Eten in Rotterdam?

30-08-2010 16:43 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

heeft iemand nog een leuke tip om uit te gaan eten in Rotterdam. We hebben in september een hotelovernachting in Rotterdam geboekt. (we zitten in het centrum aan/op de ' waena" of zo) En zoeken nog een leuk restaurant.

Mijn man is gek van spare-ribs, maar iets oosters vindt ik zelf ook wel lekker.

Wie heeft er leuke tips!

groetjes
Bazar in de Witte de Withstraat!
Even zoeken hier op het vivaforum want hier zijn al zeker 5 topics over geweest!
Ik zou het wel weten in R'dam;

Bij Fred want die hebben het mooiste toilet van Nederland.
Maar spare ribs en wat rijst kun je in elk eetcafe wel vinden.
Aan de Karel Doormanstraat tegenover Pathé heb je

Grillrestaurant Dino's
Bij CS, vlakbij Weena, hebben ze een super Italiaanse tratorria: A proposito. Heerlijk authentiek Italiaans eten, echt een aanrader. Het ziet er niet uit van buiten maar wordt gerund door een Italiaanse familie. Is overigens erg in trek
A proposito is inderdaad lekker, maar zorg wel dat je van te voren hebt gereserveerd

\
Ik zou Bazar doen, daar kun je eten wat jullie allebei lekker vinden.
quote:ucchan schreef op 30 augustus 2010 @ 18:05:

A proposito is inderdaad lekker, maar zorg wel dat je van te voren hebt gereserveerd

En in het weekend zijn ze volgens IENS gesloten.

http://www.iens.nl/restau ... dam-trattoria-a-proposito
quote:Sophiepapa schreef op 30 augustus 2010 @ 18:09:

[...]

En in het weekend zijn ze volgens IENS gesloten.

http://www.iens.nl/restau ... dam-trattoria-a-propositoOh wat goed dat je dat hebt gezien, wist ik niet. Maar misschien gaan ze niet in het weekend
Shabu-shabu in rotterdam is een aanrader! Het zit aan de west-blaak dus in het centrum.

Het idee is onbeperkt sushi eten voor ik dacht 23.50 p.p.

Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding goed en het is er altijd druk, wat ik zelf wel gezellig vind.

Wel van te voren reserveren!
Oja...de lekkerste spare-ribs vind je bij granny's grill, zij zitten in het scheepvaartkwartier, leuke buurt net voorbij het centrum.
Oosters eten is heel lekker bij Indonisia aan het rode zand, naast v & d. Wel pittig.
Dudok aan de meent. De lekkerste appeltaart van nederland.

Altijd druk, maar altijd wel een plekje vrij.

En op loopafstand van het hotel en de koopgoot.

Eetze!
Ik vind Bazaar geen aanrader. Soms heb je je eten al binnen 5 minuten voor je op tafel staan en ben je binnen een half uur weer buiten. Niet echt gezellig dus.

Als je van de mediterraanse keuken houdt is Dunya Lokanta in de provenierstraat (de staart aan de Blijdorp uitgang van het centraal station) erg leuk en lekker. Daar tegenover zit ook een heel lekker Spaans restaurant.

En ga oor zoetigheid een keer naar de Koekela aan de nieuwe binnenweg. Erg lekker allemaal.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Hier staan heel leuke tussen! http://www.iens.nl/restaurant/rotterdam ... t+kwartier

Enne... mocht je niet in de Ballentent gaan eten (is niet geweldig daar hoor), ga er dan zeker ff een borrel drinken! Beste cafe van Rotterdam!
Los Toros is een aanrader, zit aan de Lijnbaan.

Het is een Argentijns restaurant dus veel vlees en onbeperkt Spare Ribs eten. Ik ben er nu 2x geweest en het eten is er echt goed, ze bieden je ook vaak een kopje koffie/thee van het huis aan.

www.los-toros.nl
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Ik vind Dudok juist niks, de appeltaart niet bijzonder en de akoustiek zo beroerd dat ik het er niet prettig vind zitten

De bazaar is wel lekker, ook druk en lawaaierig,maar je hebt er geen avondvullend programma als je dat zoekt. Alles staat binnen no-time op tafel. Misschien als je later op de avond bent dat het wat langer duurt,, maar dan moet je wel reserveren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bazar is al genoemd denk ik? Juist ja,...
quote:pimpelmeesje67 schreef op 30 augustus 2010 @ 19:48:

Enne... mocht je niet in de Ballentent gaan eten (is niet geweldig daar hoor), ga er dan zeker ff een borrel drinken! Beste cafe van Rotterdam!Ik was er vorige week, en vind het er niet leuk. Het is het nét niet. Bovendien vond ik de obers bijzonder onvriendelijk. Als je een Ballentent runt, maak er dan ook een Ballentent van met tingeltangels, huilende zigeuners en rode schemerlampjes. Dit is een oubollige tent met een schrale rooklucht en iets te veel chroom en perkamenten kapjes.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:nlies schreef op 30 augustus 2010 @ 22:43:

Ik vind Dudok juist niks, de appeltaart niet bijzonder en de akoustiek zo beroerd dat ik het er niet prettig vind zitten.Ik ben er onderhand ook wel op uitgekeken, op heel dat Dudok. Hoog, groot en lawaaierig. Tegenwoordig verkopen ze die appeltaart door half Rotterdam, dus daarvoor hoef je niet te gaan.
quote:Very Cherry schreef op 31 augustus 2010 @ 01:03:

[...]

Ik ben er onderhand ook wel op uitgekeken, op heel dat Dudok. Hoog, groot en lawaaierig. Tegenwoordig verkopen ze die appeltaart door half Rotterdam, dus daarvoor hoef je niet te gaan.en kil vind ik het. Nee hoor.... een lekker taartje bij Koekela (hopen dat er plek is) lunchen bij rotown en eten bij toko94/bazar/taberna dushi. Zoiets... Iluvit
Koekela heeft echt waanzinnige dingen vind ik ja. Qua eten is mijn absolute favoriet Stroom. Zit wel een beetje uit de richting, aan het Lloydkwartier, maar da's misschien juist wel leuk, kun je volgens mij ook met de watertaxi heen. Ik vind het Lloydkwartier ook een heel gave plek, industrieel en grootsteeds. En het eten is echt fantastisch (niet echt goedkoop, trouwens)
quote:JJ80 schreef op 31 augustus 2010 @ 10:48:

[...]

en kil vind ik het. Nee hoor.... een lekker taartje bij Koekela (hopen dat er plek is) lunchen bij rotown en eten bij toko94/bazar/taberna dushi. Zoiets... IluvitTaverna Dushi is momenteel favoriet hier. Rotown blijft voor mij toch meer een soort uitgaans"hol" dan een fijne lunchplek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven