Ben ik echt zo'n viezerik?

31-08-2010 17:03 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kwam er een klasgenootje bij mij thuis. Ik leidde haar rond, en op de slaapkamer aangekomen waar mijn kat op bed lag te slapen, keek ze me verschrikt aan.

"Iehh laat jij jouw kat op bed slapen, wat ben jij een viezerik! Dat vind ik nou echt heel ranzig!"

Eh.. tsja.. mijn kat slaapt wel eens op mijn bed ja, ook op de bank of op het kleed of op zijn kussen.

Ik vind dat niet vies... Er zitten toch wel overal kattenharen...

Zijn er nog meer mensen die dit doen, of ben ik echt zo'n viezerik?
eens met Sem,

Ze had het wel anders kunnen zeggen misschien, maar op die manier was het zeer respectloos van haar.
Wat we niet kunnen veranderen, moeten we verdragen..
Geen kat maar wel een lief klein cavaliertje (hond) die bij mij op bed slaapt. Als zo'n 8 jaar lang. Toen ik hem al pup kreeg had ie in begin wat moeite met het alleen slapen. Nachtenlang heeft hij me wakker gehouden, toen heb ik hem er maar bij gehaald en zo slapen we al 8 jaar onafscheidelijk samen. Al moet ik wel zeggen dat hij voor het grootste gedeelte van de nacht naast mij op de grond ligt.

Ik vind het niet vies. Zorg wel altijd dat zijn pootjes schoon zijn, vacht ziet er altijd netjes uit (gekamd). Dus geen problemen. Eerder gezellig zo'n knuffel in bed. Gelukkig wil ie alleen maar aan mijn kant liggen anders had mijn vriend er wat meer problemen mee gehad. Mijn vriend kwam pas later, moest even aan het idee wennen maar vindt het ook prima, gelukkig.

Ik begrijp ook dat er mensen zijn die er minder gecharmeerd van zijn. Da's prima. Het is niet goed, het is niet fout, het is gewoon anders.
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik vind dierenharen ook wat anders in bed dan mensenhaar, sorry.

Ik ben helemaal gek op mijn konijn maar hem in of op bed, moet er niet aan denken.
quote:pantalaimon schreef op 31 augustus 2010 @ 17:42:

[...]

Dan hoop ik voor je dat je helemaal kaal bent.

Volgens mij begreep je goed dat ik het had over haren van dieren.

Met een paar van mijn eigen haren op mijn kussen kan ik leven, die kan ik er tenslotte ook zo van af plukken. Een bed vol met haren of die nou van mij zijn of van beesten vind ik vies.
Jaaa, ik moest gelijk aan die bedfoto denken Slof.

Ik heb vijf katten waarvan er vier ook buiten komen en ze mogen op mijn bed maar ook op het bed van mijn dochter slapen.

Ze krijgen op dit moment iedere maand een vlooienpipet en om de drie maanden een pipet tegen wormen.

Ik probeer er zoveel mogelijk voor te zorgen dat de dekbedden over het matras liggen maar dat lukt ook niet altijd perfect.
Het Viva forum is papaja.
Nee hoor, ik vind het niet vies. Alleen als de kat niet zindelijk is lijkt het me niet zo fijn.
Ik vind honden in bed trouwens wel vies.
Aangezien mijn (en waarschijnlijk de meeste) katten zich na elke bak-beurt van onderen helemaal schoonlikken, vind ik ze persoonlijk schoner dan de meeste mensen die

a) hun handen niet wassen na een toiletbezoek

b) 's avonds ongewassen en met de onderbroek die ze al de hele dag aanhebben en waar ze (zeker zomers) in hebben lopen broeien, in bed stappen.

Dat is pas goor en ranzig.

Naar mijn mening dan.
quote:Grisaille schreef op 31 augustus 2010 @ 17:47:

Alleen als de kat niet zindelijk is lijkt het me niet zo fijn. Maar DAT vind ik wel vies.
Ik zou trouwens meer moeite hebben met dat hysterische gezemel van je klasgenoot. Gedraag je eens even normaal, Truus, met je 'Ieeeeeeeeeeh'.
Je moet toch zelf weten wat je mee je bed in neemt?

Hoewel, katten die sproeien. Brr.
quote:NymphadoraTonks schreef op 31 augustus 2010 @ 17:48:

Ik vind honden in bed trouwens wel vies.

Grappig ik heb dat net weer andersom. Over een hond heb je meer controle... waar hij heen gaat, waar ie in wroet. Een kat gaat meer zijn eigen gang, ook buitenshuis en drager van ziektes omdat ze muizen eten e.d.

Maar evengoed is een kat bij mij ook welkom in bed.
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik zou niet blij zijn met de manier waarop die persoon dat gezegd heeft. Je doet allemaal wel dingen waarvan een ander denkt, bleg. Van mij mogen mijn katten bijv. niet op tafel en het aanrecht en bedelen. Maar ik ga niet een ander veroordelen als het daar wel mag.

En heb je wel eens gezien hoe mannen en kinderen uit het toilet komen of overal aan zitten en daarna in het bakje met nootjes, dan hoef je ook niet meer. Of hoe snottebellen weggeveegd worden of wat ik een keer las bij horror uit de neus van een kind werden gezogen. Ja dan draait ook mijn maag even om. Maar nog voel ik niet de behoefte om iemand erop te attenderen in iemands eigen huis, mag die aub zelf bepalen wat wel en niet mag en kan?

Ik denk dat we allemaal bij iemand wel eens denken, och dat zou ik niet zo doen of anders doen. Maar wat de visite bij TO op die wijze zei vind ik onbeschoft.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:AlettaJacobs schreef op 31 augustus 2010 @ 17:12:

Wat onfatsoenlijk van dat meisje dat ze haar oordelende mening er zo uitblaatte. Als je ergens te gast bent, hoor je je beleefd te gedragen - een vaardigheid die zij blijkbaar nog niet beheerst.

Dat was ook het eerste wat ik dacht.

Verder heb ik geen katten en ook geen verstand van katten, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat normaal is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zolang de kat niet te dicht bij het hoofdeinde ligt, vind ik het alleen maar errug gezellig !
quote:Missprincesa schreef op 31 augustus 2010 @ 17:49:

[...]

Maar DAT vind ik wel vies.

Dat lijkt me ook, ja. ;D Zelf heb ik dat probleem nooit gehad met één van mijn katten.

Die van mij mag overigens niet onder de deken. Niet omdat ik het vies vind maar omdat ik dat veel te warm vind. Overigens slaap ik (ik las zojuist de vraag ergens op dit topic) niet naakt.
quote:Christiane04 schreef op 31 augustus 2010 @ 17:49:

Aangezien mijn (en waarschijnlijk de meeste) katten zich na elke bak-beurt van onderen helemaal schoonlikken, vind ik ze persoonlijk schoner dan de meeste mensen die

a) hun handen niet wassen na een toiletbezoek

En als ze hun handen nou schoonlikken?

quote:

b) 's avonds ongewassen en met de onderbroek die ze al de hele dag aanhebben en waar ze (zeker zomers) in hebben lopen broeien, in bed stappen.

Dat is pas goor en ranzig.

Naar mijn mening dan.

Maar ga jij dan 2 keer per dag onder de douche? Mijn hemel, ik heb nu al zo ongeveer elke dag een wasmachine vol was. En op hoeveel graden was je je ondergoed? En stop je die lekker tussen de theedoeken en de handdoeken in de was?

Lekker op 90 graden met een dopje dettol?

Ik blijf bezig anders dus ik geloof het eigenlijk allemaal wel.
Wat is er vies aan haar? Ik kan er ook altijd slecht tegen als mensen helemaal uit hun plaat gaan als ze een haar tegenkomen... vind het aanstellerig. (Tenzij je allergisch bent)

Mijn kat sliep ook gewoon bij me op bed. Knus en warm. Overdrijven is ook vak.
quote:Christiane04 schreef op 31 augustus 2010 @ 17:49:

Aangezien mijn (en waarschijnlijk de meeste) katten zich na elke bak-beurt van onderen helemaal schoonlikken, vind ik ze persoonlijk schoner dan de meeste mensenJe kunt ook stellen dat katten dus altijd onder het opgedroogde spuug zitten
Beetje vreemde reactie van je klasgenootje, dat IEEEW. Ik liet mijn kat ook niet op bed slapen, maar het leek me altijd wel erg gezellig. Mijn tweedehands kat had alleen de neiging om op kleding en kleedjes te plassen, dus heb ik hem nooit mijn slaapkamer ingelaten. Het is wel handig, want je laat zo niks op de grond liggen. Ieder nadeel hep zun voordeel.
Mijn kat sliep de eerste 7 jaren naast mij in bed. Tot ik ging samenwonen. In bed mocht ze sowieso niet van (inmiddels) ex maar wel in de slaapkamer. Maar na een week mocht ze ook niet meer in de slaapkamer. Heb dus 1,5 jaar zonder mn poezebeest geslapen. Nu ga ik over een maand verhuizen (woon nu nog even overal) en dan krijg ik poes weer terug en mag ze eindelijk weer bij me in bed! Jeuj!
quote:mylenevalerie schreef op 31 augustus 2010 @ 17:51:

En heb je wel eens gezien hoe mannen en kinderen uit het toilet komen of overal aan zitten en daarna in het bakje met nootjes, dan hoef je ook niet meer. Of hoe snottebellen weggeveegd worden of wat ik een keer las bij horror uit de neus van een kind werden gezogen. Ja dan draait ook mijn maag even om. Maar nog voel ik niet de behoefte om iemand erop te attenderen in iemands eigen huis, mag die aub zelf bepalen wat wel en niet mag en kan?

Dat was toch nodig bij dat kind? Dreigde die niet haast te stikken?

Oh en kinderen zijn idd vies. Hebben ze in de poep gestaan, gaan ze later bij dat gedeelte aan de zool van hun schoen pulken.
Hier geen kat maar een hond, en ja die ligt er gezellig bij. Soms zelfs onder de dekens als ik lekker wil knuffelen met dr. Lekker belangrijk wat jouw vriendin vind. Als jij je kat op bed wilt, dan doe je dat toch lekker?
quote:NymphadoraTonks schreef op 31 augustus 2010 @ 17:58:

Maar ga jij dan 2 keer per dag onder de douche? Mijn hemel, ik heb nu al zo ongeveer elke dag een wasmachine vol was.

Och je moest eens weten hoeveel mensen dat doen en normaal vinden en anderen die dat niet doen vies.

Ik hoorde laatst zelfs iemand beweren dat bejaarden die niet iedere dag kunnen douchen in het bejaardenhuis mishandeld worden. Diezelfde bejaarden douchten tot in de jaren tachtig nog gewoon vrijwillig 1 keer in de week. En toen waren ze al ver in de vijftig.

Maar goed, da's weer een andere discussie
quote:Hummeltje_ schreef op 31 augustus 2010 @ 18:00:

[...]

Dat was toch nodig bij dat kind? Dreigde die niet haast te stikken?

Oh en kinderen zijn idd vies. Hebben ze in de poep gestaan, gaan ze later bij dat gedeelte aan de zool van hun schoen pulken. Nou volgens mij niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven