klop de schnitzels nog iets platter (leuk: doe de schnitzels tussen twee velletjes plasticfolie, neem een zware pan en meppen maar - zo goed tegen agressie).

Leg op de schnitzel de rauwe ham en leg daarop aan de rand de salie en rol de schnitzel op. Steek vast met een cocktailprikker (of 2).

Bestrooi met peper en bak in ongeveer 5-7 minuten rodom bruin en gaar.

Je kan eventueel nog aan het bakvocht witte wijn of Marsala toevoegen en dat als saus erbij serveren.

Broccoli zou ik niet doen. Misschien dan wat gewokte spinazie met knoflook? Of doperwten met wat munt (al kan dat iets te hevig worden met de risotto).
anoniem_53649 wijzigde dit bericht op 25-08-2010 15:01
Reden: dubbeling eruit
% gewijzigd
lamskoteletjes zijn ook heel lekker bij citroenrisotto!
Met niks!

Italianen eten risotto als een "primo", dus eerste gang. Eventueel daarna gevolgd door een secundo, een gang van een stukje vlees of vis met wat groente...

Ik zou dus genieten van een lekkere risotto, daarna gevolgd door een gegrild stukje vlees of vis met een simpele gestoomde groente, aangemaakt met knoflook en olijfolie. Goddelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven