rechte bami
maandag 30 augustus 2010 om 13:37

maandag 30 augustus 2010 om 15:16

maandag 30 augustus 2010 om 15:16
Zullen we het er maar op houden dat er verschillende soorten zijn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bami

maandag 30 augustus 2010 om 15:26
quote:Star schreef op 30 augustus 2010 @ 15:16:
Geweldig, vooral
In Suriname zijn er twee soorten "bami's": Tjaw min (Chinees) en bami (Javaans). Tjaw min zijn dunne slierten en bami is dikker. In Nederland is bami niet altijd dik - ergo iedereen haalt de termen door elkaar. Ook is bami (oftwel tjaw min) niet altijd hetzelfde in China of Indonesië als in Suriname, dat is te wijten aan een cultuurverschil
Gelukkig maar, het komt allemaal door cultuurverschil..
Geweldig, vooral
In Suriname zijn er twee soorten "bami's": Tjaw min (Chinees) en bami (Javaans). Tjaw min zijn dunne slierten en bami is dikker. In Nederland is bami niet altijd dik - ergo iedereen haalt de termen door elkaar. Ook is bami (oftwel tjaw min) niet altijd hetzelfde in China of Indonesië als in Suriname, dat is te wijten aan een cultuurverschil
Gelukkig maar, het komt allemaal door cultuurverschil..

maandag 30 augustus 2010 om 15:32
Ik herken het wel, ik heb een hele grote zilveren armband en als ik sta te koken en roer in de pannen wordt die armband heel snel heet. Bij Bami moet je die slierten uit elkaar trekken dus sta je relatief lang boven een pan kokend water. Maar de simpelste oplossing is om gewoon je armband even af te doen als je aan het koken bent.
maandag 30 augustus 2010 om 15:34
quote:Helenita2 schreef op 30 augustus 2010 @ 14:18:
Tja, je moet ook niet iets uit de oven willen halen met een gouden/zilveren/metalen ketting om (heb ooit eens wekenlang een soort tattoo om m'n hals gehad - en pijn dat 't deed...).Zoiets?
Tja, je moet ook niet iets uit de oven willen halen met een gouden/zilveren/metalen ketting om (heb ooit eens wekenlang een soort tattoo om m'n hals gehad - en pijn dat 't deed...).Zoiets?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 30 augustus 2010 om 15:36
quote:Blackdress schreef op 30 augustus 2010 @ 15:32:
Ik herken het wel, ik heb een hele grote zilveren armband en als ik sta te koken en roer in de pannen wordt die armband heel snel heet. Bij Bami moet je die slierten uit elkaar trekken dus sta je relatief lang boven een pan kokend water. Maar de simpelste oplossing is om gewoon je armband even af te doen als je aan het koken bent.Sowieso gevaarlijk koken als je belegd met met sieraden, als je met die armband blijft hangen aan het handvat van de pan met kokend water heb je hem voor dat je het weet over je heen.
Ik herken het wel, ik heb een hele grote zilveren armband en als ik sta te koken en roer in de pannen wordt die armband heel snel heet. Bij Bami moet je die slierten uit elkaar trekken dus sta je relatief lang boven een pan kokend water. Maar de simpelste oplossing is om gewoon je armband even af te doen als je aan het koken bent.Sowieso gevaarlijk koken als je belegd met met sieraden, als je met die armband blijft hangen aan het handvat van de pan met kokend water heb je hem voor dat je het weet over je heen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 30 augustus 2010 om 15:40
Blackdress: eindelijk iemand die me begrijpt het is geen heel groot probleem maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Eigenlijk weet ik nu dus nog niet of er rechte mie is want waarschijnlijk hebben ze spaghetti aangezien voor bami. gr marian Ps nooit verwacht zoveel reacties te krijgen ( slecht weer hé) iedereen achter de laptop.
maandag 30 augustus 2010 om 15:44
quote:itsme26 schreef op 30 augustus 2010 @ 15:29:
of ik nu rechte bami of mie nestjes in een pan met kokend water gooi het worden allemaal gewone slierten en die giet ik af in een vergiet. Dus hoe wordt je armband dan warm?
Eensch! Ik 'trek' m'n baminestjes ook niet uit elkaar hoor, dat valt vanzelf wel uit elkaar als je er een beetje in roert met een lange lepel zodat je niet met je arm boven de hete pan hoeft te hangen.
Ik heb nog nooit rechte bami gehad, maar mijn moeder had het wel volgens mij vroegah, maar weet niet welk merk ofzo en of het nu nog bestaat. Neem aan dat het wel ergens te vinden moet zijn!
of ik nu rechte bami of mie nestjes in een pan met kokend water gooi het worden allemaal gewone slierten en die giet ik af in een vergiet. Dus hoe wordt je armband dan warm?
Eensch! Ik 'trek' m'n baminestjes ook niet uit elkaar hoor, dat valt vanzelf wel uit elkaar als je er een beetje in roert met een lange lepel zodat je niet met je arm boven de hete pan hoeft te hangen.
Ik heb nog nooit rechte bami gehad, maar mijn moeder had het wel volgens mij vroegah, maar weet niet welk merk ofzo en of het nu nog bestaat. Neem aan dat het wel ergens te vinden moet zijn!