Hoe laat is het? Deel X

25-08-2010 08:17 3018 berichten
Gezelligheid kent geen tijd.

De tijd heelt alle wonden.

Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.

Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.

Slecht nieuws komt altijd te vroeg.

Met passen en meten wordt veel tijd versleten.

Opruimen kost minder tijd dan zoeken.

Komt tijd, komt raad.

Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.

De tijd zal het leren.

In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.

Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.

Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.

Maar, hoe laat is het nu ook alweer?

Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...

Hoe laat is het nu eigenlijk écht?

En.. waar is het tijd voor?

We willen het nog steeds graag van je weten..

Dus als je iets wilt vertellen op

de normale,

de nachtelijke,

de buitenlandse,

of zelfs de buitenaardse tijdstippen,

ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!

Wat ben jij trouwens goed bezig!!

16.06
Janna, goed wat je zegt over de rente.

Bij mijn weten wordt na 15 jaar de schuld kwijtgescholden. Het zou kunnen dat ik de schuld niet geheel zal hoeven afbetalen. Ik hoef nu bijv niks te betalen.

Dan is het misschien beter om het geld 'beschikbaar' te houden om te investeren in mijn toekomst en woonruimte enzo. Natuurlijk hoop ik eens zoveel te verdienen dat ik het makkelijk kan aflossen. Maar anders ga ik er vanuit dat na 15 jaar de schuld weg is.

Heb hier wel gemengde gevoelens over want het is toch gemeenschapsgeld. Maar de gemeenschap heeft er ook meer aan als ik in mijn toekomst investeer

16.12
Ik ben eens aan het kijken naar dat levensloop gebeuren... soort spaarloon. Moet er van mezelf al zo'n 2 jaar 'een keer' naar kijken... Maareh... heb wat dingen opgeslagen en een mailtje naar m'n vader gestuurd met wat bijlages erover

(Telt dat ook?!)

16.12
Hmmm. Geen idee eigenlijk. Je hebt een aparte situatie natuurlijk. Of ben je voor IBG alleen gestopt met je studie en verder niets? (Weten zij niets van je medische kant, bedoel ik) Misschien dat je het eens na kan vragen? Anders kost het je in verhouding best veel geld elke maand...

16.16
Alle reacties Link kopieren
Zo we zijn weer thuis, zijn even naar het winkelcentrum geweest en de kinderen hebben wat leuks voor hun zakgeld uitgezocht...

Straks maar weer opkleden, moet weer werken vanavond.

16:26

Happynewtopicenzo!

Ik ben van m'n geloof gevallen. Heb een heuse orchidee gekocht bij de Ikea terwijl ik die tot ongeveer 10 uur vanochtend verafschuwde.

Gek is lastig.

En ik heb 12 ijsjes op in 2 dagen.

En dit topic is echt goed voor mij. M'n telefoon loopt 5 minuten voor, m'n wekkker 6 minuten, en de tijd van m'n computer stond gisteren gewoon stil!

16:32

(en ik schaam me diep want van het mailen is nog steeds niet gekomen. Was toch best wel verrot na Ikea-tripje vanochtend..)
NS en Jumps.

Als je alleen een orchidee gekocht hebt valt het mee

16.31
Ja ik heb me ingehouden. Een orchidee en een lantaarntje voor waxine-lichtje, want die mocht ik nog van mezelf. Kaarsenmeuk vorige keer alweer ingeslagen.. 0:-)

((engelsmiley van hier is trouwens echt uberstom))

16:39
quote:Janna_ schreef op 25 augustus 2010 @ 16:16:

Hmmm. Geen idee eigenlijk. Je hebt een aparte situatie natuurlijk. Of ben je voor IBG alleen gestopt met je studie en verder niets? (Weten zij niets van je medische kant, bedoel ik) Misschien dat je het eens na kan vragen? Anders kost het je in verhouding best veel geld elke maand...

16.16

Ja IBG weet van mijn medische kant en er is zelfs al een deel van de schuld kwijtgescholden.

Hoe ik het nu doe, is wel in overleg met de maatsch werkster gegaan.

Maar ik zou eens kunnen uitzoeken of dat kwijtschelden nog steeds bestaat, anders is dit niet handig.

Goed dat je bezig bent met die levensloopdinges. Ik heb er ook zooo weinig verstand van. Wel nuttig om die dingen uit te zoeken.

16.40
Ik heb er ook geen verstand van. En weinig zin in, daarom stond het al een tijdje...

Je kunt ook vragen of er iets veranderd, mocht je weer gaan studeren...

Jumps, da's idd niet veel. Prima toch! Ik had je nog kort gehyvemaild met een vraag.

16.43
Goed bezig Moon

Ik ben bang dat een vriendschap van zo'n 10 jaar nu toch echt over is

16:47
orchdeen, ik vind ze wel mooi: mits ze in een kek bloempotje staan. Dan koop ik ze met een mooie bloem, die van vervolgens eruit valt en dan ook nooit meer opnieuw gaat bloeien.... heb je zo;n zielig geval met twee blaadjes in een potje staan.... dussss
allemaal!

Ik moet binnenkort zó veel ingewikkelde geldzaken gaan regelen, dat ik nog lekker effe m'n vingers in m'n oren stop *zingt: lalalala geen spaarloon lalalalalala geen IBGschuld lalalalala geen belastingsaangifte*

Lori, da's in één woord kut. Ik vind het altijd vreselijk als zulke dingen gebeuren, wat is er aan de hand bij jou?

16.55
Lor... Wat is er gebeurd dan?

17.05
quote:Janna_ schreef op 25 augustus 2010 @ 17:05:

Lor... Wat is er gebeurd dan?

Nem, ik heb net even op jou andere topic gelezen wat er nou aan de hand was... Phoe! Ik heb B. op de vorige meet gezien en we zijn samen heen gegaan...

17.05

Janna, geen idee wat je precies hebt gelezen, maar het zat allemaal nogal ingewikkeld in elkaar en was een proces van weken/maanden. Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat er mis is gegaan, want ik kende haar ook op een heel andere manier, hoewel ik haar nooit in het echt heb ontmoet

17.08

17.09
Nem en Janna, ik begrijp zelf nog niet zo goed wat er gebeurd is, maar als ik hier over die vriendin post wordt het wel heel herkenbaar allemaal.

Even opzoeken hoe een orchidee eruit ziet

17:11
Ok. En wat is er precies erg aan als je een orchidee koopt?

17:12
huh, je hebt opeens een nieuwe avatOr?!

't is dus een gedoe? Balen zeg!

17.13
@Moon:

Ik zou je iets anders geadviseerd hebben als Janna doet.

Maar ik ben een financiële tornado, dus het is verstandiger dat je naar haar luistert .

Oh Lore, wat naar!

Hoe komt dat zo?

Janna; wat doe je volwassen zeg..

Hey Nem, inderdaad een vervelende situatie. Toch vind ik niet dat jullie verkeerd gehandeld hebben.

17.13

17.14
Een rel, een rel, een rel?

*constateert dat ze al net zo diep gezonken is als bepaalde andere forummers...*

17.15
quote:N00tje schreef op 25 augustus 2010 @ 17:13:

Janna; wat doe je volwassen zeg..

De hele zooi naar m'n vader mailen?

17.15
Nou Moon, nu voel ik me aangesproken ..

Nouja Janna... Je denkt er wel over na...

Da's al 5 stappen verder dan ik ben.

17.17
Op de site van het nibud schijn je uit te kunnen rekenen wat je aan reserve zou moeten hebben in de ideale situatie...

17.17

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven