Zwanger na miskraam

21-08-2010 22:02 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond positief getest.

5 maanden nadat ik een miskraam heb gehad. Ben er natuurlijk ontzettend blij mee maar tegelijkertijd vind ik het zoooo eng!

Het is mijn 2e zwangerschap en dit wordt hoop ik mijn 1e kindje. Hoop zo dat alles goed gaat dit keer.

Weet ook eigenlijk niet wat ik met dit topic wil, alleen even mijn hart luchten denk ik.
Hoi,

Ik hoop voor je dat het goed gaat komen!

Ik heb zelf 31-07 en 01-08 een mikraam gehad na 5 weken, nu dacht ik van de week al steeds dat ik weer alles heel goed rook en beetje misselijk, dus eigenlijk een test gedaan om zeker te weten dat het tussen mijn oren zat, maar de test was positief!

Ben wel bang dat het nu weer misgaat, maar de gyn heeft gezegd dat ik nu na 6 weken mag bellen voor een echo in week 8. Spannend allemaal en ik ben nu een stuk onzekerder...

Groetjes
@mon82: Gefeliciteerd Wat spannend dan he?

Ik ben nu bijna 5 weken zwanger en kijk echt uit naar de echo op 14 september. Ben dan ruim 7 weken zwanger. Het moment dat de vorige keer het hartje niet klopte. Tot die tijd blijf ik denk ik onzeker. De vl zei meteen dat ze dan 2 weken later weer een echo zou maken dus ben benieuwd.

Ik hoop echt voor je dat het goed gaat!!
3ekindje, wel fijn dat je verloskundige daar zo makkelijk in is.

Het klinkt wel heel spannend voor jou ook!

Ik heb na mijn mk een pre-conceptie gesprek gehad bij mijn gyn, ze zei toen dat ik als alles goed blijft gaan, ik in week 6 moet bellen voor een echo in week 8, maar doordat het de vorige keer na 5 weken al mis ging, ben ik natuurlijk wel bang dat het weer mis zal gaan voor die tijd.

Laten we gewoon proberen positief te blijven toch?
Hallo allemaal,

Leuk met alle verhalen. Ik heb zelf en miskraam in januari gehad met 12 weken die heel erg is verloopen maar goed hier ben ik nu zwanger weer en blij maar toch heel bang. Donderdag mag ik naar de eerste vroege echo dan ben ik 7weken. Ik heb heelemaal geen zwangerschapsklchten allein beetje moe duus heel ongerust. Ik hoop dat ik een hartje zien kloppen donderdag.

ik wens jullie allemaal en fijne zwangerschap
MooiRood nu kan je aftellen naar je echo, alleen zal de tijd heel langzaam gaan. Nog 1,5 week of wanneer heb je de afspraak?

Ik ben inderdaad 4 weken geleden bevallen van een zoontje.
ik herken dit heel goed. ben moeder van drie kinderen en heb drie miskramen gehad tussen het eerste en derde kind. het is een nachtmerrie daarna heb ik nog twee kinderen gehad. niemand kan vertellen hoe dat kan. ook gecurriteerd.

ik had pas opluchting na 4 maanden en dat mijn buik goed groeide dat ik echt andere kleding nodig had. voor iedereen is dit anders.

in die tijd was ik 22 en 23 jaar idereen zei je bent nog jong maar dat is dan ook geen troost. hopelijk kan je snel genieten.

groetjes
heb vorige maand een miskraam gehad en vannochtend positief getest, ben nu wel erg bang dat het weer mis gaat morgen even de dokter bellen voor een afspraak hoop dat ik een vroegtijdige echo kan krijgen.
.
ik heb ook veel minder klachten beetje gevoelige borsten misselijk.

heb morgen mijn afspraak bij de dokter benieuwd wat hij gaat zeggen.

ben op van de stress (is ook niet goed)

vandaag zou mijn ongesteldheids dag zijn de vorige keer ging het op die dag mis hoop dat ik hem nu door kom.
Just me, hoe is het gegaan vandaag? Spannend hé die eerste dagen/weken.

Ik hoop dat je arts je morgen wat gerust kan stellen.

Liefs

@Phoehee, ik mag over 2 weken op echo. Dus nog even in spanning. Alles goet met je zoontje? Lijkt me heerlijk die tijd, zo lekker genieten met je kleintje, alles ontdekken (ook heel spannend tegelijk "doe ik het wel goed enzo")

@Cochin, bedankt voor je reactie. Waardeloos hé die reacties. Ik heb ze ook veel gehad. Ik weet wel dat het goed bedoeld is maar toch niet heel fijn.

@Julie, Vreselijk, moet je eerst de MM in en dan gaat het fout. Ik hoop oprecht dat het deze keer goed gaat voor jullie. Nog 2 weken wachten op de echo. Ik ook 2 weken
Ik heb vanmorgen ook positief getest. Heb afgelopen jaar 2 miskramen gehad, dus ik durf nog niet al te veel te hopen.

Ik ga volgende week pas bellen, wil nog even wachten, elke week erbij is er weer een.

Ik zal ook pas gerust zijn als we rond de 14 weken zijn. Ik durf nu nog niet echt blij te zijn.

Fijn om te lezen dat er meer dames hetzelfde meemaken.
Mooirood,

Proficiat met je zwangerschap! Ondanks het verdriet van je miskraam probeer er weer voor te gaan en geniet er samen van :-)!

Liefs
Dit is een heel herkenbaar topic.

Ik heb eind juni een miskraam gehad en ben nu voor de 2e keer zwanger. Ik ben ruim 7 weken nu en iedere keer als ik klachten heb vraag ik me ook af of het wel zo hoort. Ik heb ook een medisch verleden waardoor ik meer risico loop op een gehandicapt kindje en ook dat baart me extra zorgen. Gelukkig is de gyn. heel behulpzaam en mag ik over 2 weken alweer de 2e echo laten maken. Ze wil me zelf ook in de gaten houden.

Fijn om te lezen dat er meer meiden zijn die dit hebben, af en toe voel ik me toch een beetje zeur als ik me weer zorgen zit te maken. Maar het is dus blijkbaar niet zo gek als ik me zorgen maak.....
Hallo allemaal,

Is dit onderwerp nog een beetje actief?

Ik heb in augustus een miskraam gehad, vond het een ingrijpende gebeurtenis. Moeilijk om het een plaatsje te geven.

Ondertussen hopen dat ik weer snel zwanger word.

Ik hoor graag van anderen hoe zij hun miskraam ervaren hebben en hoe ze het verwerken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven