F2006

15-07-2010 07:13 2306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Ja 30 man, eng hoor, dan ben ik echt oud!

Kom op Tieg, doe het nu, nu, nu!!!!

Voor het eerst in maanden weer langer dan een paar uur geslapen en nu helemaal op.
Sorry, meld met kind nog steeds binnen Had gisteravond goede hoop dat het zou beginnen na een dag drukte, maar helaas...

Straks de jaarmarkt maar eens afstruinen, wieweet helpt dat...
OK dan na het struinen relaxed op de bank zitten met wat lekkers en dan ineens "POING"!!

Ik zet het water alvast op!

Wil/moet je trouwens in het ziekenhuis bevallen?
Wil in het ziekenhuis, na Tessel ook redelijk wat bloedverlies, dus dat werd een ritje ok. En dan is het intern in het ziekenhuis iets makkelijker dan eerst vanaf huis...
quote:Travis schreef op 28 augustus 2010 @ 11:25:

OK dan na het struinen relaxed op de bank zitten met wat lekkers en dan ineens "POING"!!

Ik zet het water alvast op!

[afbeelding]

Wil/moet je trouwens in het ziekenhuis bevallen?of SPLEESSJJJJ
Nou, jaarmarkt viel tegen, dus het zal vast geen poing of spleessjjjj worden

Man gaat nu lekker boodschappen doen met Daan, dus even rust in huis. Tessel ligt nog lekker te slapen, en ik ga de bank maar eens even opzoeken
heb tot nu toe op mijn buffetlijstje:

- griekse salade

- macaroni salade

- stokbrood met kruidenboter/ kruidenkaas

- witte kadetjes (evt met plakjes kaas ernaast)

- knakworstjes

- gehaktballetjes

- danoontjes

Aangezien ik niet zo'n goeie kokkin ben als jullie; hebben jullie nog recept voor de gehaktballetjes? niet al te pittig ivm the kids.

Is bovenstaand genoeg, of zal ik er nog hamburgers of frikandellen bij doen? Ik heb niks om het warm te houden, vandaar dat ik zo min mogelijk warme gerechten kies.

il alles donderdag voorbereiden, want mijn hulpje voor vrijdag 's middags kan niet, dus ik moet én oppassen en mijn feessie in mijn uppie voorbereiden... Dus wil zo min mogelijk doen vrijdag.

O ja, ik ben ook wel goed in gevulde eitjes (vind ik zelf) of wordt t dan to much?
Tieg je hebt nog 1,5 uur te gaan voordat je 48 uurs-verbod ingaat!

Doe er soep of quiche bij, altijd succes (en in te vriezen als je over hebt). Als je de balletjes gewoon neutraal houdt kun je er 3 sausjes bij maken waarvan er dan 2 lekker pittig zijn ofzo.
Nou, dan ga ik voor het 48 uurs-verbod vrees ik. Binnen 3 kwartier gaat me niet meer lukken namelijk, heb alleen al bijna een half uur nodig om in het ziekenhuis te komen

Soep is altijd handig, stel grote pannen, zo gemaakt (vers of met pakje ). Quiche kan soms ook koud, moet je even kijken van tevoren. Makkelijke is ovenschaal beleggen met bladerdeeg, daar een mix van cherrytomaatjes, geitenkaas, olie, (veel) suiker en (veel) knoflook in, oregano er overheen. Errug lekker.

Of kippenpootjes/vleugeltjes aanbraden met peper en zout, in ovenschaal, honing erover, even in de oven zodat de honing carameliseerd. Zijn ook zowel koud als warm erg lekker
quote:lau72 schreef op 26 augustus 2010 @ 09:05:

Dok is toch niet stiekem bevallen? Als ik me goed herinner kan het bij haar in een half uurtje gebeurd zijn zo'n beetje, daar zit je ook niet op te wachten natuurlijk.

Lief dat ik gemist wordt

Ik zag tot mijn schande dat ik al in geen 2 weken ben komen buurten! Heb niet veel bijgelezen ook..

Ik beval waarschijnlijk wel stiekem in een uurtje of zo, maar kom dat net als de vorige keer wel meteen dezelfde dag nog melden, hoor! Nog alles rustig in de buik, maar nu druk met voorbereiden verlof, alles goed regelen met waarnemers en administratie en zo. Verder gewoon moe.. Morgen misschien meer tijd voor jullie, ok?
Hee Dok!

Wanneer ga je met verlof, dat is al gauw?
Vis gefeliciteerd!!

Hee dok! Straks zeeën met tijd voor ons dus! Kun je ons weer bijpraten!

We werden hier wakker van een paar fikse donder klappen. Ik vind onweer steeds enger worden...

Sil ligt met zijn kamer precies onder hoge boom, misschien moet ik voor mezelf maar eens evacuatie plan opstellen. Moet ik ook nog voor het werk doen, bedenk ik me nu...

Gelukkig, het trekt weg nu!
- griekse salade

- macaroni salade

- stokbrood met kruidenboter/ kruidenkaas

- witte kadetjes (evt met plakjes kaas ernaast)

- knakworstjes

- gehaktballetjes

- rollade(s)

- quiche (1 of 2?)

- danoontjes

- kwarktaart

(- picolini's voor als het op dreigt te gaan)

(- zalm/paturain wraps afhankelijk van budget)

nu moet ik ff weten hoeveel ik van alles moet hebben.. (22 volw. en 12 kinderen) pfff wat haal ik me aan..
Thanks Cees, 26 feels fine!!

Wij liepen gister in de stromende regen en toen begon het ook keihard te flitsen en donderen. Nemo vond het helemaal geweldig

Reken ongeveer 3 stuks per volwassene (las ik ergens op forum laatst. je bent er maar druk mee he hahaha. je hebt wel veel dingen met vlees (geen vegetariers in da house?)
ik doe er ook nog gevulde eitjes bij bedenk ik me..

geen vegetariers voor zover ik weet..

in mac salade zit idd vis ..

ik maak zelf meestal spek-prei quiche, ik zal ff googlen op vleesvrije quiche.

ga nu ff mijn tante en oom mailen, die maken ook altijd eten voor veel mensen, mss kunnen die ook tips geven.
Je kunt ook wat van die kleine knakworstjes in bladerdeeg bakken de dag ervoor.

Als je met taart begint heb je ook niet genoeg aan 1 kwarktaart. Misschien muffins bakken en mooi glazuurtje erop met een snoepje voor de kinderen?
Ik wilde eigenlijk eindigen met de taart en koffie, en net als de danoontjes wat later toevoegen.

Begin niet met de taart, omdat het vanaf 17:30 begint en de laatste ouder waarsch 18 uur er is. Dus maar gelijk eten. Vorig jaar gingen de eersten om 19:30 al weg, omdat t anders voor de kinderen te laat werd.

Krijg je veel volk vandaag?

Wij moeten straks nog op verjaardagsvisite.. nog niet zoveel zin in..
Nee ik vier het helemaal niet, zit ook weer onder de vlekken en voel me nog steeds niet echt jopper.

We hebben een paar petit fourtjes gekocht en gaan zo spelletjes doen.
wel geslapen dan vannacht?

ook geen familie die dan langswipt? ik twijfel nog of ik het volgend weekend vier, eigenlijk ook niet zo'n zin in..

tieg kun je de sluizen nog dichthouden?
Nope helemaal niks, lekker rustig

Ja waar is de meld van Tieg?

Vis, 't is vandaag toch? Gefeliciteerd! Maak er samen een leuke dag van!
Casey, wat ook altijd groot succes is voor kleine kids zijn mini-muffins. Hele krijgen ze vaak niet helemaal op, en dat zijn van die fijen eenhaps dingetjes.

Koude quiche is ook altijd erg succesvol. en pan soep, stokbrood met tapenade / kruidenboter en maaltijdsalade. Evt nog wat fruitspiesjes ofzo en dan ben je toch al een heel eind.

Zou idd zoveel mogelijk dingen kiezen die je van tevoren kunt maken. (quiche en bv minimuffins kun je nu al maken en invriezen).

Dok, goed om je even te lezen! Doe je niet te druk?

tieg, nog geen kleintje? Je houdt je zeker netjes aan het 48-uur verbod :-)

gistern met meis naar open dag van de dansschool geweest. Ze wil heel graag op dansschool en ze hadden allerlei optredens en tussendoor miniworkshops voor kleuters e.d. eerste keer durfde ze niet mee te doen. Tweede keer wel, dus nu hebben we haar opgegeven voor de les. Ben benieuwd.
Vis, gefeliciteerd! Hopelijk heb je een leuke dag met Nemo!

Kind is behoorlijk onderweg met het 48-uur verbod, houdt zich er keurig aan. Is sowieso erg rustig...

Vanmorgen mijn ouders even op de koffie gehad, die staan nu in de buurt op een camping. als het weer wat beter zou worden, zouden we er misschien nog even langsgaan maar ik vrees dat dat niet gaat lukken met het weer...

Nu even rustig op de bank zitten, man is druk aan het opruimen, die heeft last gekregen van nesteldrang volgens mij...
Vis, gefeliciteerd! Een hele fijne dag!

Weer is inderdaad waardeloos. Zijn naar Chimpie Champie geweest, was erg geslaagd. Nu zitten kids K3 te kijken en papa en mama liggen uitgeteld op de bank :-)
Hoera voor Vis! 25 alweer! Waar blijft toch de tijd Plaatjes plakken lukt niet helaas, dus die moet je er zelf even bijdenken

Cees, gehaktballetjes zijn superlekker met geperste knoflook, peper, zout, ei, gesneden sjalotjes en komijn(poeder) Cees. Maak er lekkere knofloosaus bij (griekse yoghurt, mayo, knoflook, peper en zout, eventueel geraspte komkommer erdoorheen). Die zijn hier altijd in no-time op. Je kunt ze ook aanbraden en dan zachtjes laten garen in tomatensaus, nog lekkerder, maar dan eet het wat minder handig uit de hand.

De griekse salade smaakt er ook erg lekker bij trouwens. Turks brood erbij?

quiche kun je doen met broccoli en blauwe kaas als je daar van houdt, lekker en vegetarisch. Ik zou gewoon 2 quiches maken trouwens, die kun je makkelijk invriezen als je die over hebt. Oh, en ik ben zelf wel heel erg van beter teveel dan te weinig

dok hartstikke druk dus, wanneer begint je verlof?

Jammer Tieg, nog niets, met dit zeikweer toch niet veel beters te doen dan bevallen lijkt me dus zet er eens een beetje vaart achter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven