vermoeidheid na bevalling
dinsdag 31 augustus 2010 om 20:24
even een vraag: hoe gingen/gaan jullie om met vermoeidheid na de bevalling? Ik ben 3 wken geleden bevallen van een gezonde zoon. Ik heb alleen een nabloeding gehad, en daardoor heb ik nu bloedarmoede. Ik slik al floradix. Ook de gebroken nachten spelen een rol natuurlijk. We doen het nu zo: ik geef om 23.00 de fles en dan doet mijn man de baby snachts en ik weer sochtens. Zodat ik van 23.30 tot ongeveer 6.30 kan blijven liggen. (ben wel veel wakker want ik hoor de baby natuurlijk ook). Ook lig ik smiddags wel eens even als de baby slaapt, maar dan lukt het vaak niet om te slapen. Dus dan lig ik alleen even. Ik begin nu toch wel erg last van de vermoeidheid te krijgen. Hoe deden jullie dit? Ik ben erg benieuwd wanneer ons kidnje door gaat slapen...
dinsdag 31 augustus 2010 om 20:27
Je begint nu last van vermoeidheid te krijgen? Met alle respect, ik denk dat jij het qua slapen nogal luxe hebt hoor, denk dat er niet veel zijn die zo kort na de bevalling al zoveel uur slaap krijgen.
Dus nee, van mij geen tips. Ja, eentje: verman je.
Ps. de manier waarop jullie het doen... Denk dat baby, van de meeste moeders, helemaal niet zo snel hoeven door te slapen. En jij vraagt dat al na drie weken....
Dus nee, van mij geen tips. Ja, eentje: verman je.
Ps. de manier waarop jullie het doen... Denk dat baby, van de meeste moeders, helemaal niet zo snel hoeven door te slapen. En jij vraagt dat al na drie weken....
dinsdag 31 augustus 2010 om 20:31
mijn tip: door blijven ademen, dat doorslapen duurt inderdaad nog wel even tenzij je een superbaby hebt. En volgens mij moet je even naar de huisarts je Hb laten controleren, misschien is floradix niet genoeg en moet je ijzer gaan nemen. Ik sliep tot de dag dat ik weer aan het werk moest nog tussen de middag (eigenlijk ging ik meteen naar bed als kleine meid even sliep). En zeg wat bezoek af.
dinsdag 31 augustus 2010 om 20:32
en hoe moe wordt je man hiervan? Kan hij ook 's middags even gaan liggen?
Gebruik inderdaad de uren dat je kindje slaapt om zelf ook te gaan slapen, evt. ook in de ochtend. Het is gewoon een kwestie van doorbijten.
Mijn dochter is nu 11 jaar, en gelukkig slaapt ze sinds een jaar door. Dit is geen grapje, ook grote kinderen maken je wakker en dat kost ook energie.. Je zal erdoorheen moeten. Sterkte, als je bloedarmoede afneemt wordt het wel wat beter.
Gebruik inderdaad de uren dat je kindje slaapt om zelf ook te gaan slapen, evt. ook in de ochtend. Het is gewoon een kwestie van doorbijten.
Mijn dochter is nu 11 jaar, en gelukkig slaapt ze sinds een jaar door. Dit is geen grapje, ook grote kinderen maken je wakker en dat kost ook energie.. Je zal erdoorheen moeten. Sterkte, als je bloedarmoede afneemt wordt het wel wat beter.
dinsdag 31 augustus 2010 om 20:33
Tja, Babyzoon slaapt hier na 4 maanden ook nog niet door. Samen met net weer gaan werken en een 2jarige peuterpuber kan ik alleen maar de tip geven: zoveel mogelijk slaap proberen te pakken en er vooral níet over mopperen. Het motto hier is: ach, voor zijn 18e slaapt hij vast wel een keertje door!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
dinsdag 31 augustus 2010 om 20:34
quote:wodkajus schreef op 31 augustus 2010 @ 20:29:
Eens met Fleurtje. Ik vind dat je een erg vreemd beeld hebt van een pasgeboren baby als je nu al schrijft over doorslapen.Op zich geen vreemd beeld, die van mij sliepen ook met drie weken door. Wat ik wel vreemd vind, is dat zij zich met al die nachtrust, nu al afvraagt wanneer baby doorslaapt, dát vind ik raar. Ja, ondanks je bloedarmoede.
Eens met Fleurtje. Ik vind dat je een erg vreemd beeld hebt van een pasgeboren baby als je nu al schrijft over doorslapen.Op zich geen vreemd beeld, die van mij sliepen ook met drie weken door. Wat ik wel vreemd vind, is dat zij zich met al die nachtrust, nu al afvraagt wanneer baby doorslaapt, dát vind ik raar. Ja, ondanks je bloedarmoede.
dinsdag 31 augustus 2010 om 20:35
Naast de floradix ijzerrijk voedsel eten?
Hoe laat gaat je man slapen? Anders hem tijdelijk ook die voeding van 23.00 uur laten doen, zodat jij er nog eerder in kan liggen?
En verder overdag, heb je nog meer kinderen? anders gewoon meegaan met het ritme van je kind. Dus slapen als hij slaapt, en desnoods je bezoek afzeggen. Je hóeft nog helemaal niks, je hebt nog 7 tot 9 weken verlof om wat bij te tanken. Gebruik dat ook en laat de rest lekker.
Hoe laat gaat je man slapen? Anders hem tijdelijk ook die voeding van 23.00 uur laten doen, zodat jij er nog eerder in kan liggen?
En verder overdag, heb je nog meer kinderen? anders gewoon meegaan met het ritme van je kind. Dus slapen als hij slaapt, en desnoods je bezoek afzeggen. Je hóeft nog helemaal niks, je hebt nog 7 tot 9 weken verlof om wat bij te tanken. Gebruik dat ook en laat de rest lekker.
dinsdag 31 augustus 2010 om 20:36
quote:fleurtje schreef op 31 augustus 2010 @ 20:34:
[...]
Op zich geen vreemd beeld, die van mij sliepen ook met drie weken door. Wat ik wel vreemd vind, is dat zij zich met al die nachtrust, nu al afvraagt wanneer baby doorslaapt, dát vind ik raar. Ja, ondanks je bloedarmoede.Begrijp ik, Fleurtje. Ik bedoel ook meer dat je het doorslapen gewoon niet kunt afdwingen (op een kindvriendelijk manier ). Soms heb je inderdaad geluk met een baby die uit zichzelf al heel snel doorslaapt.
[...]
Op zich geen vreemd beeld, die van mij sliepen ook met drie weken door. Wat ik wel vreemd vind, is dat zij zich met al die nachtrust, nu al afvraagt wanneer baby doorslaapt, dát vind ik raar. Ja, ondanks je bloedarmoede.Begrijp ik, Fleurtje. Ik bedoel ook meer dat je het doorslapen gewoon niet kunt afdwingen (op een kindvriendelijk manier ). Soms heb je inderdaad geluk met een baby die uit zichzelf al heel snel doorslaapt.
dinsdag 31 augustus 2010 om 20:38
Mijn dochtertje sliep met een week of 10 door, om hier weer mee te stoppen toen ze 4 maanden was . Ik was ook erg moe toen mijn dochter rond de 4 weken was. Daarvoor leefde ik op adrenaline/in een roes en voelde ik de vermoeidheid een stuk minder. Het enige dat je kunt doen is er van genieten dat je nog niets hoeft overdag. Lekker gaan slapen als de baby slaapt. Wat ik ook erg lekker vond was gewoon, midden op de dag samen met de baby gaan douchen en vervolgens lekker samen in bed gaan liggen doezelen. Zorg verder dat je genoeg buiten komt, dat geeft ook energie. Een rondje door het park is lekker voor jullie allebei.
dinsdag 31 augustus 2010 om 20:38
dinsdag 31 augustus 2010 om 20:39
quote:wodkajus schreef op 31 augustus 2010 @ 20:36:
[...]
Begrijp ik, Fleurtje. Ik bedoel ook meer dat je het doorslapen gewoon niet kunt afdwingen (op een kindvriendelijk manier ). Soms heb je inderdaad geluk met een baby die uit zichzelf al heel snel doorslaapt.Kun je ook niet afdwingen, niet-doorslapen ook niet Ik ging ervan uit dat kinderen een maand of zes nachtvoeding willen. Na twee weken hoorde ik oudste niet meer. Ben nog een week trouw 's nachts naar dr kamer gegaan, sjorren aan een slapende baby die niet wakker wilde worden: Ze Was Nl Nog Maar Twee Weken DUS Moest Ze 's Nachts Eten. Dat hoorde ik altijd.
[...]
Begrijp ik, Fleurtje. Ik bedoel ook meer dat je het doorslapen gewoon niet kunt afdwingen (op een kindvriendelijk manier ). Soms heb je inderdaad geluk met een baby die uit zichzelf al heel snel doorslaapt.Kun je ook niet afdwingen, niet-doorslapen ook niet Ik ging ervan uit dat kinderen een maand of zes nachtvoeding willen. Na twee weken hoorde ik oudste niet meer. Ben nog een week trouw 's nachts naar dr kamer gegaan, sjorren aan een slapende baby die niet wakker wilde worden: Ze Was Nl Nog Maar Twee Weken DUS Moest Ze 's Nachts Eten. Dat hoorde ik altijd.
dinsdag 31 augustus 2010 om 20:40
dinsdag 31 augustus 2010 om 20:40