Geld & Recht alle pijlers

Vaste vraagprijs huis, toch lager bieden?

27-08-2010 12:34 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al; volgens de makelaar heeft de verkopende partij een vaste prijs. Moet ik als koper toch een lager bod bieden onder het nom van niet geschoten is altijd mis?

Of is een vaste prijs echt een vaste prijs?
Het is een kopersmarkt.

Gewoon lager bieden. Wat kan je gebeuren? Als ze het afwijzen, kijk je of je de vaste vraagprijs de moeite waard vindt.
x
Je kunt met je prijs altijd omhoog. Naar benede wordt lastiger.
Ik denk wel dat een vaste prijs een vaste prijs is.

Maar als je het huis al (meerdere malen) bekeken hebt, en de financiele ruimte eigenlijk niet hebt om de (vraag)prijs te bieden zou ik gewoon je kaarten open gooien bij de makelaar en zeggen: dit is wat ik heb/kan bieden!

Nee heb je, ja (kun je vergeten) kun je krijgen in deze tijd denk ik zo maar.

Succes, spannende tijd zeker?
Mijn ervaring: de vaste prijs van de makelaar is de vaste prijs.

Maar: als je doorgeeft aan de eigenaar dat je een lager bod hebt gedaan dan wil het nog wel eens anders zijn.....

(Een huis hier in de buurt heeft heel erg lang te koop gestaan, het had een vaste prijs namelijk. Mijn zusje had tóch een lager bod gedaan maar dat werd door de makelaar van tafel geveegd. Uitendelijk heeft mijn zusje een ander huis gekocht. De eigenaren bleken achteraf totaal niet op de hoogte te zijn gebracht van het bod en hadden willen onderhandelen als zij het hadden doorgekregen.....)
@kusunum Het is heel spannend, komt ook zoveel nu op me af dat het me af en toe duizelt. Mijn ouders hebben altijd gewoon gehuurd dus voor hen is t ook allemaal vrij nieuw.

Extra informatie: Het gaat om een appartement waarvan er in hetzelfde complex nog 7 te koop staan. Degene die ik wil kopen is verruit de goedkoopste én staat nog maar anderhalve week te koop!

Vrees dus dat mijn kansen vrij laag zijn.

Ben eerlijk gezegd ook erg laks en vind het al te snel gedoe en wil niet vervelend zijn, maar het gaat nu natuurlijk wel om een hoop geld.

Ik kan de vraagprijs in principe opbrengen
Met de punten die jij opnoemt, denk ik dat de kopers op zich snel uit hun huis willen, en het daarom lager in de markt geprijsd hebben. Met daar tegenover dat ze niet over de prijs willen onderhandelen. What you see is what you get.

Kijk even bij de andere ook binnen. Misschien staat daar wel je droomkeuken/badkamer, hoef je niet te schilderen of is de vloerbedekking precies wat je wilde.

Bied daar de prijs die je er voor over hebt, en neem een optie op dit huis. Lager bieden op dit huis zal geen kans maken. De prijs klinkt mij in de oren als bewust gekozen.
je kunt natuurlijk onder de vraagprijs bieden. volgens de verkopend makelaar van mijn huis, was de vraagprijs ook vast (en ook lager dan gelijksoortige huizen in hetzelfde complex). toch een lager bod uitgebracht. was in eerste instantie niet akkoord. oke, helaas voor mij. maand later belde de makelaar met een tegenvoorstel (lager dan de originele vraagprijs).

verkopend makelaar behoort altijd uitgebracht bod door te geven aan de verkoper. Maar makelaar heeft er belang bij dat de woning voor een hogere prijs verkocht wordt. hij krijgt nl percentage van de verkoopprijs.
Ik geef je weinig kans aangezien de prijs al scherp is. Ik zou als ik jou was de vraagprijs bieden.
Ik geef je weinig kans aangezien de prijs al scherp is. Ik zou als ik jou was de vraagprijs bieden.
Ik had ook een vaste vraagprijs. Ik had de afspraak met de makelaar dat hij me alleen zou inlichten over een bod als dat max. EUR 2.000 onder de vraagprijs lag. Alles wat lager werd geboden hoefde ik echt niet te weten.

Een vaste vraagprijs is niet voor niets een vaste vraagprijs!
...
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb net de makelaar gebeld en toch idd gewoon de vraagprijs geboden. Ik wil er nl. toch wel erg graag wonen, kan het betalen, vind het een redelijke prijs, en er waren ook al andere kijkers geweest.

Misschien naïef en dom, maar ik ben blij dat ik nu het appartement in optie heb staan!
Dat is snel besloten TO.

Succes! ik hoop dat je het appartement 'krijgt'.
quote:tjoep8 schreef op 27 augustus 2010 @ 13:26:

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb net de makelaar gebeld en toch idd gewoon de vraagprijs geboden. Ik wil er nl. toch wel erg graag wonen, kan het betalen, vind het een redelijke prijs, en er waren ook al andere kijkers geweest.

Misschien naïef en dom, maar ik ben blij dat ik nu het appartement in optie heb staan! probeer toch nog bij een (paar van die) andere appartement te kijken. Gewoon ter vergelijking. Het gaat namelijk niet om een pakje boter.
.
Ik heb er al wel meerdere bekeken en deze voldeed het meeste aan mijn verwachtingen maar heb ze niet allemaal bekeken.

Heb in eerste instantie al een selectie gemaakt op internet voordat ik ze in het echt ging bekijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven