rechte bami

30-08-2010 13:37 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo wie weet of je bami ook "recht"kan kopen ik gebruik nu nestjes, maar vindt dit niet zo handig. Een tijdje geleden had je ze in een pak van wereldgerechten maar die zijn niet meer verkrijgbaar, helaas uit het assortiment, werkte veel handiger.groetjes marian.
Dat heet spagetti!
Heb je geen spaghettitang o.i.d.?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoe lang duurt het om je armband af te doen? Ik schat een seconde of twee.
Chinese toko's verkopen rechte bami.
quote:Annie Ooi schreef op 30 augustus 2010 @ 14:07:

[...]

Spagettie zeker?

Nou je het zegt..

Maar effe serieus, nee, het was echt rechte bami. Heb er nog mee in m'n handen gestaan omdat ik het nooit eerder had gezien.
Ik gebruik die van Soubry. Chinese mie. Niet recht, maar ook geen nestje
Tja, je moet ook niet iets uit de oven willen halen met een gouden/zilveren/metalen ketting om (heb ooit eens wekenlang een soort tattoo om m'n hals gehad - en pijn dat 't deed...).
in de surinaamse keuken gebruiken ze heel vaak spaghetti, om bami mee te maken.

Maar veel supermarkten verkopen ook roerbakmie, dan ben je gelijk van je probleem af.
Ik gebruik altijd udon noodles. Dat zijn geen nestjes maar een hele klomp slierten. Daar krijg je pas een hete armband van!

Inderdaad gewoon het nestje fijn knijpen.
Auw Hel!
Ja maar Star, dat is mie, geen BAmi. Is echt heel anders hoor.

En dat zijn toch van die krulletjesmatjes? Die moet je ook met je vork uit elkaar trekken. Krijg je weer een verbrande arm...

Sorry, ik kan het niet loslaten dit.
Maar dat kan je ook voor baMI gebruiken, net als dat ze in Suriname vaak spaghetti gebruiken

En trouwens, wereldgerechten, is dat wel echt?
Wat voor armband heb je dan precies, Marian?
Uhuh, en in Italie eten ze zeker mienestjes met pastasaus? Ik geloof der niks nie van.

Doe mij maar wereldgerechten, dan weer je tenminste wat je hebt.
Kijk nou wat Jala schrijft dan Hel

En mijn Suri-collega en de oma van Nemo van Vish doen het ook met spaghetti, echt hoor
quote:Helenita2 schreef op 30 augustus 2010 @ 14:26:

Doe mij maar wereldgerechten, dan weer je tenminste wat je hebt. Ja, precies. En ze breken zo lekker de week, vind ik altijd.
Hee Hel, heb hier een Bami Goreng Mix en let op wat er op de gebruiksaanwijzing staat: 'Kook de MIE beetgaar'
quote:Star schreef op 30 augustus 2010 @ 14:27:

Kijk nou wat Jala schrijft dan Hel

En mijn Suri-collega en de oma van Nemo van Vish doen het ook met spaghetti, echt hoor Allemaal bounties, ik sweer het je!
quote:Star schreef op 30 augustus 2010 @ 14:30:

Hee Hel, heb hier een Bami Goreng Mix en let op wat er op de gebruiksaanwijzing staat: 'Kook de MIE beetgaar'

Mix van Konimex zeker he? Da's van Unilever. En raad eens waar ze de wereldgerechten bedenken? Juist ja.

Het is een complot, ik weet het zeker.
Marian, kun je vrijdag nog een topic als deze openen?
quote:Helenita2 schreef op 30 augustus 2010 @ 14:49:

[...]

Mix van Konimex zeker he? Da's van Unilever. En raad eens waar ze de wereldgerechten bedenken? Juist ja.

Het is een complot, ik weet het zeker.

Nee, die gebruik ik niet

Koningsvogel.
quote:Helenita2 schreef op 30 augustus 2010 @ 14:47:

[...]

Allemaal bounties, ik sweer het je!
quote:nouschi schreef op 30 augustus 2010 @ 14:11:

Heb je geen spaghettitang o.i.d.?jawel maar die is voor de spaghetti DUH
quote:Helenita2 schreef op 30 augustus 2010 @ 14:18:

Tja, je moet ook niet iets uit de oven willen halen met een gouden/zilveren/metalen ketting om (heb ooit eens wekenlang een soort tattoo om m'n hals gehad - en pijn dat 't deed...).waarom steek je dan ook je hoofd in de oven, dat is meer voor Hans en Grietje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven