vriend en schoonmoeder...pff

27-08-2010 21:59 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
de laatste weken erger ik me enorm op mijn schoonmoeder.

telkens als we op bezoek zijn heeft ze wel iets op mijn kleding aan te merken: ik zou nooit iets dwarsgestreept aandoen,dat maakt dik. wie loopt er nu in Uggs met dit weer? ze zijn totaal niet vrouwlijk( het regende en was koud, en dan nog, bepaal ik dat toch zeker zelf).

ze vind het raar dat ik niet vaak op hakken loop, ze zegt: hakken zijn sexy en R.... (vriend) vind dit veel mooier, hij zou je leuker vinden met hakken.

Ook vind ze het raar dat ik echt leren pumps heb gekocht, volgens haar kan ik voor hetzelfde geld 5 paar goedkope kopen ( jaja van die van plastic wat zo zweten en snel kapot gaan)

Ze is 51 en loopt in kleren van de markt (voor toch wel wat jongere mensen) en met knalroze pumps eronder. en vind dat ik ook maar mijn kleding daar moet gaat kopen. R... vind dit immers mooi.

nu wilde ik hier met mijn vriend over praten, hoe ik dit met haar bespreekbaar zou kunnen maken.

maar hij werd woedend, hoe kan ik iets negatiefs over zijn moeder zeggen?!

nu hebben we dus knallende ruzie, omdat hij gewoon niet snapt hoe vervelend elke keer die kritiek is. ( ik vind haar kleren VRESELIJK maar zou er nooit iets over zeggen)

en ook ben ik een beetje teleurgesteld dat hij doe dan ook achter zijn moeder staat

zo even van me afgeschreven, lucht enorm op!
Wat een nare schoonmoeder schoonloeder!
ja ik vind zijn reactie echt vreselijk, en had het ook totaal niet verwacht!

weet niet zogoed wat ik ermee aanmoet...
quote:Nova78 schreef op 27 augustus 2010 @ 22:18:

Ik zou me trouwens zelf drukker maken om de reactie van vriendlief dan om die van schoonmama...

Volgens mij doet ze dat ook.

Iedereen reageert vooral op het schoonmoederverhaal, maar volgens mij gaat het TO vooral over de woedende reactie van haar vriend toen ze dit met hem probeerde te bespreken.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Heeft je vriend jou uit Indonesië gehaald?
wat is dat nu weer voor een vraag?
quote:Olivia1975 schreef op 27 augustus 2010 @ 22:24:

Heeft je vriend jou uit Indonesië gehaald?
quote:FunkyJoy schreef op 27 augustus 2010 @ 21:59:

maar hij werd woedend, hoe kan ik iets negatiefs over zijn moeder zeggen?!

Tja, het is bijna altijd vervelend om iets negatiefs over je moeder te horen. Dus: ene oor in, andere oor uit! Ik zou er niet teveel tegenin gaan. En als het heel vervelend wordt gewoon zeggen dat het jouw smaak is! En dat jij aantrekt wat jij mooi vindt! Punt!

(wel vervelend hoor, zo'n schoonmoeder! )

Heeft je vriend jou uit Indonesië gehaald?Waar slaat dit op?
quote:blogbabe schreef op 27 augustus 2010 @ 22:28:

[...]

Tja, het is bijna altijd vervelend om iets negatiefs over je moeder te horen. Dus: ene oor in, andere oor uit! Ik zou er niet teveel tegenin gaan. En als het heel vervelend wordt gewoon zeggen dat het jouw smaak is! En dat jij aantrekt wat jij mooi vindt! Punt!

(wel vervelend hoor, zo'n schoonmoeder! )

Dat het vervelend is om iets negatiefs over je moeder te horen (wat ik best begrijp) maakt het nog niet oké om dan woedend te reageren naar je geliefde.

Je kunt ook proberen over die emotie heen te stappen en te achterhalen waar je vriendin mee zit, proberen te 'bemiddelen', of je vriendin te adviseren hoe ze er mee om kan gaan.
Hoe is het contact verder met je schoonmoeder? Voel je dat ze zo op deze manier zit te stoken,en vriend hier niet tegen in durft te gaan om hier wat van te zeggen. En dat hij zich dan aangevallen voelt,omdat het om zijn moeder gaat.
Ik zou je vriend wel heel duidelijk maken dat je zijn moeder echt-echt-echt wel heel leuk vindt en dat hij dat heel goed moet weten. Dan draait ie vast bij. En dan zou ik zeggen dat je alleen dat ene puntje (kritiek op jouw kleding) niet leuk vindt. Dat moet ie toch snappen?
quote:Broedkippetje schreef op 27 augustus 2010 @ 22:30:

[...]

Dat het vervelend is om iets negatiefs over je moeder te horen (wat ik best begrijp) maakt het nog niet oké om dan woedend te reageren naar je geliefde.

Je kunt ook proberen over die emotie heen te stappen en te achterhalen waar je vriendin mee zit, proberen te 'bemiddelen', of je vriendin te adviseren hoe ze er mee om kan gaan.Klopt! Helemaal mee eens! (ligt er wel aan hoe ze het precies gezegd heeft)
maar ik heb eigelijk nog niet eens iets heel negatiefs gezegt... heb alleen verteld dat ik me er steeds vaker aan erger als zijn moeder kritiek op me heeft.

vind het raar dat ik niet kan zeggen hoe ik me voel, alleen omdat het over zijn moeder gaat.

weet niet zo goed wat ik moet doen...hij zwijgt me dood (lekker onnozel)
quote:blogbabe schreef op 27 augustus 2010 @ 22:33:

[...]

Klopt! Helemaal mee eens! (ligt er wel aan hoe ze het precies gezegd heeft)En daar ben ik het dan weer mee eens.
quote:FunkyJoy schreef op 27 augustus 2010 @ 22:33:

maar ik heb eigelijk nog niet eens iets heel negatiefs gezegt... heb alleen verteld dat ik me er steeds vaker aan erger als zijn moeder kritiek op me heeft.

vind het raar dat ik niet kan zeggen hoe ik me voel, alleen omdat het over zijn moeder gaat.

weet niet zo goed wat ik moet doen...hij zwijgt me dood (lekker onnozel)

Is dit jullie eerste ruzie?

Zo nee:

Doet hij altijd zo (lees: overdreven woedend worden en daarna dood zwijgen) als jullie onenigheid hebben?
Hoelang hebben jullie eigenlijk een relatie met elkaar?
quote:Superhuisvrouw schreef op 27 augustus 2010 @ 22:31:

Hoe is het contact verder met je schoonmoeder? Voel je dat ze zo op deze manier zit te stoken,en vriend hier niet tegen in durft te gaan om hier wat van te zeggen. En dat hij zich dan aangevallen voelt,omdat het om zijn moeder gaat.

voor de rest is ze wel lief voor ons, ze kookt als we op bezoek gaan. heeft hier in huis geholpen toen we zijn gaan samenwonen.

Ook als ze ons iets uitleent (bv gereedschap) kijkt ze altijd mij aan als het nog niet terug is.

aan m'n vriend vraagt ze nooit om haar spullen, vind ik ook heel vreemd.

ik weet ook wel dat ik me er niks van moet aantrkken, maar ik heb steeds minder zin om te gaan.
Ze lijkt wel een beetje jaloers op je ofzo...
quote:FunkyJoy schreef op 27 augustus 2010 @ 22:33:

weet niet zo goed wat ik moet doen...hij zwijgt me dood (lekker onnozel)Klinkt niet echt volwassen. Pfff, daar doe je weinig tegen, koop morgen een bos bloemen en een doos chocola voor hem, ga op je hoofd staan, maak hem aan het lachen...
we zijn wat meer dan 1,5 jaar samen (woonde al even in NL voor ik hem leerde kennen, even voor de duidelijkheid ;) )

Heeft je vriend jou uit Indonesië gehaald? ???
Niks van aantrekken als ze wat over je kledingstijl heeft aan te merken.

Laat haar lekker een tijdje links liggen en je vriend moet zich niet zo aanstellen, zoiets moet normaal bespreekbaar zijn in de relatie.
quote:Aubrey schreef op 27 augustus 2010 @ 22:38:

[...]

Klinkt niet echt volwassen. Pfff, daar doe je weinig tegen, koop morgen een bos bloemen en een doos chocola voor hem, ga op je hoofd staan, maak hem aan het lachen...Eh, eerlijk gezegd vind ik dat haar vriend dat voor haar moet doen.
Ben ik helemaal met je eens, SP, maar zou dat er in zitten?
Wat flauw dat je vriend zo reageert. Ja oke, het is niet leuk om iets negatiefs over zijn moeder te horen, maar jij mag het toch best zeggen wanneer jij iets niet leuk vindt? Je valt toch niet aan?

Maargoed, volgende x gewoon zeggen dat het jouw smaak is en klaar ermee.

Oja, Uggs zijn niet waterdicht dus dat heeft geen zin met regen.
anoniem_37706 wijzigde dit bericht op 27-08-2010 23:04
Reden: Lang leve de iPad die eigen woorden maakt... :-(
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven