Good Luck!

05-07-2010 17:11 2501 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stressed is just desserts spelled backwards
Hai. Lianne is thuis, gisteravond weer koorts en een vervelend hoestje. Ze was zondag ziek geworden, maandag heb ik haar thuis gehouden. Gisteravond had ze geen zin in eten en wilde ze alleen maar slapen.
Wat nou, opstandige wasmachines? Je moet ze ook af en toe streng toespreken he (of misschien juist heel lief). Balen van je jurkje Star.

Mal, wat Mamax zegt: hoger bewustzijn is mooi maar zo sneu dat hij daardoor ook meer last heeft van de aanvallen... Mmm, zetpillen werken nog niet erg? Misschien moet je een bepaalde spiegel in je bloed opbouwen voordat 't aanslaat?

Amalia, ik maak een diepe buiging voor je want dat lijkt me inderdaad een hele challenge elke ochtend! Hell, ik krijg die ene van me al nauwelijks schoon, gekleed en gevoederd op tijd op school.

Bam, hahaha, ik vind het wel relaxt, na anderhalf uur ging ik lekker zelf rondwandelen (en heb mezelf kunnen bedwingen om niks te kopen ). Wauw, populaire markt dus, die nachtmarkt. Moet je daar betalen voor een plek?

Nou, schoonmoeder vrij stabiel eigenlijk. Niet beter maar ook niet slechter. Hebben in de vakantie een paar keer toestanden gehad, tot aan ziekenhuis aan toe, heel heftig. Daarna heeft vriend even wat afstand genomen (op mijn vriendelijk doch dringend advies).

Wat een water vanochtend! Heb vanmiddag een bruiloft, ook sneu voor ze, de natste dag van het jaar. Hopelijk zijn ze zo gelukkig met elkaar dat het ze allemaal niks uitmaakt. Ik heb zo'n leuk kado: een mooie tajine en een kookboek en een marokkaans kruidenmengsel (ik weet dat ze van koken houden). Nou ja, ik vind het zelf in elk geval heel leuk.
quote:Star schreef op 26 augustus 2010 @ 08:57:

[...]

Handje geven en juf aankijken, check, Montessori.Kijk, daar hebben we dan toch een verschil te pakken. Bij Maatje doen ze 's morgens eerst de juf knuffelen. Jenaplan.
quote:Helenita2 schreef op 26 augustus 2010 @ 11:54:

Wat nou, opstandige wasmachines? Je moet ze ook af en toe streng toespreken he (of misschien juist heel lief). Balen van je jurkje Star.

Mal, wat Mamax zegt: hoger bewustzijn is mooi maar zo sneu dat hij daardoor ook meer last heeft van de aanvallen... Mmm, zetpillen werken nog niet erg? Misschien moet je een bepaalde spiegel in je bloed opbouwen voordat 't aanslaat?

Amalia, ik maak een diepe buiging voor je want dat lijkt me inderdaad een hele challenge elke ochtend! Hell, ik krijg die ene van me al nauwelijks schoon, gekleed en gevoederd op tijd op school.

Bam, hahaha, ik vind het wel relaxt, na anderhalf uur ging ik lekker zelf rondwandelen (en heb mezelf kunnen bedwingen om niks te kopen ). Wauw, populaire markt dus, die nachtmarkt. Moet je daar betalen voor een plek?

Nou, schoonmoeder vrij stabiel eigenlijk. Niet beter maar ook niet slechter. Hebben in de vakantie een paar keer toestanden gehad, tot aan ziekenhuis aan toe, heel heftig. Daarna heeft vriend even wat afstand genomen (op mijn vriendelijk doch dringend advies).

Wat een water vanochtend! Heb vanmiddag een bruiloft, ook sneu voor ze, de natste dag van het jaar. Hopelijk zijn ze zo gelukkig met elkaar dat het ze allemaal niks uitmaakt. Ik heb zo'n leuk kado: een mooie tajine en een kookboek en een marokkaans kruidenmengsel (ik weet dat ze van koken houden). Nou ja, ik vind het zelf in elk geval heel leuk.

Ik denk dat ze meer hebben aan een paraplu

Wat is een tajine?
Kost idd geld zo,n kraam. De kindermert is gratis.
Wel goed en verstandig denk ik voor je vriend om wat afstand te nemen. Sterkte ermee!!
quote:bambino schreef op 26 augustus 2010 @ 12:16:

[...]

Ik denk dat ze meer hebben aan een paraplu

Wat is een tajine?

Paraplu!

Tajine is een ding om in te koken (stoven eigenlijk, je zet 'm op een laag vuurtje en dan wordt de boel lekker langzaam gaar):

En zo ziet 'ie eruit met eten erin...

quote:Helenita2 schreef op 26 augustus 2010 @ 12:06:

[...]

Kijk, daar hebben we dan toch een verschil te pakken. Bij Maatje doen ze 's morgens eerst de juf knuffelen. Jenaplan.

Ik trouwens vanmorgen even goed gekeken: zie ik op bord picto's hangen van het programma van vandaag. Die streep ik dus ook af.

Echt, volgens mij maakt het qua type school geen bal uit.
Leuk Hel!

Bam
quote:Helenita2 schreef op 26 augustus 2010 @ 12:25:

[...]

Paraplu!

Tajine is een ding om in te koken (stoven eigenlijk, je zet 'm op een laag vuurtje en dan wordt de boel lekker langzaam gaar):

[afbeelding]

En zo ziet 'ie eruit met eten erin...

[afbeelding]Ik had inmiddels gegoogled. Geinig ding, kookt dat makkelijk?
quote:Helenita2 schreef op 26 augustus 2010 @ 11:54:

Amalia, ik maak een diepe buiging voor je want dat lijkt me inderdaad een hele challenge elke ochtend! Hell, ik krijg die ene van me al nauwelijks schoon, gekleed en gevoederd op tijd op school. Kwestie van eerder opstaan
Hier zwerft er een beer rond, die steeds bij een kindje mag logeren, bij jullie ook?

Juul is er helemaal vol van. Hij is nog niet aan de beurt, maar ik heb al instructies gekregen, dat ik goed op de beer moet passen, zuing moet zijn op zijn kleertjes, en dat ik vooral lief moet zijn. Oja en beer moest dan ook bij ons aan tafel en bij Juul in bed want de beer komt wel Logeren hoorrrr!!
Geen idee Suus Bam, heb er zelf geen (maar voel dat dat niet lang gaat duren ). Maar ze zijn al sinds de steentijd ofzo in gebruik dus het zou moeten werken.

Vroeger opstaan Suus, mmm. Ben deze week helemaal met frisse moed begonnen en sta samen met vriend om kwart voor 7 op, doe snel douchen en aankleden en vis dan Maatje uit bed. Op zich tijd zat, en helemaal relaxt maar er is elke keer wat. Gisteren zag ik pas op school dat ze nog klodders smeerkaas in haar haar had. En vanochtend moest ik op het laatste moment nog naar zolder omdat vriend in een fanatieke bui daar al mijn dichte schoenen had opgeborgen. Maar goed dat ik niet op die managementfunctie heb gesolliciteerd.

Bam, wij hebben de klasseknuffel al te logeren gehad ja. Leuk hoor. Moest er ook een dagboekje van bijhouden, daarin kon je dus ook lezen wat 'ie bij alle voorgaande klasgenootjes had gedaan, erg geinig. Schattig dat Juul er zo naar uitkijkt!

Hoe is het trouwens met het nachtlampje, rustige nacht gehad?
Hmm, ik heb nog niets vernomen over de klassenknuffel. Maar ja, mijn koter doet helemaal niks met knuffels dus het zou nog kunnen komen
Haha, wat grappig. Mr J heeft ook al een Flip de Beer gehad. Wij moesten ook foto's maken van wat die beer hier allemaal kwam doen. Maar Mr J vond er niet zoveel aan, want die heeft zijn eigen knuffels al.
Stressed is just desserts spelled backwards
Nee die beer hebben wij niet. Jammer wel maar vind het eigenlijk niet zo erg. Dan weet juf meteen wat je allemaal uitvreet thuis
Nou ik heb klassebeer z'n dagboekje goed bekeken en weet wel zeker dat er flink wordt gecensureerd hoor Amalia. Gouden kans om jezelf te profileren als uberverantwoorde supermama.

Ik denk ook dat de verschillen per schooltype wel meevallen Suus, zeker in groep 1 en 2. Ze moeten tenslotte allemaal aan de eisen van de inspectie voldoen.

Jeetje nu naar groep 2, vindt ze het leuk?
Gaat goed met nachtlampje, echt heel fijn. Hij slaapt ook meteen wat langer..

Iemand vroeg welke we hadden, zal ff een plaatje zoeken
Is ook wel een heul schattige Bam!
Hier ook geen klassenknuffel, ook geen knuffel of handje voor juf trouwens. Dat laatste vind ik wel jammer. Verder hier ook picto's, keuzebord, weektaken en kringgesprek. En dat op een reguliere (christelijke) school.
quote:Suze2hier schreef op 26 augustus 2010 @ 10:56:

Mal, Star, ik ken de topics van Ilske. Maar eigenlijk vind ik haar wel leuk. En ik heb diep respect voor haar kalmte. Ze wordt, om het even welk topic ze opent, afgezeken en ze is de discussie nog nooit aangegaan. Ik was allang volledig door het lint gegaan

En dat heur koter in stuit ligt is natuurlijk echt sneu voor haar.

Ik lig naast kleine dushi. Zo schattig

Uiteraard, dat is voor niemand leuk.

Maar goed, daar lees ik dan weer geen topic over
quote:Helenita2 schreef op 26 augustus 2010 @ 12:06:

[...]

Kijk, daar hebben we dan toch een verschil te pakken. Bij Maatje doen ze 's morgens eerst de juf knuffelen. Jenaplan.

Dat is ook echt standaard dus?

Ceetje doet het ook (en de conciergerette, die vindt ze ook heel lief ), maar dat is geen protocol
O ja, Jeetje is al oudste kleuter dit jaar

Hier ook genoeg tijd 's ochtends maar ik word echt gek van het getreuzel van dat kind. Pffffff hoelang kan je er over doen een broodje te eten?
quote:Star schreef op 26 augustus 2010 @ 13:45:

Is ook wel een heul schattige Bam!

Vond ik ook idd. Juul heeft wat met dat soort schattige dingen.

Hij noemt hem zijn lichtvriendje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven