Geld & Recht alle pijlers

Zwaar verbaasd!

28-08-2010 15:51 544 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben gewoon even benieuwd....

Ik sta vanochtend bij de supermarkt en heb 45 cent in een portemonnee. Shit! Net niet genoeg voor het winkelwagentje. Komt er een vrouw naar buiten met muntje van 50 c in haar wagentje. Dus ik vraag aan haar of ik het karretje mag, en dan krijgt zij mijn 45 c. Zegt ze: nee, natuurlijk doe ik dat niet! Je komt 5 c tekort! Ik was zó verbaasd! Wat boeit die 5c en je wil toch ook wel iemand helpen? Ik stond echt met mijn mond vol tanden. Wat vinden jullie? is die vrouw enorm gierig? Of moet ik zelf maar voor mijn muntje zorgen en is het tegenwoordig ieder voor zich? Wie had het ook niet gedaan?

By the way: 't is goedgekomen hoor, door behulpzaam personeel van de supermarkt.
quote:schuddebuikje schreef op 28 augustus 2010 @ 18:01:

Dat bedoel ik Whopper

(Met jouw nickname ziet íe er al leuker uit, gelukkig)En dat terwijl ik vegetarier ben
Nou weet ik uit eigen ervaring dat er op dit forum heel veel superlieve, onbaatzuchtige en gulle mensen rondlopen en DGS is daar absoluut één van!

Vandaar ook mijn verbazing, maar blijkbaar heeft TO dingen aan haar openingspost toegevoegd die ik niet gelezen heb :-)

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, als ik eerlijk ben.

Maar ook als TO geen zin had gehad om te pinnen, geen tijd of te druk, dan nog had ze zo mijn karretje mogen hebben.

Als iemand het normaal vraagt is er geen probleem.
Je begrijpt dat mijn aura verhaal sarcastisch bedoelt was he Whop..
Maar laten we niet verhinderen om iets aan anderen te vragen. Sommige mensen kunnen je aankijken met een hooghartige vieze blik en zeggen dat je absoluut geen 5 centjes krijgt en dat je maar moet gaan pinnen. Gewoon op een nette leuke manier vragen want de mensen die wel een ander willen helpen zijn nog in de meerderheid gelukkig. En je hebt gelijk een leuk praatje.
Precies, Ro, zo komt ze op mij normaal gesproken ook over, vandaar mijn vraag of ze in de door jou omschreven situatie ook zo zou reageren. En ik kan me voorstellen dat de houding van TO irritant zou kunnen zijn.
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 17:58:

Ro, ik vind het heel brutaal omdat TO geen zin had om te pinnen want dat was teveel werk. Het is haar aura waar ik jeuk van krijgAura
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 17:58:

[...]

waarom mag je wel zuchten en steunen wanneer mensen het NIET met TO eens zijn, maar niet als mensen zuchten en steunen wanneer ze TO een zeiksnor vinden

Heel bijzonder altijd, die tweedelingLees ik nou verkeerd? Maar jouw 2 groepen zijn het toch wel met elkaar eens, dat ze het niet eens zijn met TO?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ze leest mee hoor

En als iemand in de stromende regen naar mij toe zou komen en zou vragen : ik heb niet genoeg klein geld maar mag ik alsjeblieft je karretje overnemen dan zou ik sneller geneigd zijn om te zeggen tuurlijk dan wanneer iemand naar me toe komt en zegt:

Ik mag je karretje zeker niet hebben he, ik heb maar 45 cent

Komt heel anders over ( zie verhaal koffiezetapparaat)
huh MV? ik ben je kwijt
quote:Paque_ schreef op 28 augustus 2010 @ 17:40:

[...]

wattafuk, hoe doen ze dát dan??

@LaVie, ja, ik kon niet aan Til wennen. Ik bén Paque!

Same here. Ik bén La Vie. Geen R0SE.

Er loopt hier geloof ik nog eentje rond, een beertjes achtige La Vie, maar dat is niet de echte.
en ik begrijp mijn eigen posting niet eens meer
Je mag niet zuchten en steunen als je TO een zeiksnor vind, maar die mensen die het wel eens zijn met To mogen dat wel naar de mensen toe die het niet eens zijn met TO

Ofzo
Ach TO wilde er in ieder geval wat voor geven. Bij mij wilde een vrouw jaren terug mijn karretje gratis hebben omdat ik er volgens haar toch geen echt geld in zou hebben... Ik heb mooi mijn karretje zelf terug gezet en mijn geld eruit gehaald. pff.
Ik snap je wel hoor Suus, met je onbegrijpelijke post over zeiksnorren

En ik snap je ook wat betreft de manier waarop iemand het vraagt.

Als iemand op me afrende met een verveeld gezicht en mijn karretje bijna zou opeisen, tsja, misschien zeg ik dan wel nee, inderdaad.
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 18:04:

Je begrijpt dat mijn aura verhaal sarcastisch bedoelt was he Whop..Tuurlijk Suus Ik begrijp een hoop hoor, vergis je niet
Als iemand naar mij toe komt voor de kar en die zoekt in haar portemonee en komt tot de ontdekking dat ze maar 45 cent heeft en zegt uit zichzelf dat 't dan niet gaat, dan zou ik zeggen laat die 5 cent dan maar zitten. Maar aannemen dat ik het wel voor 45 cent doe, dat zou me irriteren.
Wat mij opvalt aan een hele hoop postings is dat veel mensen bereid zijn die 5 ct te schenken, mits de 'vrager' nederig genoeg is.

Zelfverzekerdheid wordt ook vaak uitgelegd als arrogantie in deze.

Mmmmm. Wat zou dat toch zijn
Nee, nederigheid heeft er voor mij niet zo veel mee te maken.

gewoon, aardig vragen, dat vind ik niet meer dan normaal.

Ik zou het zelf ook aardig vragen (en mocht ik ooit 5ct tekort komen, dan doe ik dat zonder gêne hoor).
quote:whopper schreef op 28 augustus 2010 @ 18:19:

Wat mij opvalt aan een hele hoop postings is dat veel mensen bereid zijn die 5 ct te schenken, mits de 'vrager' nederig genoeg is.

Zelfverzekerdheid wordt ook vaak uitgelegd als arrogantie in deze.

Mmmmm. Wat zou dat toch zijn Nederig heeft toch niets te maken met beleefde omgangsvormen? Iemand aankijken ipv in een tasje blijven frommelen. Iemand die naar mij toekomt, mij aankijkt, vraagt of ze mijn kar mag hebben alleen heeft ze maar 45 cent ipv 50 en ook nog daarbij lacht of een grapje maakt is in mijn ogen wel zelfverzekerd.
Vriendelijkheid kost geen geld. Of wel, in dit geval 5 cent

Ik zie het probleem er ook niet van in. Als iemand het aardig vraagt, krijgt ie van mij die kar. Kan toch gebeuren dat je 5 cent tekort komt
Hallo?!
Om hier een topic te openen over 5 cent die je niet wordt geschonken zegt wat over TO.

Verwachten dat je wel krijgt tewijl je niet genoeg geld kan geven en dan nog verbaasd zijn is wel de limiet van arrogantie. Je moet je zaakjes gewoon goed voor elkaar hebben. Een muntje aan je sleutels en je hebt nooit meer problemen met de 'wisselstruc'.

Ik vind het overkomen als: ik heb niet genoeg geld maar jij betaalt toch wel voor me...........Het gaat niet om het bedrag maar om de houding.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Ik heb het niet over al die mensen die het gewoon over beleefdheid hebben. Ik heb het over de opmerkingen over dat ze het neit zouden doen als het gevraagd wordt; (alleen geven als je het zelf aanbiedt) en opmerkingen over 'ervan uit gaan dat je het krijgt'.

Ik vraag me af wat het verschil is tussen het (ik haal m er maar even bij) geven van een parkeerbonnetje aan iemand die aan komt rijden en dat je dan zelf bedenkt dat diegene een bonnetje nodig heeft, en iemand die om jouw bonnetje vraagt. In beide gevallen heb jij zelf niets meer aan dat bonnetje en de ander heeft er wel iets aan.

En of iemand nou vraagt om je te matsen voor 5 ct of dat je het zelf aanbiedt; ik zie het verschil niet zo.
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 18:08:

huh MV? ik ben je kwijt

Gooi een muntje van 5 cent en je vindt mij hahahahah.

Gelukkig snapte ik je posting erna weer wel, ik was je heel even kwijt.
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 18:09:

en ik begrijp mijn eigen posting niet eens meer dan was ik gelukkig niet de enige .
quote:whopper schreef op 28 augustus 2010 @ 18:32:

Ik vraag me af wat het verschil is tussen het (ik haal m er maar even bij) geven van een parkeerbonnetje aan iemand die aan komt rijden en dat je dan zelf bedenkt dat diegene een bonnetje nodig heeft, en iemand die om jouw bonnetje vraagt. In beide gevallen heb jij zelf niets meer aan dat bonnetje en de ander heeft er wel iets aan.Het gaat om de intentie, denk ik. Als iemand naar mijn bonnetje vraagt, wil diegene er blijkbaar niet voor betalen. Daar hou ik niet zo van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven