Hoe laat is het? Deel X
woensdag 25 augustus 2010 om 08:17
Gezelligheid kent geen tijd.
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
maandag 30 augustus 2010 om 08:26
En toen... Vond ineens Het Gesprek plaats. Om 4 uur 's nachts, totaal onverwacht, op het initiatief van de Lastigerd, terwijl ik ineens de communicatieve vaardigheden had van een goudvis.
Gisteravond vroeg had ik de Lastigerd gebeld, kreeg geen gehoor. HIj stuurde een uurtje later een sms dat ik me straks zou bellen en dat ie me niet vergeten was.
Al wie belde, geen Lastigerd. En als ik belde nam ie niet op. Ik was niet eens echt gestresst, maar stuurde hem uiteindelijk wel een smsje: "Toen je in het buitenland zat spreken we elkaar tenminste nog eens, jij belde bijna elke dag en ik heb alleen al in juli 150 euro aan je uitgegeven. Even serieus man, 5 uur geleden beloofde je me straks te bellen!?".
En toen kreeg ik hem aan de lijn, om 4 uur (na verwoedde pogingen om te slapen maar ik werd geteisterd door onrust en ijskou). Zijn stem klonk raar, hij vertelde dat hij heel erg ruzie had gehad met zijn baas, zijn telefoon thuis op zijn bed had gesmeten en de deur uit was gegaan. "Frizz, zie je nou dat ik geen relatie kan hebben? Ik doe dat soort dingen, en dat heeft niks met jou te maken en dan moet ik dat na zo'n kutdag ook nog aan jou gaan uitleggen, terwijl ik eigenlijk tegen je wil schreeuwen ómdat ik een kutdag heb gehad maar dat verdien je niet". Slik.
"Ik maak trouwens wel 150 euro naar je over". Huh? "Voor die belkosten toch?".
Hij zegt dat het kut gaat met hem, hij wilde tijdens zijn vakantie nadenken over een aantal dingen en zelfs daar is ie niet aan toegekomen. Hij moet eerst bedenken wat ie met zijn toekomst wil (huis, werk, familie enz) en hij zegt dat ie in kringetjes loopt en er niet uit komt. Hij moet dat zien te doorbreken en hij weet even niet hoe. En dan ben ik er nog, en hij kan me op dit moment dus niks bieden, en hij weet ook niet wanneer wél. Hij weet dat ik hem wil bijstaan in alles, maar hij vindt het onterecht om mij ook in kringetjes te laten lopen totdat hij eruit is.
Als wéken oefen ik het zinnetje: "Maar Lastigerd, ben je eigenlijk gek op me?", en er waren 100 kansen deze vraag te stellen maar hij kwam mijn strot niet uit. Uiteindelijk zei ik iets als: "Maar als je zo praat... lijkt het net alsof het je allemaal niets doet", waarop hij een beetje gepikeerd raakte en zei dat ik wel beter wist.
En toen wist ik niks meer te zeggen. Ik heb sowieso amper iets gezegd. Hij zei dat ik moest gaan slapen en dat ie me vanavond weer zou bellen.
Nu heb ik maar een uurtje of 3-4 geslapen en ga ik op die kleine passen. Ik voel me verdoofd.
Gisteravond vroeg had ik de Lastigerd gebeld, kreeg geen gehoor. HIj stuurde een uurtje later een sms dat ik me straks zou bellen en dat ie me niet vergeten was.
Al wie belde, geen Lastigerd. En als ik belde nam ie niet op. Ik was niet eens echt gestresst, maar stuurde hem uiteindelijk wel een smsje: "Toen je in het buitenland zat spreken we elkaar tenminste nog eens, jij belde bijna elke dag en ik heb alleen al in juli 150 euro aan je uitgegeven. Even serieus man, 5 uur geleden beloofde je me straks te bellen!?".
En toen kreeg ik hem aan de lijn, om 4 uur (na verwoedde pogingen om te slapen maar ik werd geteisterd door onrust en ijskou). Zijn stem klonk raar, hij vertelde dat hij heel erg ruzie had gehad met zijn baas, zijn telefoon thuis op zijn bed had gesmeten en de deur uit was gegaan. "Frizz, zie je nou dat ik geen relatie kan hebben? Ik doe dat soort dingen, en dat heeft niks met jou te maken en dan moet ik dat na zo'n kutdag ook nog aan jou gaan uitleggen, terwijl ik eigenlijk tegen je wil schreeuwen ómdat ik een kutdag heb gehad maar dat verdien je niet". Slik.
"Ik maak trouwens wel 150 euro naar je over". Huh? "Voor die belkosten toch?".
Hij zegt dat het kut gaat met hem, hij wilde tijdens zijn vakantie nadenken over een aantal dingen en zelfs daar is ie niet aan toegekomen. Hij moet eerst bedenken wat ie met zijn toekomst wil (huis, werk, familie enz) en hij zegt dat ie in kringetjes loopt en er niet uit komt. Hij moet dat zien te doorbreken en hij weet even niet hoe. En dan ben ik er nog, en hij kan me op dit moment dus niks bieden, en hij weet ook niet wanneer wél. Hij weet dat ik hem wil bijstaan in alles, maar hij vindt het onterecht om mij ook in kringetjes te laten lopen totdat hij eruit is.
Als wéken oefen ik het zinnetje: "Maar Lastigerd, ben je eigenlijk gek op me?", en er waren 100 kansen deze vraag te stellen maar hij kwam mijn strot niet uit. Uiteindelijk zei ik iets als: "Maar als je zo praat... lijkt het net alsof het je allemaal niets doet", waarop hij een beetje gepikeerd raakte en zei dat ik wel beter wist.
En toen wist ik niks meer te zeggen. Ik heb sowieso amper iets gezegd. Hij zei dat ik moest gaan slapen en dat ie me vanavond weer zou bellen.
Nu heb ik maar een uurtje of 3-4 geslapen en ga ik op die kleine passen. Ik voel me verdoofd.
maandag 30 augustus 2010 om 09:27
Tjee frizz
wat moet je daar nou mee?
Niet helemaal de verloop van het gesprek zoals ik, en waarschijnlijk jij, het voor je zag.
Ik vind wel dat hij op een bepaalde manier open is geweest.
Door te vertellen dat het slecht met hem gaat.
Maar daar schiet jij niet echt wat mee op.
Misschien kun je als de kleine ligt te slapen even voor jezelf opschrijven wat je precies wilt vragen. Bijvoorbeeld of hij echt gek op je is. Misschien zijn er nog wel meer dingen.
Kun je vanavond je lijstje erbij pakken.
Enne wat als hij zo een rotdag heeft? Zou je het dan fijn vinden als hij bij jou komt schelden? Ik had dat met mijn ex wel, en vond dat juist ook heel prettig. Iemand die echt van je houdt en waar je even kunt schelden.
wat moet je daar nou mee?
Niet helemaal de verloop van het gesprek zoals ik, en waarschijnlijk jij, het voor je zag.
Ik vind wel dat hij op een bepaalde manier open is geweest.
Door te vertellen dat het slecht met hem gaat.
Maar daar schiet jij niet echt wat mee op.
Misschien kun je als de kleine ligt te slapen even voor jezelf opschrijven wat je precies wilt vragen. Bijvoorbeeld of hij echt gek op je is. Misschien zijn er nog wel meer dingen.
Kun je vanavond je lijstje erbij pakken.
Enne wat als hij zo een rotdag heeft? Zou je het dan fijn vinden als hij bij jou komt schelden? Ik had dat met mijn ex wel, en vond dat juist ook heel prettig. Iemand die echt van je houdt en waar je even kunt schelden.
maandag 30 augustus 2010 om 10:10
Ik zit nu bij de kleine. Ze moet slapen maar kan bijna niet ademhalen door een verkoudheid en raakt in paniek als ik wegga. Dan blijf ik dus gewoon lekker in het zicht zitten.
Djips ik heb vannacht niet gezegd dat ie me verrot mag schelden , maar wel dat ik weet dat ie het moeilijk heeft en dat ik hem daarin wil steunen. Hij zei dat ie dat weet en waardeert, maar gaf ook aan dat ie vindt dat ie dat alleen moet doen.
Ik weet eigenlijk niet hoe ik me voel. Wel goed geloof ik, maar ik geloof dat dat komt doordat de nee-boodschap minder doordringt dan het feit dat ie zo open met me was...
Djips ik heb vannacht niet gezegd dat ie me verrot mag schelden , maar wel dat ik weet dat ie het moeilijk heeft en dat ik hem daarin wil steunen. Hij zei dat ie dat weet en waardeert, maar gaf ook aan dat ie vindt dat ie dat alleen moet doen.
Ik weet eigenlijk niet hoe ik me voel. Wel goed geloof ik, maar ik geloof dat dat komt doordat de nee-boodschap minder doordringt dan het feit dat ie zo open met me was...
maandag 30 augustus 2010 om 10:35
Ah wat sneu van die verkoudheid. Ik hoop dat ze snel in slaap valt. Misschien kun je er even naast liggen? Je zal wel moe zijn met zo weinig slaap.
Maar was het wel echt een neeboodschap dan?
Dat was me uit je eerste post niet helemaal duidelijk geworden.
Niet om je nu weer hoop te geven, ik had het niet goed begrepen denk ik.
Waar wil je het vanavond nog met hem over hebben?
Ik ben even een paar uurtjes naar school, tot later
10.35
Maar was het wel echt een neeboodschap dan?
Dat was me uit je eerste post niet helemaal duidelijk geworden.
Niet om je nu weer hoop te geven, ik had het niet goed begrepen denk ik.
Waar wil je het vanavond nog met hem over hebben?
Ik ben even een paar uurtjes naar school, tot later
10.35
maandag 30 augustus 2010 om 10:40
Helaas pas ik al enige tijd niet meer in een ledikantje.
Maar ze net in één klap in slaap, ook gek om te zien...
Nou ja, hij zei wel van alles en nog wat, maar hij zei toch ook dat ie nu geen relatie met me kan hebben. Das toch een nee-boodschap? Ik had toch gesteld dat als ie dat niet wilde dat ik dan met hem zou kappen...
Wat moet ik anders, nu?
Ik geloof dat ik maar één vraag nog voor hem heb: wat wil hij nu dan wél?
Djips veel plezier op school. Ik was nog niet uit mijn advies aan jou omdat ik je op Taboe vragen had gesteld die je niet hebt beantwoord...
Maar ze net in één klap in slaap, ook gek om te zien...
Nou ja, hij zei wel van alles en nog wat, maar hij zei toch ook dat ie nu geen relatie met me kan hebben. Das toch een nee-boodschap? Ik had toch gesteld dat als ie dat niet wilde dat ik dan met hem zou kappen...
Wat moet ik anders, nu?
Ik geloof dat ik maar één vraag nog voor hem heb: wat wil hij nu dan wél?
Djips veel plezier op school. Ik was nog niet uit mijn advies aan jou omdat ik je op Taboe vragen had gesteld die je niet hebt beantwoord...
maandag 30 augustus 2010 om 11:10
Ik heb het koud!! En ik heb al een trui aan!! En ik wil zomer, nu!!
Ja, het is best duidelijk dan. Maar is het dan ook duidelijk dat je nu met hem gaat stoppen? Of heb je hoop op betere tijden? En wat gaat er dan nu gebeuren met 'jullie'?
Er mist nog een bepaald gedeelte in 'Het Gesprek'... dat maakt het Lastig!
11.10
Ja, het is best duidelijk dan. Maar is het dan ook duidelijk dat je nu met hem gaat stoppen? Of heb je hoop op betere tijden? En wat gaat er dan nu gebeuren met 'jullie'?
Er mist nog een bepaald gedeelte in 'Het Gesprek'... dat maakt het Lastig!
11.10
maandag 30 augustus 2010 om 11:15
Friz, dit was toch niet Het Gesprek? Zo te lezen heb jij namelijk niets gezegd over hoe jij je voelt en wat jij wilt. Dit is in ieder geval wel een ingang, maar ik denk dat er nog wel meer gezegd kan worden, zeker van jouw kant.
Eerlijk gezegd vind ik het een stomme reden om geen relatie te hebben. En 'zo ben ik nu eenmaal' vind ik helemaal stom. Ik snap dat je je karakter kan veranderen, maar hij zou zich in een relatie wel een beetje kunnen aanpassen. Al zou hij alleen maar smsen 'ik heb een kutdag' voordat hij zn telefoon op bed smijt en weg gaat. Een kleine moeite voor hem en jij weet waar je aan toe bent.
Maar misschien weet ik er verder te weinig van en praat ik nu onzin..
11:15
Eerlijk gezegd vind ik het een stomme reden om geen relatie te hebben. En 'zo ben ik nu eenmaal' vind ik helemaal stom. Ik snap dat je je karakter kan veranderen, maar hij zou zich in een relatie wel een beetje kunnen aanpassen. Al zou hij alleen maar smsen 'ik heb een kutdag' voordat hij zn telefoon op bed smijt en weg gaat. Een kleine moeite voor hem en jij weet waar je aan toe bent.
Maar misschien weet ik er verder te weinig van en praat ik nu onzin..
11:15