vlees wordt niet bruin
zondag 29 augustus 2010 om 18:27
Gr, ben nu slavinken aan heb bakken van de slager. Normaal heb ik ze altijd van de supermarkt en deze worden perfect bruin en gaar. Deze van de slager niet bruin te krijgen. Rest van het eten is allang klaar, dus ik heb de slavinken al in allemaal stukjes gesneden en nog wordt het niet bruin.. is dit een speciaal soort slavink, of doe ik iets fout ? iemand ervaring hiermee ?
zondag 29 augustus 2010 om 19:00
Nou het is op... was goed te eten hoor, maar het leek nog steeds niet helemaal gaar,. al proefde dat absoluut wel zo.
Ik kook op inductie, en dat werkt altijd super goed, en gelukkig doet deze het nog uitstekend. ! Ik had het eerst 20 minuten aangebraden. Toen was de buitenkant mooi bruin en toen nog ongeveer een half uur op een lage stand laten sudderen. Toen het dus nog rood was, in stukjes gehad en nog tien minuten in de pan. Volgende keer maar weer het slavinkje van de supermarkt voor mij denk ik. bedankt voor jullie reacties.
Ik kook op inductie, en dat werkt altijd super goed, en gelukkig doet deze het nog uitstekend. ! Ik had het eerst 20 minuten aangebraden. Toen was de buitenkant mooi bruin en toen nog ongeveer een half uur op een lage stand laten sudderen. Toen het dus nog rood was, in stukjes gehad en nog tien minuten in de pan. Volgende keer maar weer het slavinkje van de supermarkt voor mij denk ik. bedankt voor jullie reacties.

zondag 29 augustus 2010 om 19:40
Waren ze echt rood, of meer een beetje roze? En helemaal egaal van binnen, of middenin rood en eromheen bruin? Er zijn namelijk ook soorten slavinken die zelfs als ze gaar zijn nog een beetje roze zijn. Heb ik ook een keer gehad met gourmetten, halfuur op die plaat gehad, maar de binnenkant was nog steeds egaal roze. (en ja, het waren gewoon van die kleine slavinkjes) Proefde ook gewoon gaar en de structuur was wel veranderd. Maar idd wat Kaetje al zegt, de slager hoort het te weten, dus gewoon ff navragen als je er weer bent...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~

zondag 29 augustus 2010 om 19:43
@Kipstra Er worden wel conserveermiddelen toegevoegd die (ook) natuurlijke bruining tegen gaan, en in sommige vleesproducten wordt ook rode keurstof gebruikt (http://www.elsevier.nl/we ... an-kanker-veroorzaken.htm)
dinsdag 31 augustus 2010 om 13:43
quote:SuzieLynn schreef op 29 augustus 2010 @ 19:00:
Ik vraag me af hoe laag je het vuur had staan? Na een uur nog rode slavinken, dan zou ik toch vraagtekens gaan plaatsen bij m'n kookkunsten óf m'n apparatuur. Na een uur zijn ze bij mij aangebrand en rijp voor de prullenbak ;)Ik denk dat de mijne aan de buitenkant iig zwart waren geweest. Ben benieuwd waar het nou door gekomen is.
Ik vraag me af hoe laag je het vuur had staan? Na een uur nog rode slavinken, dan zou ik toch vraagtekens gaan plaatsen bij m'n kookkunsten óf m'n apparatuur. Na een uur zijn ze bij mij aangebrand en rijp voor de prullenbak ;)Ik denk dat de mijne aan de buitenkant iig zwart waren geweest. Ben benieuwd waar het nou door gekomen is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.