vlees wordt niet bruin

29-08-2010 18:27 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gr, ben nu slavinken aan heb bakken van de slager. Normaal heb ik ze altijd van de supermarkt en deze worden perfect bruin en gaar. Deze van de slager niet bruin te krijgen. Rest van het eten is allang klaar, dus ik heb de slavinken al in allemaal stukjes gesneden en nog wordt het niet bruin.. is dit een speciaal soort slavink, of doe ik iets fout ? iemand ervaring hiermee ?
Slavinken moeten inderdaad heel lang opstaan.
Staat het gas wel aan?
Bak je het in olie of in boter?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb zin in een slavink.
Blinde vinken smaken beter .
Even in hete boter rondom bruin bakken en dan laten sudderen op een laag pitje met deksel erop. 20 minuten in totaal.
Ik heb nu bakboter en nog wat olijfolie gebruikt, man en kind zijn het ondertussen zat, zitten nml nog aan tafel. dus ik schep het op, .. het is nog steeds rood, inmiddels een uur op het vuur. Nou maar hopen dat het lekker gaat vallen.
Vlees een uur op het vuur?
quote:propje schreef op 29 augustus 2010 @ 18:29:

Staat het gas wel aan?

@ MV : dat bedoel ik.......
Na een uur nog rood? Dan wordt het tijd voor een nieuw kooktoestel
Heeft er soms veel vocht in gezeten? Dat ze nu min of meer gekookt zijn ipv gebakken?

Dan vind ik het rode nog vreemd, maar dat zou wel verklaren waarom ze minder bruin zijn dan anders.
quote:Liv schreef op 29 augustus 2010 @ 18:28:

Slavinken moeten inderdaad heel lang opstaan.Het zijn geen sudderlappen, Liv
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Ik denk eerder richting heel veel rode kleurstof.
quote:binkie14 schreef op 29 augustus 2010 @ 18:48:

[...]

Het zijn geen sudderlappen, Liv Weet ik, maar ik had dat ook altijd: dat ze na een half uur nóg niet gaar waren.... vandaar dus...
Nou het is op... was goed te eten hoor, maar het leek nog steeds niet helemaal gaar,. al proefde dat absoluut wel zo.

Ik kook op inductie, en dat werkt altijd super goed, en gelukkig doet deze het nog uitstekend. ! Ik had het eerst 20 minuten aangebraden. Toen was de buitenkant mooi bruin en toen nog ongeveer een half uur op een lage stand laten sudderen. Toen het dus nog rood was, in stukjes gehad en nog tien minuten in de pan. Volgende keer maar weer het slavinkje van de supermarkt voor mij denk ik. bedankt voor jullie reacties.
Ik vraag me af hoe laag je het vuur had staan? Na een uur nog rode slavinken, dan zou ik toch vraagtekens gaan plaatsen bij m'n kookkunsten óf m'n apparatuur. Na een uur zijn ze bij mij aangebrand en rijp voor de prullenbak ;)
quote:Anna37 schreef op 29 augustus 2010 @ 18:53:

Ik denk eerder richting heel veel rode kleurstof.Rode kleurstof in een slavink???
Ik zou het wel even vragen bij de slager. Als ze een uur op staan horen ze echt niet meer rood te zijn van binnen.
Waren ze echt rood, of meer een beetje roze? En helemaal egaal van binnen, of middenin rood en eromheen bruin? Er zijn namelijk ook soorten slavinken die zelfs als ze gaar zijn nog een beetje roze zijn. Heb ik ook een keer gehad met gourmetten, halfuur op die plaat gehad, maar de binnenkant was nog steeds egaal roze. (en ja, het waren gewoon van die kleine slavinkjes) Proefde ook gewoon gaar en de structuur was wel veranderd. Maar idd wat Kaetje al zegt, de slager hoort het te weten, dus gewoon ff navragen als je er weer bent...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
@Kipstra Er worden wel conserveermiddelen toegevoegd die (ook) natuurlijke bruining tegen gaan, en in sommige vleesproducten wordt ook rode keurstof gebruikt (http://www.elsevier.nl/we ... an-kanker-veroorzaken.htm)
Hoi Soezie81. Dan denk ik dat we hetzelfde soort slavink hebben gehad. Kan het inderdaad het beste even navragen bij de slager.

bedankt voor de reacties.
quote:SuzieLynn schreef op 29 augustus 2010 @ 19:00:

Ik vraag me af hoe laag je het vuur had staan? Na een uur nog rode slavinken, dan zou ik toch vraagtekens gaan plaatsen bij m'n kookkunsten óf m'n apparatuur. Na een uur zijn ze bij mij aangebrand en rijp voor de prullenbak ;)Ik denk dat de mijne aan de buitenkant iig zwart waren geweest. Ben benieuwd waar het nou door gekomen is.
ik loop ook de hele zomer met melkflessen rond, ken je probleem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven