Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Hey lieve Gipsy...

Als het nog lang blijft bloeden als een rund, misschien inderdaad ff naar de HAP.

't bllijft een rotdiagnose hè. Ben je er van binnen eigenlijk erg boos over?
Oh ja, hoe gaat het met jou snee in je vinger, Frizz? Ik las op het andere topic dat niemand er aandacht aan besteedt, en nu vergeet ik het ook al bijna
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je het vraagt Veraan!

Ik zal even uitleggen waar het zit. Let op: aan de rechterkant van mijn linkerduimnagel is het mes erin gegaan, en dan op zo'n manier dat het rechterzijkantje van mijn duim er bijna af ligt. Dat zijkantje is nu aan het afsterven dus. Spannend he?

Beetje jammer alleen dat iedereen begint te lachen als ik zeg: "Wil je m'n snee zien?". Waar mensen al niet zitten met hun gedachten!

Weet je dat ik bijna had getypt: "Frizzy, hoe gaat het met jouw snee?" En dat ik me toen bedacht dat ik toch er maar achter moest typen "in je vinger", omdat ik vond dat het anders zo raar stond.

Maar het is een indrukwekkende snee hoor! En nog aan het afsterven ook! Echt wel spannend!
Hè, ik mis ineens Annemeike hier

Gelukkig dat we weten dat het wel goed met haar gaat
Volgende week op de meet is het vast al afgestorven. Dan kunnen we allemaal kijken!

Ik heb dus echt nóóit wonden oid he, vandaar dat ik het zo interessant vind, haha!
Gips... kijk je hier nog?

Gaat het met je vanavond of niet?
Hai

Ja sorry gaat wel, ben nog steeds niet laveloos. (helaas, ik doe wel verwoede pogingen)

Gesneden, maar niet (te) diep.

Beter om mij te negeren, morgen heb ik het schaamrood op mijn kaken.

Moest wel lachen om frizz, volgende week kunnen we vergelijken.

Nogmaals sorry, dit is normaal iets wat ik prive hou, ik wil het hier nooit meer over hebben!

Liefs!
Lieve Djips, geen sorry alsjeblieft. Je mag zijn wie je bent. En als ik iets kan betekenen, nu of een andere keer, dan hoor ik het graag.

Mijn snee is toch stoerder dan de jouwe!
Je hoeft je niet te schamen, Gipsy. Nu niet en morgen ook niet.

Meerderen hier doen wel eens dingen die achteraf gezien wat onverstandig zijn. Vanuit innerlijke pijn, woede, machteloosheid of wat dan ook. Ik doe zelf soms ook dingen vanuit die gevoelens die ik beter niet had kunnen doen.

Ik wilde iets schrijven maar ben bang dat ik dan over de grens ga van wat mag op het forum.

Gips je hoeft je niet te schamen hoor. Het is allemaal herkenbaar. Ben blij dat je ons nog weet te vinden in de wirwar van emoties.

Ik hoop dat je kunt slapen vannacht en dat het morgen beter gaat dan vandaag
ach lieve Gips...ik lees het nu pas meid. We hebben allemaal echt wel van die buien. Die gaan ook weer over.

Take care lieverd, hoop dat de wereld er morgen wat anders voor je uitziet (en je topje nog aan je vinger zit)
Frizz je hebt Gips gekwoot maar ze heeft zelf die betreffende post verwijderd.
Scherp Moon, hij is weg. Maar eehhhm... er stond toch 'per ongeluk'?
foutje
Moon ik weet het zeker. Er zijn geen regels overtreden.
He Kips,

Ook ik vind dat je je niet moet gaan zitten schamen!!

Succes vanavond, red je het?
Ik zit even op internet te zoeken naar vakanties.

En vroeg me af: waarom ben ik in de zomer niet op vakantie geweest? Iets later bedacht ik dat ik depressief was en helemaal niet weg wilde. En zeker niet alleen.

Grappig dat ik daar nu geen moment aan dacht, het gevoel niet alleen te willen zijn. Geloof dat het echt over is!

(vorig weekend heeft me toch wel goed gedaan merk ik)

23.53
Ik heb koppijn en spijt.

Wat reageerden jullie lief gisteren. Dankjewel,

Zullen we het nu vergeten

Ik zou eigenlijk een weekendje weggaan maar door het slechte weer hebben we dat afgezegd.

Ik geloof dat ik opeens teveel tijd had.

Vandaag maar even sporten, lijkt me beter.
Moon klinkt goed even op vakantie!

Kan dat wel samen met de cursus?
ik ben al 2 kilo afgevallen
Gipsy:

en voor het andere:
Ah mijn kat is overleden vannacht (was mijn kat vroeger maar hij woonde nu bij mijn moeder)

Ik ga er nu heen om hem te begraven.
ow wat verdrietig Gips, was hij al ziek?

We zullen het niet meer over gisteren hebben

Fijne dag, liefs!
Ahhh Gips

Nouja, verdriet om de kat is wel concreet. Hoe zeg je dat... dat verdriet kun je heel goed begrijpen en uitleggen. Is minder moeilijk dan een wirwar van gevoelens over jezelf.

Ik ben zo blij met Gips... Gips heeft voor mij de algemene voorwaarden van de cursus uitgeplozen en een voorstel gedaan hoe ik een brief kan schrijven. (mag wel even gezegd worden toch?)

:-D

Echt zo'n klusje waarvan ik zelf niet weet hoe ik ermee moet beginnen en dan bijna denk: ik doe niet moeilijk en schrijf me gewoon in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven