Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
&
Hoi IBI, hoe is het bij jullie? Gaat het al wat beter met HIH, weten ze waar de koorts vandaan komt?

Hoi Lieve IBI,

Ik hoop dat het beter gaat...

hey meis.. hoest nu?
De koorts is weg gelukkig. Wel een nare reactie op de antibiotica zijn huid zat echt helemaal onder. Gelukkig begint het nu wat weg te trekken.

We hebben volgende week woensdag een echt gesprek met de behandelende artsen over het hoe, wanneer, de overlevingskansen en wat we kunnen verwachten met de transplantatie. Enorm spannend dus.
sterkte, sterkte, sterkte IBI.

wat een spanning,

blijif ook goed voor jezelf zorgen.

A dirty mind is a joy forever
Jee, IBI, belangrijk gesprek dus, spannend!

Sterkte!
Da´s goed spannend. Sterkte, ik hoop dat je een beetje goed kunt slapen.

Spannende tijden, hoop op een goede afloop!

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar als ik het topic zo lees dan vind ik je enorm moedig, dat je dit zo volhoudt en dat je daarnaast ook je leven draaiende houdt. Ik wilde even inbreken in de vaste schrijvers en je heel veel kracht, geluk en liefde wensen.
Hee IBI, heb al een tijdje geen internet, maar ik denk nog steeds aan je hoor. Veel sterkte!
~ dubbel
De morfine is verhoogd vanwege de hoofdpijn. Die is echt haast niet te dragen.

Zojuist ruggenprik gehad voor hersenvocht. Hersenvocht was wel weer schoon. Indien deze ook schoon is gaan we naar 1 maal per week ruggenprik. Afwachten dus weer
en

Hoop dat de morfine z'n werk doet!

Was je er nog uitgekomen met je sleuteltjes?
Jeetje woensdag pas het gesprek, wat lang nog. Ik begrijp dat persoonlijk niet zo. Om zo in de rats te zitten, wat kunnen ze nu niet al vertellen? Maar goed, geduld dus nog even. Niet mijn beste kant, maar ik ga en blijf duimen voor jullie.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Beste IBI,

Ik wil je veel sterkte toewensen in deze zware tijd; ik weet er alles van en ook hoeveel energie dit allemaal van je vergt.

Liefs van Anne
Gewoon ff een
Van mij ook

IBI en HIH

Ik heb het al eerder geschreven, maar hoofdpijn kan komen door de ruggenprik (hersenvocht afname). De hoofdpijn kwam een paar dagen later. Ik ken mensen die minder last van hoofdpijn kregen als ze naar deze ruggenprik 24 uur geheel plat lagen. Misschien het proberen waard?
Ook van mij heel veel sterkte en een onder de riem.
Dahlila,

na die prik ligt hij idd. plat. Alleen met eten en naar de wc gaan gaat hij iets omhoog. Drinken doet hij met een rietje en verder leg ik alles klaar voor hem.

Het idee is dus zeker goed maar het werkt helaas niet voldoende bij HIH.

Mv,

ik vind het ook wat lang duren. Maar ja heb liever 1 maal een duidelijk gesprek dan meerdere korte gesprekken met halve informatie.

Vero,

het is helaas nog niet gelukt. Ben er nog steeds mee bezig.
ik denk nog steeds aan jullie hoor! liefs
IBI en HIH

Ben je nu ook weer begonnen met werken of heb je dit anders kunnen regelen?

Ik wens jullie een fijn weekend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven