Even klagen

31-08-2010 10:15 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Even klagen hoor. Wat is het toch prachtig om zwanger te zijn. Wonder van de natuur, etc. Maar wie is er net als ik gewoon ook heel erg MOE en CHAGRIJNIG?

Ik ben 20 weken zwanger, werk fulltime (leuke baan, daar niet van) en ben 's avonds en in het weekend uitgeteld. En eigenlijk ben ik overdag door de week ook niet vooruit te branden... Ik overweeg vandaag om een dutje onder mijn bureau te doen.

Wie kan mij vertellen wanneer het Grote Genieten precies gaat beginnen?

En ja, ik ben echt heel blij met de zwangerschap. En ik kan natuurlijk wat minder gaan werken en dat ga ik waarschijnlijk op een bepaald moment ook doen. Maar ik ben pas halverwege!

Ben ik de enige?

VivaEmma
Wie zegt dat het Grote Genieten een moetje is dan?
Misschien doe je het al wel; maar wat nou als je nog wat eerder naar bed gaat? Je lichaam geeft aan dat je moe bent.
Stressed is just desserts spelled backwards
Zwanger zijn vond ik een noodzakelijk kwaad.

afschuwelijk, nooit blij mee geweest.

maar wel 3 prachtige kinderen waar ik heel, heel blij mee ben.
Kun je alvast wennen aan het moe zijn als je kind er straks is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Chagrijnig was ik er niet van, wel moe. En dat accepteerde ik ook. Ging vroeger naar bed, sprak wat minder buitenshuis af.

En als ik de gelegenheid had om overdag even een uiltje te knappen (ik werkte 4 dagen) dan nam ik die ook.
quote:nouschi schreef op 31 augustus 2010 @ 10:19:

Kun je alvast wennen aan het moe zijn als je kind er straks is.

ja, ik vond dat toch heel anders.

Moe zijn van weinig slaap is anders dan je lam voelen.
Zo eens met Nouschi!

Wen er maar aan, na de bevalling wordt het niet beter.
Het grote genieten gaat beginnen als de kinderen de deur uit zijn
Grote genieten? Bij mij niet tijdens mijn zwangerschappen. Ik vind het gewoon niet leuk.
quote:Star schreef op 31 augustus 2010 @ 10:26:

Grote genieten? Bij mij niet tijdens mijn zwangerschappen. Ik vind het gewoon niet leuk.ja, het zou een stuk makkelijker zijn als ze zo ineens HOP in de wieg lagen
eh...dit IS t grote genieten????
once upon a time called.....right now
Was ook moemoemoe,maar had een HB van 4,0...Dus even laten prikken bij je verloskundige.

Verder vond ik zwanger zijn helemaal niet zo geweldig........die roze wolk ken ik dan ook niet.

Ook de tijd na de bevalling viel me best tegen,was erg jong,geen vriendinnen om ervaringen mee uit te wisselen,erg onzeker,en eerste kind sliep 22uur per dag,en man werkte 100uur per week,dius zat me stierlijk te vervelen hele dag............

Ben blij dat ze nu 18 en 21 zijn hahahaha..
Hahaha, fijn dat ik niet de enige ben!

Ik lees alleen maar verhalen over roze wolken (ja, ook op dit forum), de wereld aankunnen tijdens het tweede trimester en over hoe vreselijk hard je ervan moet Genieten.

Maar goed, nog vroeger naar bed dus (tijdens het eten dan maar), nog minder afspreken en erbij neerleggen dat het over een jaar of 18 beter wordt.

Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat ik niet de enige ontaarde aanstaande moeder ben die helemaal niet lekker aan het genieten is van een roze wolk.

VivaEmma
Er is geen grote genieten. Genieten gaat met teugjes anders verslik je jezelf!

Luister naar je lichaam en neem dag voor dag.
Ga niet zitten wachten tot het genieten komt... Luister gewoon naar je lichaam en neem je rust. Ik weet, lastig met een fulltime baan. Maar toch wat eerder naar bed, minder afspreken etc.

Ik heb overigens wel genoten van mijn zwangerschap, van ong. week 15 tot week 35 ofzo.

En zoals eerder gezegd is zwanger-moe heel anders dan de vermoeidheid door slaapgebrek als je kind er is!
Ik ben tot de 6e maand moe en strontmisselijk geweest, daarna werd het beter.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
quote:vivaemma schreef op 31 augustus 2010 @ 10:44:

Hahaha, fijn dat ik niet de enige ben!

Ik lees alleen maar verhalen over roze wolken (ja, ook op dit forum), de wereld aankunnen tijdens het tweede trimester en over hoe vreselijk hard je ervan moet Genieten.

Maar goed, nog vroeger naar bed dus (tijdens het eten dan maar), nog minder afspreken en erbij neerleggen dat het over een jaar of 18 beter wordt.

Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat ik niet de enige ontaarde aanstaande moeder ben die helemaal niet lekker aan het genieten is van een roze wolk.

VivaEmmaDan lees je selectief.
Leven is niet altijd rozengeur en maneschijn. Een leven maken ook niet.
Ik moet eerlijk zeggen: ik geniet wèl. Maar niet volgens het Grote Genieten wat hier volgens mij bedoeld wordt.

Ik geniet juist van die kleine dingetjes, het schoppen van de kindjes (krijg er twee! Yes, maar 1 keer zwanger! ) en het voorbereiden van de babykamer (moet ik nu trouwens uit handen geven, kan alleen nog maar internetshoppen... Ook leuk trouwens).

Verder baal ik vaak genoeg, moe in het begin, vanaf 16 weken deels de ziektewet in, vanaf 20 weken totaal (ivm teveel harde buiken).

Met 26 weken het ZH in ivm cervix verkorting, gelukkig maar voor 4 daagjes. Nu thuis, inmiddels 30 weken zwanger, en mag niks meer, zelfs niet snoepen ivm zwangerschapsdiabetes... (daar gaat het troosteten... hahaha!) Aftellen dus... Nee, had het me ook hééééél anders voorgesteld. Maar das ook omdat ik er al 3 jaar naar uitkeek en àlle tijd had om er een lekker rooskleurig beeld van te vormen.

Maar, om terug te komen op mijn eerste zin: ik geniet wèl. Zij het met mate....
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Grote genieten niet gehad tijdens zwangerschap, kon wel ineens zo een vlaag krijgen, WAUW ik krijg een baby! Ik was ook erg moe, had zo een pijn in me bekken en rug en liep daarmee veelste lang door terwijl ik lichamelijk werk deed, zodat ik de laatste 3 maanden amper de trap af kon.. Bij 2de wel wat beter aangepakt, weinig tillen en stofzuigen had ook stuk minder pijn! Maar joh de 1 vind het heerlijk de ander vind het ruk, je doet het om een kind te krijgen en niet omdat het zo leuk is.. Ik vond zwanger wakker liggen vervelender dan wakker zijn voor de baby, dan heeft het nog nut (O: Maar na 8 maanden was ik dat ook wel goed zat! Sterkte en misschien toch maar de woensdag vrij gaan nemen?
quote:vivaemma schreef op 31 augustus 2010 @ 10:44:

Welkom in de Echte Wereld: de roze wolk bestaat niet. Ook niet als je straks bevallen bent. Het is hartstikke leuk ja, maar ook loodzwaar en vermoeiend. Met een beetje geluk heeft het positieve de overhand, maar soms/vaak is dat ook niet zo.

Ik vind het uiteindelijk allemaal de moeite waard, maar het valt gewoon niet altijd mee...

Alleen maar verhalen over die roze wolk hier op het forum? Dan mioet je toch beter gaan lezen, er is helaas genoeg te lezen over miskramen, moeilijk zwanger worden, opvoedproblemen enz enz. Dus dat valrt wel mee.

En tuurlijk mag je nu en dan flink klagen, want het is af en toe best lastig allemaal. Alles wat er aan je verandert; in je hoofd, je lijf, je omgeving, je relatie.

Maar probeer er van te genieten. Je bent moe? Dan ga je er lekker tegen aan. Probeer te rusten maar daarnaast lekker actief te zijn. Want juist daar krijg je meer energie van.

Bespreek het met je verloskundige, misschien is je HB te laag of zo.

Heel veel succes met je zwangerschap. Dat grote genieten komt wel, het is alleen iets wat komt en gaat...en weer komt.
quote:vivaemma schreef op 31 augustus 2010 @ 10:15:

Wie kan mij vertellen wanneer het Grote Genieten precies gaat beginnen?

Als je bedenkt dat je vrouw zwanger is, jij wel de lusten hebt, maar nauwelijks de lasten. Maar dat bedoelde je zeker niet?
quote:rider schreef op 31 augustus 2010 @ 14:21:

[...]

Als je bedenkt dat je vrouw zwanger is, jij wel de lusten hebt, maar nauwelijks de lasten. Maar dat bedoelde je zeker niet? Denk dat mijn man het niet met je eens is, Rider! Die is er nog altijd van overtuigd dat hij het nà de bevalling rustiger krijgt.... Ik mag nu namelijk niks dus hij moet alles doen... Ik laat hem maar in die waan dat hij strakjes weer rustig kan ademhalen, hahahaha!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven