wieg en kraamhulp

28-08-2010 12:51 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil een wieg naast mijn bed zetten, tussen muur en bed. Ik moet zelf dan instappen aan het voeteneinde naar achter schuiven om in bed te komen. Nu zal dit nog wel gaan denk ik of niet?

Maar mijn vraag is ook of de kraamhulp het geen probleem gaat vinden, want die kan dan niet meer naast mijn bed staan.

Hebben jullie ook dit probleem (gehad)?

Wil een campingbedje gebruiken als wieg, het liggedeelte is tot halverwege te verhogen en gaas aan de zijkanten. Iemand ervaring hiermee?
Je moet dan wel erg diep bukken als je een campingbedje als "wieg" gaat gebruiken! En dat in het bed schuiven... als je net bevallen bent, lijkt me dat geen pretje!

Kun je geen leuke wieg vinden dan?
Lijkt me geen probleem als je de bodem kun verhogen.

Ik gebruikte in het begin de kinderwagen bak. Heel handig want makkelijk op een ander plekje te zetten.
Lijkt me allesbehalve een pretje om naar achteren te moeten schuiven steeds als je net bent bevallen. Campingbedje verhogen lijkt me ook erg onveilig.

Lijkt mij persoonlijk een erg slecht idee, los van wat de kraamverzorgster kan vinden.
kan je niet aan andere kant gaan liggen? dat in en uit stappen wordt pas bevallen anders heel vervelend denk ik.

en een campingbed als wieg.. ik weet het niet
ik begrijp dat je een hele kleine slaapkamer hebt? (ik snap je uitleg niet helemaal) maar wij hebben net als isabon een kinderwagen tussen bed en kast instaan...ik kwam dan nog net het bed in...(eventueel kun jij in bed gaan liggen en dan je partner de wagen na jou de slaapkamer inrijden)

bij ons deed de kraamhulp niet moeilijk over dingen waar ze wellicht arbo-wijs moeilijk over had kunnen/mogen doen..maar ja..dat is per persoon natuurlijk afhankelijk...
Ik zou de wieg als dat kan dan eerder aan het hoofdeind zetten. Evt 's nachts naast je. Dat schuiven vond ik redelijk pijnlijk, dus dat kan wel tegenvallen en voor de kraam is het wel handig als ze naast je bed kan staan idd. Heb je nog andere opties?

Je kan ook de kinderwagenbak gebruiken, dat is idd wat makkelijker te verplaatsen. Maar ik weet eigenlijk niet wat de bezwaren zijn van een campingbedje als wieg.
Na een bevalling is het echt belangrijk om zo makkelijk mogelijk je bed in en uit te komen, dus via het voeteneind erin kruipen lijkt me zeker geen goed idee! Waarom zet je wieg/bedje niet aan het voeteneind? Nog steeds lekker dichtbij, maar voor jou veel beter, helemaal als (ik hoop het niet voor je) je hechtingen of een keizersneewond hebt.
Ik vind dit persoonlijk niet de beste oplossing. Campingbedje als wieg zou ik niet doen. Lekker de kinderwagenbak gebruiken. Verder dat schuiven... lijkt me niet erg prettig als je net bevallen bent. Ik denk overigens dat de kraamhulp dat ook niet prettig zal vinden. Hoe moet ze dan de controles bij je doen? Op bed kruipen?
Ik ben 5 maanden geleden bevallen, ingescheurd: 2x5 hechtingen. Maar ik sliep heerlijk op mijn eigen plek. Dat betekende dat ik via het voeteneinde mijn bed in moest. Heb er geen moment last van gehad!!! Kraamhulp vond het geen probleem, maar wilde wel de controles aan de ander kant van het bed doen. Zij moest dan goed bij mij kunnen en had absoluut niet genoeg aan het voeteneind stuk. Ook eventueel hulp met aanleggen als je borstvoeding gaat geven is zo geen succes. ZDe kraamhulp zal er denk ik dus problemen mee hebben als ze niet genoeg ruimte heeft om bij jou te kunnen en gaat niet via het voeteneind of iets dergelijks.

Waar jij je kindje in legt is aan jou, zolang het veilig is.
quote:isabon schreef op 28 augustus 2010 @ 12:57:

Lijkt me allesbehalve een pretje om naar achteren te moeten schuiven steeds als je net bent bevallen.Ik zeg eensch! Lekker achteruit schuiven over je hechtingen:
Echt geen andere opties dan dat enorme campingbed? Zo'n ding is net zo groot als een ledikant.... Als je nou ergens een wiegje kan lenen? Of inderdaad de kinderwagenbak gebruikt als je die hebt?

Hell, als je hem komt halen mag je mijn wieg wel... Lijkt me een stukken slimmere oplossing.

Regio Utrecht.
Heen en weer schuiven over het bed is ook geen pretje mocht je een keizersnee krijgen!
Ik zou zou gaan voor de kinderwagenbak, voor je kindje prettig (want er zit niet zoveel ruimte om hem/haar heen en het is dus makkelijker warm te houden) en voor jou ook. Want de kinderwagen kan makkelijk heen en weer gereden worden. En hij is goed hoog!
Au au au, schuiven als je gehecht bent... En sowieso je bent waarschijnlijk helemaal beurs, verzitten is al pijnlijk... (Satijnen pyama kan ietsie helpen)
Met mijn ks was het overigens denk ik niet gelukt om schuivend uit en in bed te komen.
Dat schuiven gaat die eerste week niet lekker hoor...forget it. Waarschijnlijk is het de laatste paar weken met hoogzwangere buik en wiegje dat al klaarstaat ook niet echt een pretje.

Maar weet je...als het niet anders kan....houdt het toch op? Je zult het vast doen uit ruimtegebrek.

Hangwieg! Boven je bed! (kun je ook huren!)
In de kraamweek hadden wij de cosleeper aan de kant van mijn man staan, maar Dennis sliep gewoon tussen ons in. Zo hadden we eigenlijk alles. Ik kon makkelijk in en uit bed en had Dennis binnen handbereik voor de nachtvoedingen.

Overigens had ik deze keer wel makkelijker in en uit bed gekund met de cosleeper naast me. Na Mini kwam ik gewoon al amper in en uit bed, laat staan als ik had moeten schuiven.

Maarre... waarom niet gewoon een simpel ledikantje van Ikea kopen en dan 1 kant eruit laten en dan aan je bed vastmaken? Lijkt me prettiger dan met een campingbedje.
Als je de wieg aan je voeteneind zet kun je daar eventueel je hoofdeind van maken? Dus andersom gaan liggen.
Kan je dan niet aan je mans kant gaan liggen? Dan kan je gewoon op de normale manier in en uit bed en kan de kraam ook bij je.
Misschien kun je aan de kant van je man gaan liggen, heb ik ook gedaan de eerste weken. Was ook handig met kraambezoek, zo was ik er zelf wat dichterbij. Later zette ik de wagenbak naast mijn bed op de grond, toen het bed na de kraamweek ook weer omlaag kon.

Mijn vriendin had ook maar weinig ruimte, haar vader had een soort tafeltje gemaakt waar ze de wagenbak op kon zetten, want het onderstel paste niet naast hun bed.
..
Ik ben twee weken geleden bevallen, en kan pas sinds een paar dagen weer een beetje schuiven over mijn bed. De eerste nachten heb ik regelmatig gehuild van de pijn als ik heel voorzichtig ging zitten/liggen. Schuiven was echt onmogelijk...
Bedankt voor alle reacties!

Een wieg kopen vind ik zo overbodig voor zo'n korte tijd. Het idee van een campingbed als wieg is van iemand die ik ken, en beviel haar goed. Kreeg complimenten van iedereen, dat het zon goed idee was. Je kunt hem omhoog zetten, tot halverwwege, dus dan kan je er goed bij. De zijkanten zijn met gaas, dus dan kun je je baby zien en is veilig.

De kinderwagenbak als wieg vind ik een goed idee! Op een verhoging naast mij, dan kan ik er zo inkijken. En is mooi klein. Op het onderstel is het te hoog denk ik en kan ook niet naast het bed.
Hier ook in de kraamweek de kinderwagen naast het bed gehad, en daar erg veel plezier van gehad.

Je wandelt toch nog niet vrolijk buiten die eerste dagen.

En gewoon op het onderstel, met je klossen onder het bed kon ik er vrij makkelijk in kijken.

En voordeel van kinderwagen op onderstel: Lekker vanuit je bed met de wagen wiebelen als kindje ligt te pruttelen. Gewoon op de rem en dan op de vering "wiegen".

En als de wagen in de weg staat, is ie makkelijk te verplaatsen, uiteraard!

Als je van plan bent om je kindje maanden naast het bed te laten slapen, is de kinderwagen weer niet zo'n goed idee natuurlijk, dan blijf je sjouwen.
quote:susie2 schreef op 28 augustus 2010 @ 18:31:

Een wieg kopen vind ik zo overbodig voor zo'n korte tijd.

Ik heb een wiegje te leen, dus dat probleem had ik niet. (Anders had ik er een op marktplaats gescoord, daar kom ik soms echt heel mooie wiegjes tegen!)

Alleen, wat is een korte tijd? Mijn oudste heeft 6 maanden in de wieg gelegen (want 6 maanden 's nachts gevoed) voordat ze naar een ledikant in haar eigen kamer ging. Mijn wieg is wel relatief lang gelukkig, dus ze paste er met 6 maanden nog steeds in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven